Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan lapseni hiljasemmalle?

Vierailija
22.07.2015 |

Kumpikin ovat ihan jumalattoman kovaäänisiä. Keskenäänkin kun puhuvat niin mulla meinaa tärykalvot puhjeta. Siis 4 ja 2-vuotiaat kyseessä. Miten nuista tuli niin kovaäänisiä kun minä ja mieheni olemme kumpikin aika hiljaisia ja rauhallisia ja normaaliäänisiä? Jos vaan aina muistutan että pitää puhua hiljempää niin oppisivatko?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jos oppivat, täällä pohditaan ihan samaa asiaa samanikäisten kanssa. Järki menee...

Vierailija
2/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppivat. Tee kodista muutenkin hiljainen, taustamelu (tv, radio) pois. Puhu itse rauhallisella ja hiljaisella äänellä. Pyydä lapsia hiljentämään ääntä jos volyymi alkaa kasvaa. Koko ajanhan siitä saa huomauttaa, mutta sitähän se kasvattaminen tarkoittaa. Asiaa pitää toistaa ja toistaa kunnes oppivat huomaamaan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummilapsi on aina välillä yökylässä. Kotonaan huudetaan, mikä nyt on vaan normaali tapa puhua isossa talossa keittiössä toisessa päässä sijaitseviin lastenhuoneisiin.

Menee ensimmäinen päivä yleensä siihen, että toistelen:

- olen tässä vieressä, voit puhua normaalilla äänellä

- minä kuulen sinua ihan hyvin

- meillä on nyt hiljaisuus alkanut, nyt puhutaan hissukseen

jne. Omille lapsille olen painottanut tuota hiljaisuutta ja hiljaisia hetkiä, pätee telkkarin ääneen myös. Ihan eloisia lapsia ovat, mutta niitä on lisäksi kuunneltu silloin kun on ollut asiaa joten huutamisen tarvetta ei ole.

Vierailija
4/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vaan kyllä tosi kantava ääni, vaikka eivät mitenkään erityisemmin huutaisikaan. Mulla on kaksi lapsista tällaisia, muut ihan normaaliäänellä varustettuja. Joskus näiden kahden tavallinenkin puhe sattuu korviin, mutta minkäs sitä ihminen äänelleen mahtaa. En voi pakottaa koko elämää kuiskaamaankaan.

Vierailija
5/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt vaan voi olla äänekkäitä, olisit jättäny tekemättä

Vierailija
6/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme alle 6v lasta ja melu on järkky! Joku huutaa, itkee tai kitisee jatkuvasti. Ei auta mikään että muistakaa puhua vähän hiljempaa.. Ne muistaa just sen 5min ja sitten taas kiljutaan. :D Naapuri raukat!

Vierailija
7/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin auttaa kun ei reagoi siihen huudettuun pyyntöön tai kysymykseen. Korkeintaan sanoo ettei ole kuuro. Vastaa vasta kun lapsi puhuu normaalilla voluumilla.

Vierailija
8/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin vaimoa varten tällanen, toimii hyvin!:

http://momgrind.com/wp-content/uploads/2009/09/control_a_woman_remote.jpg

Kai näitä on lapsillekin omat mallinsa...