Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Monennestako kierrossa raskaaksi ja minka ikaisena?

27.09.2006 |

Olemme yrittaneet ensimmaista vauvaa alkukesasta asti (menossa 3.kierto) ja ikaa minulla on jo 33-vuotta. Jostain syysta sita " oikeaa hetkea" ei ole aikaisemmin tullut ja tamakin yritys sai alkunsa miehen aloitteesta. Itse olen kypsynyt pikkuhiljaa ajatukseen, ja toisaalta harmittaa, kun perheen perustamista on tarvinnut lykata nainkin pitkaan. Tata palstaa olen seurannut muutaman kuukauden ja tuntuu, etta suurin osa ensikoista on minua huomattavasti nuorempia.

Onko taalla ketaan samassa tilanteessa olevia? Minka ikaisena olette ensimmaisen lapsenne saaneet ja kuinka pitkaan teilla meni ennenkuin tulitte raskaaksi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka tärppäsi tokasta kierrosta, olin 26v.

Toka tärppäsi myös tokasta kierrosta, olin 27v.

Nyt odotan kolmatta, tärppäsi kolmannesta kierrosta ja olen 28v.

Vierailija
2/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vauva sai alkunsa kolmannesta kierrosta ja 23v.

Toinen ensimmäisestä ja 28v.

Kolmas joka meni kesken ensimmäisestä 32v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta, olin silloin 23-vuotias.

Toista on yritelty jo neljä kiertoa, mut vielä ei ole tärpännyt ja ikää on nyt 26 vuotta.

-S-

Vierailija
4/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka sai alkunsa ekasta kierrosta, olin 24-vuotias.

Toinen sai alkunsa toisesta, tosin ekasta kierrosta tuli ilmeisesti alkuraskauden keskenmeno, olin silloin melkein 26-vuotias.

Nyt aluillaan kolmannen yritys ja pelottaa, miten ikä vaikuttaa, nyt 30v, tähän asti olemme päässeet niin vähällä odotuksen odottamisella.

Vierailija
5/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla ikää kohta 33-v. eikä vielä lapsia. Lähes 3-kymppiseksi asti olin ihan varma, etten koskaan haluakaan lapsia, eikä entiset miehetkään olisi olleet kyllä sopivia isäksikään... Nykyisen miehen tavattuani kuitenkin mieli muuttui ja nyt tässä sitten kuumeillaan. Yritystä on ollut jo yli vuoden eikä tärppiä ole tullut. Ei kai se kuitenkaan välttämättä ole yhteydessä ikään, mitä olen tätä palstaa seuraillut niin ei kaikilta nuoriltakaan raskautuminen onnistu heti. Ja omasta suvusta on ainakin sellainen esimerkki että hyvin ehtii tässäkin iässä. Mummini ainakin sai ekan lapsensa eli mun äidin 33-vuotiaana, ja sen jälkeen vielä 3 lasta lisää.

Tällä palstalla tuntee kyllä ajoittain itsensä vanhaksi, mutta luulen että tämä antaa pikkuisen vääristyneen kuvankin tilanteesta. Nykyisinhän ensisynnyttäjien keski-ikä on jo lähellä 30 vuotta. Mä ainakin luulen että nuoremmat on vaan innokkaampia nettisurffailijoita kuin meidän ikäiset, ja siksi heitä on täällä palstalla enemmän.

Vierailija
6/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan syntyessa 29.

Nyt toinen odotuksessa toista kiertoa.

Vierailija
7/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Yhdeksännestä kierrosta (jos ihan oikein muistan ;) ) raskaaksi, ikää 17 v.

* Neljännestä kierrosta raskaaksi, ikää 29 v.

* Kahdeksannesta kierrosta raskaaksi, ikää 31 v.

* Neljättä yritetty vuoden päivät (paitsi, että yritystaukoa pidetty keväästä asti, ja yritys jatkuu pian..), ja ikää nyt 34 v.

Vierailija
8/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtee käyntiin 10. (tai 11.) kierto ja ikää 21.

Esikoinen sai ihmeellisen alun pillereitten aikana..!

