Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sotkee älyttömästi!

Vierailija
21.07.2015 |

Makkarin lattialla likaiset kalsarit ja T-paita, siis lattialla. Minunko se pitää noukkia pyykkiin? Tiskit jättää pöydälle tai parhaimmillaan lavuaariin, minä laitan sitten tiskikoneeseen. Vessanpytyn jättää poikkeuksetta pesemättä, suihkun jälkeen pyyhkeen löydän olkkarin sohvalta. Minä sen kiikutan sitten kylppäriin. Mies vielä pitää itseään siistinä ja kuulemma auttaa kotitöissä! Niinku... miten? Hitto kun taas ketuttaa. Lapsistamme on vähemmän sotkua kuin miehestä. Mikä avuksi? Keskustelu EI toimi. Jatkuvasti en jaksaisi valittaa päivittäin toistuvista "pikkuasioista".

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin exästä jatkuvan sotkuisuuden vuoksi. Ei riittänyt että vaatteet ja tiskit oli pitkin, hän onnistui hamstraamaan kaksi ulkovarastoa täyteen romua ja koko pihapiiri täynnä sekalaista tavaraa, autonromuista lähtien. Itse olen todella siisti ja pedantti ihminen joten en vaan enää jaksanut/kestänyt

Vierailija
2/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:28"]Minä erosin exästä jatkuvan sotkuisuuden vuoksi. Ei riittänyt että vaatteet ja tiskit oli pitkin, hän onnistui hamstraamaan kaksi ulkovarastoa täyteen romua ja koko pihapiiri täynnä sekalaista tavaraa, autonromuista lähtien. Itse olen todella siisti ja pedantti ihminen joten en vaan enää jaksanut/kestänyt
[/quote]

Joo! Näkisitpä ulkovaraston, voi itku! Itse myös nautin siisteydestä ja oikeasti tämä touhu ketuttaa päivittäin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomauttelin asiasta aikanani, kunnes aloin kerätä lattialle jätettyjä vaatteita pussiin. Keräsin niin kauan, että ukko alkoi ihmetellä mihin vaatteet olivat joutuneet. Silloin kerroin, että säkissä on ja saa pestä itse. Ja jos vastaisuudessa löydän vaatteita lattialta, laitan ne suoraan roskiin. Ja aina toisinaan niin olen tehnytkin.

Vierailija
4/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems. Uhriutuminen on ihanaa?

Vierailija
5/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin se yksi sotkevan miehen nainen, joka laittoi samasta aiheesta aloituksen tänne joku aika sitten. Keräät kaikki miehen levittelemät likavaatteet miehen tuolille ja likaiset astiat sen pöydälle, jos semmoinen on. Meillä siivoaa molemmat oma-aloitteisesti. Mies pesee pyykit ja minä laitan ruuat. Ollaan molemmat asuttu yksin ennen tätä suhdetta, niin on opittu tekemään. Kyllä menis hermot, jos toinen pitäis mua jonain automaattina.

Vierailija
6/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jättää lautaset keittiön pöydälle, roskat pöydälle, vaikka vieressä on roskis. Pöydällä on siis jogurttipurkkien kansia ja itse purkkeja, tyhjiä leipäpusseja ja kaikkea mahdollista mitä mies on ottanut ja roskaa jäänyt.

Ruoanlaiton aloitus on aina se, että kerää ensin roskat pois keittiön pöydiltä, sitten astiat koneeseen (itse jätän tiskialtaaseen)

Koko viikon, jos ei kahdenkin pyykit makuuhuoneessa lattialla, vie kerrallaan kaikki pesuun kun viitsii/muistaa. Itse laitan likaiset pyykkikoriin ja "puolipuhtaille" mulla on oma hylly vaatekaapissa, sinne nakkaan iltaisin vaatteet joita ei vielä tarvitse pestä. Mies riisuu suoraan lattialle, vaikka menisi siitä suoraan suihkuun jossa pyykkikorikin sijaitsee.

Korjaa kyllä keittiön pöydiltä roskia silloin tällöin, mutta ei se siistinä pysy koskaan.

Vierailija
7/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsisi edes aloittaa tästä mun miehestäni.. No ihan noi samat kun ap:lla. Mikään ei mee sinne minne pitäisi. "Aina sä nalkutat" No hemmetti aijaa minkäköhän takia?? Jos oon hiljaa niinke tavarat tosiaankin jää siihen mihin ne laittoikin.
Ainiin, aamulla se niin ylpeänä mainitsi että täällä on pesukonekin päällä.
Jep, sen piti se illalla jo laittaa, ja siis pistää vaan tiskiaine luukkuun ja painaa nappia, mähän olin täyttänyt sen jo.

