Työntekijä valitti minulle kaupassa koska m
Kuorin sipulia niinkun aina mut tänään joku työntekijä tuli siihen viereen jonkun vihanneslaatikon kanssa ja sanoi ettei niitä saa kuoria. :DD
Olin et kaikki tekee niin mut se sanoi että se on kiellettyä. En oo ikinä kuullut et joku ois saanut työntekijältä valitukset ku kuorinu sipuleita.
Ihan ku joku maksais niistä kuorista jotka muutenkin varisee irti ku ottaa sipulin käteen.
Kommentit (52)
Mä näen sieluni silmillä, kun ap ottaa kauppaan mukaan leikkuveitsen ja alustan ja rupeaa kuorimaan sipulia.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:02"]
Otan kuorimaveitsen mukaan ja käyn sovituskopissa kuorimassa potut ennen punnitusta, enhän muuten tiedä paljonko perunaa saan.
[/quote]
Myös oma kattila kannattaa ottaa mukaan niin voi mitata mahtuuko kaikki varmasti siihen.
Olen ollut kesätöissä kaupan hevi osastolla ja ette voi uskoa mitä kaikkea ihmiset kuoriikaan ennen punnitusta säästääkseen jonkun sadasosa sentin. Ne vihannekset ja hedelmät on myynnissä sellaisenaan ja jos et voi niitä sellaisena ostaa niin jätä kauppaan. Kyllä ihmiset on tyhmiä. Kuorin sinne laariin ja ajattelen että myyjän tehtävä on siivota, voi vitsi taas suomalainen ajattelee vaan omaa napaansa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:52"]
Ymmärsin Mestarin viestin niin että Suomessa ostetaan Terttu ja heitetään pois ne muutama sit rodkikseen jota ei syödä ei osteta 8iekaa määrää heti
[/quote]
Ai. Kyllä mä ainakin ostan siitä sen verran, että ne ehtii syödä ennen kuin pilaantuvat. En halua tuhlata rahaa.
Kuluttajille tiedoksi, kaupan henkilökunta pitää teitä tyhminä ja röyhkeinä. Onkohan Lidlillä sama meininki. Ainakin olen pannut merkille, että Lidlissä ei asiakkaita seisoteta kilometrin pituisissa jonoissa, Vähän väliä tulee kuulutus, että kassoille tarvitaan lisää henkilökuntaa. Siellähän minä nykyään ostokseni teenkin.
P.S. Siellä on hevitiskillä mm. kori, johon voi laittaa kukkakaalin rutistuneet ja nuutuneet suojalehdet. Ihan siis laillisesti.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:52"]
Ymmärsin Mestarin viestin niin että Suomessa ostetaan Terttu ja heitetään pois ne muutama sit rodkikseen jota ei syödä ei osteta 8iekaa määrää heti
[/quote]
Ai. Kyllä mä ainakin ostan siitä sen verran, että ne ehtii syödä ennen kuin pilaantuvat. En halua tuhlata rahaa.
[/quote]
Ehkäpä hevimestari tarkoitti että tottakai otat sen verran kun tarvit, mutta jos tarvit esim. Yhden, et ota sitä täydestä tertusta, vaan yksittäisen tai tertusta josta on jo otettu aiemmin.
Olen töissä kaupassa, jossa hevi-tuotteet punnitaan kassalla. Sattuipa tässä kerran asiakas, joka oli laittanut kassahihnalle pusillisen tomaatteja, mutta ei ollut solminut pussia. Kietaisin pussiin löyhän solmun, etteivät tomaatit leviä pitkin hihnaa. Tämä siis ennen punnitusta. Asiakas alkaa vauhkoamaan
, ettei pussia saa solmia kuin vasta punnituksen jälkeen. Enkö muka tajua kuinka paljon solmu painaa! Ja oli vielä ihan tosissaan......
Nämä ihmettelijät on ehkä juuri niitä, joiden olisi hyvä olla näkemässä mitä irto banaanit on. Ne on juuri niitä yksittäisiä banaaneja jotka ei kelpaa kenellekään olivatpa kuinka täydellisiä tahansa. Meidän päivän banaanien myyntimäärästä kyseistä banaania tulee yksi laatikollinen eli n.20kg. Ja sinulle jpka viisastelit ostavasi aina irto banaania, sanoisin, että tuolla asenteella ei asioita lähdetä muuttelemaan. Niin kauan kun asiat pistetään lekkeriksi, viisastellaan tai tiedetään paremmin ei asiat voi todella muuttua.
HEVI-mestari
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:14"]
Kuluttajille tiedoksi, kaupan henkilökunta pitää teitä tyhminä ja röyhkeinä. Onkohan Lidlillä sama meininki. Ainakin olen pannut merkille, että Lidlissä ei asiakkaita seisoteta kilometrin pituisissa jonoissa, Vähän väliä tulee kuulutus, että kassoille tarvitaan lisää henkilökuntaa. Siellähän minä nykyään ostokseni teenkin.
P.S. Siellä on hevitiskillä mm. kori, johon voi laittaa kukkakaalin rutistuneet ja nuutuneet suojalehdet. Ihan siis laillisesti.
[/quote]
Juu myös meillä on tällaiset paikat ylimääräisille lehdille ym. Tuotteiden hinnat lasketaan sen mukaan ja ennen kuin sinä tai joku muu alkaa hinnoista puhumaan, niin minun osastoni keskiarvohinta perus he-vi korille oli 5% halvempi koko kesäkuun kuin missään kaupunkimme kaupassa. Päihitin myös Lidlin. Heinäkuussa pääsen samalle sijalle mutta pienemmällä prosentilla. Eli Lidlissä saattaa jossain asioissa myös maksaa mielikuvista. Tässä erittelin nyt yhden osaston eroa loppu korin saa mahdollisesti halvemmalla Lidlistä.
HEVI-mestari
Noo mun anoppi leikkaa kukkakaaleistakin kannat ja lehdet. Sillä on linkkuveitsi mukana kaupassa :-) :-) :-)
Täällä on niiiin amatöörejä liikkeellä. Tämän kesän bravuurini on punnita meloni pussissa ilman kuoria! Vaivaa tulee kyllä, mutta säästö on suuri!
Otan kuorimaveitsen mukaan ja käyn sovituskopissa kuorimassa potut ennen punnitusta, enhän muuten tiedä paljonko perunaa saan.