miks haukutte nuoria mt-eläkeläisiä?
Mitä muuta voi työkyvytön nuori aikuinen tehdä kuin olla eläkkellä jos on yksinkertaisesti liian sairas työelämään? Itse olen 25-v ja eläkkeellä. Olen ollut psykiatrisessa hoidossa 7 vuotta ja osallistunut kuntoukseen. Kaikki mt-ongelmat eivät kuitenkaan parane koskaan, vaan ovat elinikäisiä. Pitäisi meidät tappaa vai mitä, kun emme saisi joidenkin mielestä vastaanottaa eläkettä?
Kommentit (11)
Olet arvokas. Sinua haukkuvat ovat itse sisältä tyhjiä ja hyvin hyvin typeriä ihmisiä. Olet arvokas, vaikka tulisit aina olemaankin mt-eläkkeellä, niin tai näin. Älä koskaan usko muuta!
Systeemin hyväksikäyttäjät aiheuttavat myös oikeasti sairaille huonon maineen. Tunnen muutaman tukirahoilla elävän, jotka liioittelevat vaivojaan sen verran ettei töihin tarvitse mennä. Sossumassit kilahtaa silti tilille ja niillä sitten elellään kivaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:58"]
Systeemin hyväksikäyttäjät aiheuttavat myös oikeasti sairaille huonon maineen. Tunnen muutaman tukirahoilla elävän, jotka liioittelevat vaivojaan sen verran ettei töihin tarvitse mennä. Sossumassit kilahtaa silti tilille ja niillä sitten elellään kivaa elämää.
[/quote]
Mutta itse en ole törmännyt systeemin hyväksikäyttäjiin. Olen vertaistukiryhmässä tavannut lukuisia mt-potilaita ja kaikki ovat olleet oikeasti sairaita. ap
Eniten vituttaa ne jotka tulee tänne leuhkimaan "olen 21v eläkeläinen, vituttaako teitä käydä töissä". Varmaan suuri osa näistä on provoja, mutta ei se silti anna kauheen hyvää kuvaa mt ongelmaisista. Vähän sama suhtautuminen kuin somaleihin, muuttama pilaa kaikkien maineen.
Eivät feikkisairaat tietenkään missään vertaistukiryhmissä käy. Mihin he tukea tarvitsisivat, sossun huijaamiseen?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:02"]Eivät feikkisairaat tietenkään missään vertaistukiryhmissä käy. Mihin he tukea tarvitsisivat, sossun huijaamiseen?
[/quote]
Tämä. Itsekin tunnen näitä "olen liian sairas menemään töihin mutta lääkärit ei löydä minusta mitään vikaa yhyyy" -ollaan siis laiskoja, "masentuneita", väsyneitä, päihteiden ongelmakäyttäjiä jne. Ei ne mihinkään tukiryhmiin tule, luulisi oikeasti sairaiden tunnistavan jos tämmöiset feikit sinne tuppautuisi.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:01"]
Eniten vituttaa ne jotka tulee tänne leuhkimaan "olen 21v eläkeläinen, vituttaako teitä käydä töissä". Varmaan suuri osa näistä on provoja, mutta ei se silti anna kauheen hyvää kuvaa mt ongelmaisista. Vähän sama suhtautuminen kuin somaleihin, muuttama pilaa kaikkien maineen.
[/quote]
No itse en ikinä kirjoittaisi noin, koska todellakin haluaisin tehdä töitä ja olla terve ja mukana yhteiskunnassa. Nyt olen vain se hylkiö, jota muut joutuvat elättämään ja saan siitä vielä vittuilua osakseni. Kuitenkaan sairauttani en ole valinnut. Psykoterapiaa on todella vaikea myös saada, sitä kun ei saa kuin kolme vuotta kerrallaan. Hoitajan luona käyn juttelemassa silti. Omat mt-ongelmani alkoivat jo lapsena. ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:01"]
[/quote]
Ei anna hyvää kuvaa mt-ongelmaisista että joku random av-mamma purkaa paineitaan trollaamalla, jepjep.
No ei sieltä sossusta saa ihan sillä tavalla rahaa mitä annetaan ymmärtää. Kyllä tutkitaan oikeasti tiedot ja katsotaan, että niissä ryhmissä myös käydään. Jos sossu antaisi rahaa kun ojentaa kättä, niin ei olisi koko sossua olemassa. Kaikki aina puhuvat heikoista ihmisistä, jotka eivät viitsi käydä töissä ja jotka hyväksikäyttävät järjestelmää. Onko myös teidän työtön ja masentunut tuttavanne hyväksikäyttäjä? Oikeasti niitä on suomessa ehkä kymmeniä, jotka hyväksikäyttää tuhansien oikeasti sairaiden ja apua tarvitsevien joukossa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:02"]Eivät feikkisairaat tietenkään missään vertaistukiryhmissä käy. Mihin he tukea tarvitsisivat, sossun huijaamiseen? [/quote] Tämä. Itsekin tunnen näitä "olen liian sairas menemään töihin mutta lääkärit ei löydä minusta mitään vikaa yhyyy" -ollaan siis laiskoja, "masentuneita", väsyneitä, päihteiden ongelmakäyttäjiä jne. Ei ne mihinkään tukiryhmiin tule, luulisi oikeasti sairaiden tunnistavan jos tämmöiset feikit sinne tuppautuisi.
[/quote]
Masennukseen kuuluu aloitekyvyttömyys, jotkut makaavat koko päivän sängyssä, koska ei vain jaksa. Jos vertaa "normaalin" ja masentuneen henkistä juoksulenkkiä niin sen voi ajatella vähän tällä tavalla: Normaali juoksee sen 7 kilsaa ilman sen suurempia ongelmia, käy suihkussa ja on hyvä olo. Masentuneen 7 kilsaan kuuluu penikkatauti, vakavat hengenahdistuskohtaukset ja vauhti on paljon hitaampi kuin normaalilla lenkkeilijällä. Te, jotka sanotte että masennus on asenne, niin ette vain ole kertaakaan nähnyt mt-sairasta ihmistä. Tai olette vain tyhmiä, ettekä edes halua ottaa selvää ja tutkia asioista. Kannoittaa aloittaa vaikkapa wikipediasta masennus-osiosta.
Samaa kyselen mitä. Myös ihmeparantumisia otetaan vastaan!
N23