Vierailija
8/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:49"]

Mä en viitsisi edes aloittaa tästä mun miehestäni.. No ihan noi samat kun ap:lla. Mikään ei mee sinne minne pitäisi. "Aina sä nalkutat" No hemmetti aijaa minkäköhän takia?? Jos oon hiljaa niinke tavarat tosiaankin jää siihen mihin ne laittoikin. Ainiin, aamulla se niin ylpeänä mainitsi että täällä on pesukonekin päällä. Jep, sen piti se illalla jo laittaa, ja siis pistää vaan tiskiaine luukkuun ja painaa nappia, mähän olin täyttänyt sen jo.

[/quote]

Katkesko sulta sormet yllättäen, vai miksi et painanut sitä nappia itse?

On kamalaa, eroa ja ota puolet miehen omaisuudesta.

Vierailija
9/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:49"]Mä en viitsisi edes aloittaa tästä mun miehestäni.. No ihan noi samat kun ap:lla. Mikään ei mee sinne minne pitäisi. "Aina sä nalkutat" No hemmetti aijaa minkäköhän takia?? Jos oon hiljaa niinke tavarat tosiaankin jää siihen mihin ne laittoikin.
Ainiin, aamulla se niin ylpeänä mainitsi että täällä on pesukonekin päällä.
Jep, sen piti se illalla jo laittaa, ja siis pistää vaan tiskiaine luukkuun ja painaa nappia, mähän olin täyttänyt sen jo.
[/quote]

Jatkan vielä, että kun teen tuota sitten että tungen "kaikki" kamat yhteen läjään, astiat pinoan korkeaksi vuoreksi paikalleen jne, niin tästähän on tullut vaan yleinen läppä, sanoin tyhjästä jäätelöastiasta että joko se nyt menisi roskiin, niin hän sanoi että kappas kun onkin ihmetellyt että miksei sitä ole jo löytynyt jostain hänen patjan välistä tms. ELI TAJUAA ONGELMAN MUTTEI TEE MITÄÄN

Vierailija
10/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin ne miehen vaatteet makkarin lattialle. Mielenkiintoista nähdä millainen läjä siihen kerääntyy vai ymmärtääkö viedä pyykkikoriin... ap

Vierailija
11/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin ne miehen vaatteet makkarin lattialle. Mielenkiintoista nähdä millainen läjä siihen kerääntyy vai ymmärtääkö viedä pyykkikoriin... ap

Vierailija
12/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:25"]Makkarin lattialla likaiset kalsarit ja T-paita, siis lattialla. Minunko se pitää noukkia pyykkiin? Tiskit jättää pöydälle tai parhaimmillaan lavuaariin, minä laitan sitten tiskikoneeseen. Vessanpytyn jättää poikkeuksetta pesemättä, suihkun jälkeen pyyhkeen löydän olkkarin sohvalta. Minä sen kiikutan sitten kylppäriin. Mies vielä pitää itseään siistinä ja kuulemma auttaa kotitöissä! Niinku... miten? Hitto kun taas ketuttaa. Lapsistamme on vähemmän sotkua kuin miehestä. Mikä avuksi? Keskustelu EI toimi. Jatkuvasti en jaksaisi valittaa päivittäin toistuvista "pikkuasioista".
[/quote]
Juuri. Niin pikkuasioita.
Jos miehessä ei ole muuta vikaa niin lopeta valittaminen.
Mieheni on myös tuollainen nalkuttava ämmä. Tahallan jätän lautasia ja pokkareita vääriin paikkoihin.
Oikeesti: Älä narise pienistä!

Vierailija
13/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:49"]

Mä en viitsisi edes aloittaa tästä mun miehestäni.. No ihan noi samat kun ap:lla. Mikään ei mee sinne minne pitäisi. "Aina sä nalkutat" No hemmetti aijaa minkäköhän takia?? Jos oon hiljaa niinke tavarat tosiaankin jää siihen mihin ne laittoikin. Ainiin, aamulla se niin ylpeänä mainitsi että täällä on pesukonekin päällä. Jep, sen piti se illalla jo laittaa, ja siis pistää vaan tiskiaine luukkuun ja painaa nappia, mähän olin täyttänyt sen jo.

[/quote]

Katkesko sulta sormet yllättäen, vai miksi et painanut sitä nappia itse?

On kamalaa, eroa ja ota puolet miehen omaisuudesta.
[/quote]

Hänen piti laittaa oma lautasensa sinne ruokailun jälkeen ja painaa sitten se päälle. Eroa nyt en ole kyllä miettinyt vaan ratkaisua tähän ongelmaan.

Vierailija
14/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hemmetin takia naisen (tai miehen) pitäisi vaan kestää noita "pikkuasioita" ja siivota itse? Tai siis kestää tai erota? Miksi ei ole mitään vaihtoehtoa siitä väliltä?

