Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Teatterikorkeakoulun näyttelij-opiskelijoista puolet on ns. taiteilijaperheiden lapsia???

Vierailija
27.09.2006 |

Onko se joku kriteeri tulla näyttelijäksi, että vanhemmatkin on, jossein näyttelijöitä tai ohjaajia, niin ainakin taiteilijoita jollain saralla?

Kun katsoo nykyisiä opiskelijoita, niin kylläpä pistää silmään nuo sukunimet, onko vähän tuttuja hmmm...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus sitä taiteellisuutta on kyetty kotona tukemaan oikein. Ja maailma on tuttu ennestään.

Vierailija
2/7 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet lääkäriopiskelijoista on lääkäreiden lapsia?

miksi puolella upseereista on upseeri-isä?

Tai ei nyt ehkä ihan, mutta melkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ihan pienestä sitä isän työntekoa, nukuin päikkärit työpöydän alla. Isä luki itse paljon, luki lapsille paljon ja kehitti kielellisiä taitoja. Olen myös perinyt kielellistä lahjakkuutta ja pääsin helposti sisään opiskelemaan tätä alaa. En tiedä mikä siinä johtuu mistäkin.

Vierailija
4/7 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin opettaa.

En kuitenkaan halua ajatella, että raati valikoisisi jengiä kollegoiden painostuksesta...

Vierailija
5/7 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että näyttelijäperheessä kiinnitetään huomiota siihen miten vaikutelmat tv-sarjoissa on toeteuttu, miten roolin muoto rakennettu jnejne. Näiden suksunäyttelijöiden haastiksissa usein ne kertovat katsoneensa jo varsin varhain aika aikuisia juttuja, esim elokuvia.

Ja sitten tietysti lisäksi niin, että sitä esiintymistä tuetaan, vaikka ihan vaan kotona että voi vetäistä jonkun pikku sadun näytelmänä jne.

Vierailija
6/7 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän kehittävää?

no joo, tämä oli vitsi teatterituottajan kynästä...

Vierailija
7/7 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksi on se että on jo lapsena tottunut siihen elämänrytmiin. Itse aikoinaan harrastin näyttelemistä ja muutama ammatti-ihminen koitti kovastikin saada minua alalle. Työ sinänsä olisi minua kiinnostanut, mutta ei ne työajat. Eli mulle ainakin oli kova kynnys alkaa tekemään sellaista työtä jossa työajat ovat aika hankalia ja työn perässä joutuu monesti muuttamaan kotiseutua.

Luulisin siis että taiteilijoiden lapset ovat tottuneet siihen elämäntyyliin jota näyttelijöiltä vaaditaan.