Vierailija
9/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai alkunsa vasta 13 yrityskierrosta. Kakkonen sai yllättäen alkunsa kun esikoinen oli vasta 4 kk, luultavasti ihan ensimmäisestä kierrosta. Kolmas (jota nyt odotan) sai alkunsa ihan ensimmäisestä yrityksestä.

Esikoisen pitkä yritys johtui ihan saletisti kaikesta siitä jännityksestä ja stressaamisesta. Kun varasin ajan lapsettomuushoitoihin, jotenkin jätin huolen lääkäreille ja kas, olinkin raskaana. Lääkäriin emme koskaan ehtineet.

Vierailija
10/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, mutta en minakaan aikaisemmin ajatellut olevani " vanha" ensikertalaiseksi. Jotenkin vaan vuodet ovat vierahtaneet uraa luodessa ja muiden asioiden parissa. Vauvakuumetta en ole varsinaisesti potenut ikina. Nyt kun sitten ollaan vakavissamme aloitettu vauvan yrittaminen, niin minua on alkanut pelottamaan, etta enta jos lasta ei ala kuulumaankaan. Haluttaisiin kuitenkin useampi lapsi. On se ihmeellista, miten elamantilanteet ja -arvot muuttuvat.

Vierailija
11/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen meni n. 8 kk yrittämiseen, empäs ole laskenut monta kiertoa. Ikää 29 v.

Vierailija
12/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen ekasta kierrosta 18v ja

kuopus myös ensimmäisesta 21v

nyt kolmatta yritämme 24v ja ensimmäinen kierto lopuillaan!

Vierailija
13/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi toisesta kierrosta, ikää raskautuessa mulla 20v ja toinen lapsi ekasta kierrosta, ikää raskautuessa 21v. Nyt kuumeillaan kolmatta, ensi kierrosta virallisesti, kun tämä meni reissatessa.Toivotaan, että hyvä onni jatkuisi!

Vivian

Vierailija
14/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen toisesta kierrosta, ikää 23v

Toinen ekasta kierrosta, ikää 25v

Kolmas ekasta kierrosta, ikää 28v

Neljäs ekasta kierrosta, ikää 31v

Aika hedelmällinen taidan siis olla, mutta miten kauan tuo voi jatkua? Meillä ei ole edes pupuiltu koviin ahkeraan kun lapsia on " tehty" , kuopuskin sai alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta (eihän siihen toki muuta tarvitakaan). Nyt kuopus reilun vuoden, ja mietin vieläköhän raskautuminen olisi yhtä nopeaa?

Vierailija
15/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista yritimme 9kk ikää oli tuolloin 18v

Kuopus tärppäs jo toisesta kierrosta ikä 20v

Nyt kolmatta yritämme saada alulle toinen yrityskierto menossa ja ikää on 24v.

Vierailija
16/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärppäsi toisesta kierrosta, ikää 32 vee.

Ope rv 36+3

Vierailija
17/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta vahingossa ns. " varmoilla päivillä" ja ikää oli 24.

Kuopus tärppäsi 4. kierrosta, ikää minulla oli 27.

Kolmatta kuumeillaan, yritys vasta aloitettu, ikää nyt 29.

Vierailija
18/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärppäsi toisesta yrityskierrosta, ikää 20.

Brookekin jo sanoi, että tod. näk. vanhemmat eivät jaksa pyöriä netin keskustelupalstoilla yhtä ahkerasti, kuin nuoremmat ja siksi näyttää, niin kuin suurin osa yrittäjistä ja odottajista olisi nuoria. Tilastot kuitenkin kertovat, että ensisynnyttäjien keski-ikä on yhä yli 28 vuotta.

Han ja Rumpali 22+1

Vierailija
19/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tärppäsi ½ vuoden jälkeen (kiertoja en muista, kun on niin pitkät kierrot, mutta olisko ollut sitten joku neljäs kierto?), olin 25v.

Toinen lapsi tärppäsi reilun vuoden jälkeen, 12:sta kierrosta. Olin 27v.

Vierailija
20/29 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuoden jälkeen tärppäsi, ikää nyt 27v.

Rv 27+0