Vierailija
15/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:49"] Mä en viitsisi edes aloittaa tästä mun miehestäni.. No ihan noi samat kun ap:lla. Mikään ei mee sinne minne pitäisi. "Aina sä nalkutat" No hemmetti aijaa minkäköhän takia?? Jos oon hiljaa niinke tavarat tosiaankin jää siihen mihin ne laittoikin. Ainiin, aamulla se niin ylpeänä mainitsi että täällä on pesukonekin päällä. Jep, sen piti se illalla jo laittaa, ja siis pistää vaan tiskiaine luukkuun ja painaa nappia, mähän olin täyttänyt sen jo. [/quote]   Katkesko sulta sormet yllättäen, vai miksi et painanut sitä nappia itse? On kamalaa, eroa ja ota puolet miehen omaisuudesta. [/quote] Hänen piti laittaa oma lautasensa sinne ruokailun jälkeen ja painaa sitten se päälle. Eroa nyt en ole kyllä miettinyt vaan ratkaisua tähän ongelmaan.

[/quote]

Ongelmaan? ONGELMAAN? Siis on sulla ongelmat ihan huikeita, jos ongelma on se , että tiskikone pyörii aamulla illan sijaan ?

Vierailija
16/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi se, että siirryin asumaan omaa huonetta. Se on siisti, vaihdan lakanat viikottain, lattialla ei ole vaatekasoja. Mies saa pitää makuuhuoneen juuri niin sotkuisena kuin haluaa, en ole kiinnostunut siitä, onko hänellä yhtäkään puhdasta paitaa. Keittiössä olen siirtynyt käyttämään kertakäyttöastioita sen jälkeen kun olen vähitellen pinonnut kaikki miehen likaamat lautaset ja lasit yhdelle pitkälle tasolle. Mies jaksaa huomauttaa siitä, että en täytä tiskikonetta mutta en sano hänelle vastaan, vaan totean, että hups, yritän huomenna muistaa. Enkä muista. Välillä mies saa hirveitä hepuleita siitä, että meillä on sotkuista ja minä myöntelen, että juu, sulta taitaa loppua kahvikupit. Enkä edelleenkään tee mitään! Olohuone on täynnä miehen sinne siististi riisumia vaatteita, joita hän hirveän vihaisena siivoaa, jos joku tulee käymään ja tyyli on aina sama "kun et ole tätäkään huonetta viitsinyt siistinä pitää". Lehmänhermoineni sanon, että jaa, varmaan pitäisi joskus, mutta en edelleenkään tee asialle mitään.

Muutaman kerran on istuttu keittiön pöydän ääressä ja olen yrittänyt rautalangasta vääntää, että tämä on yhteinen yritys, jossa kumpikin siivoaa omat sotkunsa. Mies on samaa mieltä ja ryhtyy sitten nipottamaan jostain lattian kahvitahrasta, joka on ärsyttänyt häntä jo toista viikkoa. Kun meillä kuulemma olisi ihan siistiä, jos minä ymmärtäisin tehdä osuuteni, hän kun on todella siisti.

Vierailija
17/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä luukut kiinni ( pillulakko ) puota ei tipu ennenkuin oppii siistiksi sisältää pitkän koeajan min 1kk tai max 6kk 

Vierailija
18/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:40"]

[/quote]

Jaah, itse en kyllä asuisi sotkuisen ihmisen kanssa, varsinkaan semmoisen joka osoittaisi välipitämättömyyttään jatkuvasti pienillä asioilla. Silti tuokiusottelu #10 pisti hymyilemään.

Siisteystasovaatimukset/preferenssit eivät tietenkään yleensä kohtaa, vaan siistimpi joutuu siivoamaan enemmän. Mut jotain rajaa silti omalle sikailulle.

t. Mies

Vierailija
19/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:40"]

[/quote]

Jaah, itse en kyllä asuisi sotkuisen ihmisen kanssa, varsinkaan semmoisen joka osoittaisi välipitämättömyyttään jatkuvasti pienillä asioilla. Silti tuokiusottelu #10 pisti hymyilemään.

Siisteystasovaatimukset/preferenssit eivät tietenkään yleensä kohtaa, vaan siistimpi joutuu siivoamaan enemmän. Mut jotain rajaa silti omalle sikailulle.

t. Mies

[/quote]

Niin piti vielä jatkaa, että jos toinen on koti-puoliso ja toinen työssäkäyvä, silloinhan tietysti kuuluu kotityöt 100% kotona olevalle.

Vierailija
20/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko sellainen että kalsongin jäädessä sijalleen mihin sattuu ensin putoamaan, mies talutettaisiin kädestä pitäen, lempeästi, sanaakan sanomatta, hymyillen kalsongin viereen, kurotetaan miehen käsi kalsonkiin avustaen omalla kädellä ja sitten mies talutetaan kalsonki näpeissään pyykkikorille, taputetaan kättä että tipauttaa, hymyillään ja taputetaan rohkaisevasti olalle, nyökätään ja poistutaan, jätetään mies miettimään et mit vit onko täällä asunnossa muka oikeasti pyykkikori?!?. Toistetaan monesti.