Luennoille 1kk vauvan kanssa
Kommentit (54)
Ei. Se ihan oikeasti ainakin mua häiritsee, jos vauva rupee kovasti siellä huutamaan. Ymmärrään, että joskus voi olla sellainen tilanne että on ihan oikeasti pakko ottaa mukaan, mutta pääsääntöisesti ei.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:26"]
Toivottavasti et tosissasi kysynyt. Olisi todella itsekästä ottaa vauva mukaan luennolle, sillä et voi olla täysin varma, että lapsi nukkuu koko luennon, eikä häiritse muita tai etenkään luennoitsijaa. Monet salit on tehty niin, että äänet salista kantautuvat suoraan luennoitsijalle ja tällöin kaikkk ylimääräine hälinä on luennoitsijalle todella häiritsevää
[/quote]
Jos joku alkaa nillittämään vauvasta luennolla, niin ei muuta kuin tasa-arvovaltuutetulle kantelua. Se on nimittäin pienen lapsen äidillä ihan yhtäläinen OIKEUS osallistua luennolle, kuin kenellä tahansa muullakin. :) Eli äitiyden perusteella ei saa syrjiä!
Olen vienyt omaa Nigolaus-vaaviani, 4 kk, yliopiston luennoille. En tosin itse ole opiskelija, mutta luennot ovat julkisia tilaisuuksia, ja koska Nigolaukseni on tavallista perusäpärää älykkäämpi, tarvitsee hän tasolleen sopivia virikkeitä. Älkää häiriintykö jos hän hieman ääntelehtii tai örisee, se on osa hänen kyseenalaistavaa oppimisprosessiaan. Viime keväänä Nigolaus perehtyi tähtitieteen saloihin. Syksyllä suuntaamme varmaan kansantaloustieteen luennoille! :)
Haittaako, jos otan lapsen mukaan luennolle? Olen se luennoitsija. Siis hei haloo, opiskelijat! On törkeätä toisten aliarviointia kuljettaa vauvoja luennoilla, joku oli vienyt lapsen jopa ryhmäopetukseen. Oma opiskelukaverini virkkasi koko lääkiksen ja kyllä se vain sekin häiritsi meitä muita. Meinasin ottaa muovailuvahat mukaan, olisiko se ollut yhtä sallittua kuin käsityöt. Entä ompelukone?
Jos maksaisitte siita koulutuksestanne $25000/vuosi niin ei kylla vauvoja suvattaisi luentosalissa. Ilmainen ei aina ole parasta.
Ota ota.
Ainakin kasvatustieteen laitoksella on ihan arkipäivää että jollakin on joskus muksu tai pari mukana. Vauvoista nyt puhumattakaan. Eihän kukaan jää luentosaliin parkuvan kaa tms. Tämä siis Oulussa . Itse suoritan loput tutkinnosta Helsingissä ja toinen lapsi tulossa. Todellakin jatkan vauvan synnyttyä opiskelua samaan malliin, jos ei oo mikään ongelmatapaus
Kasvatustieteen luennoille jostain syystä kärrätään usein niitä vauvoja.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:40"]Mun vauva oli kolmeviikkoinen kun palasin yliopistolle opintojen pariin. Tosi hyvin meni. Esikoinen oli myös usein mukana oppitunneilla ollessaan 7-12 kk. Myös kolmas lapseni oli muutaman pienryhmäkerran mukana. Kolmen lapsen äitinä on pakko välillä ottaa muksuja mukaan. Meillä on aika monellakin opiskelijalla vauvoja yliopistolla mukana, joten en ihmettele yhtään. Ainajärjestöllä on lainattavat lastenvaunutkin tiedekunnan ovenpielessä lapsia varten.
[/quote]
Pitääpä kertoa opiskelevalle kaverilleni, jolla on myös kolme lasta, että niitä lapsia kuuluu raahata yliopistolla mukana. Tähän asti hän ei ole tajunnut niitä tuoda, vaan on järjestänyt työt ja opinnot lasten ehdoilla.
Kyllä voi ottaa ja olen yliopistolla nähnytkin. Jopa ihan vaunuissa nukkumassa isossa luentosalissa.
Sitten kannattaa myös syöttää lapsikatras omalta lautaselta opiskelijaravintolassa. Tätäkin nähty viime aikoina. Ei hyvä pyhä jysäys tätä nykyopiskelijoiden itsekkyyttä.
Ei se luentosali ole mikään babybio! Entäpä jos 50 henkilön luennolla vaikkapa viidellä on mukana vauva vaunuineen (itkeskelyä, hyssytystä, ruokintaa, poistumista), 10 virkkaa, 20 näprää kännykkää ja 15 tekee, mitä luennolla opiskelijan odotetaan tekevän.
Ei. Ajattele muita kun lapsesi alkaa vaatimaan rintaa ja vaipanvaihtoa, kuumuutta, asennon vaihtoa millon mitäkin
Esikoinen syntyi ulkomailla ja ohjeena oli, että alle 6 viikon ikäisen vauvan kanssa pitäisi välttää suljettuja, julkisia tiloja, kuten kauppakeskukset, kirjastot jne. Mielestäni hyvä neuvo. Itse en veisi noin pientä vastasyntynyttä luennoille. Tuossa vaiheessa ainakin meillä pikkuisen elämä olisi vielä niin rauhoitettua kuin mahdollista.