G: Tuntuuko muista lihavista, että on epäonnistunut elämässä? Koska painonhallinta
on vaikeaa/mahdotonta..
Kaikki muu elämässä hyvin, mutta paino. Sepä on vielä on se ainoa asia, joka näkyy heti ulospäin. Koulutus, ihmissuhteet tai tulot ei.
Kommentit (16)
Ei minullakaan terveydenhuollosta ole huonoja kokemuksia, vaan ihmisiltä yleensä.
Niin suuri osa kansasta on ylipainoisia, että sehän on melkein kuin uusi normaali. Ei se muuten elämässä haittaa, täällä palstalla vaan jotkut nillittää.
ei.
tuntuu noin ihan muista syistä, paino nyt on sivuseikka ja seurausta noista muista syistä.
Ei todellakaan. Paino ei ole mulle mikään ihmisarvon mutta. Olen mielestäni oikein onnistunut koulutuksen hankkimisessa, työelämässä, ihmissuhteissani ja lasteni kanssa.
Palkitsen itseäni herkuttelua ja ihan aiheesta. Hyvä minä!
Ap, sä olet yhtä arvokas ihminen, kuin laihat ja normaalipainoisetkin.
Hienoa, että asiasi on muuten kunnossa!
ap, onko sulla itselläsi ylipainoista ystävää tai sukulaista? eikö hän olekin sulle tärkeä painosta huolimatta?
arvostaisitko häntä enemmän jos hän olisi laihempi?
Eilen tuntui siltä, että rikoin omia rajojani terveellisellä tavalla. Vaaka näyttää sen 120 kiloa, mutta nuoruudessani olin hyvin urheilullinen. Hyvä kaveri tuli kylään ja meinattiin jatkaa kämpälleni itselleni tutulla tavalla – bussilla. Siitä huolimatta, vaikka matkaa oli vain 1,5 km. Katsoin, että bussin tuloon on 12 minuuttia. Jostain syystä kysyin, että kävelläänkö, huomattavasti parempikuntoiselta kaveriltani. "Mikä ettei, kaunis päivä ja hyvä ilma". Olin kait päästäni vialla ja puuskutin kuin höyryveturi jo vajaan kilometrin kävelyn jälkeen, kun bussi paahtoi ohi. Kiroilin hiljaa mielessäni ja totesin ääneen "siinä se bussi meni".
Syke nousi, mutta sain otettua askelen toisensa jälkeen. Perille tullessa oli oikein hyvä olo, kun olin palautunut. Olin kaiken lisäksi nukkunut edellisenä yönä huonosti tehokkaan siivouksen myötä, vain noin 4-5 tuntia. Viime yönä sitten nukuinkin kuin tukki, olo oli aamulla erinomainen. Ehkä tässä voisi olla "siemen" aloittaa kävelylenkit, vaikka pahalta se tuntuukin. Muuten voi olla tilanne, etten pysty kunnolla kävelemään joskus 5-10 vuoden kuluttua. Ikää on 47.
En tunne ketään ylipainoista joka ei olisi masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Pröööts, haiskahtaako vittujanivuset? :D
Sulla ainakin mätänee aivot.
Ei todellakaan. Unelmaduuni, ihana mies, ystäviä ja harrastuksia. Mitä muuta voisin pyytääkkään?
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään ylipainoista joka ei olisi masentunut.
Mutta sulla ei olekaan ystäviä tai ihmissuhteita. Mielikuvituskavereita ei lasketa.
Muista, että muillakin on ongelmia vaikka missä muissa asioissa. Sinulla nyt sattuu olemaan haasteita painon kanssa. Oletko harkinnut käyntiä psykologilla?
Vierailija kirjoitti:
Muista, että muillakin on ongelmia vaikka missä muissa asioissa. Sinulla nyt sattuu olemaan haasteita painon kanssa. Oletko harkinnut käyntiä psykologilla?
Mutta ylipaino on näkyvä ongelma. Skitsofreeni psykopaattia pidetään hyvänä ihmisenä, jos hän on laiha.
Ei todellakan.
Lihavuudesta huolimatta löytyy tutkinnot, kiva työ, puoliso, ystäviä ja mukava elämä.
En itse koe, että lihavuus määrittää minua tai vaikuttaa elämääni juuri lainkaan.
Olen tietysti onnekas, koska minulla ei ole juurikaan painostigman aiheuttamia negatiivisia kokemuksia esim. terveydenhuollosta, aina asiallista.