Mitä lahjaksi 50-vuotiaalle ystävälle?
Kommentit (22)
Risteily on oikein kiva, varsin nyt ku rajoitukset on purettu.
Jos hän tykkää risteilyistä, niin hyvä. Minä en haluaisi tuollaista lahjaa, enkä viinaa, enkä kasvohoitoja tai kylpylää. Toivoisin, että kysyttäisiin suoraan, mistä tykkään. En tarvitse yllätyslahjaa ystäviltä. Lapsena se oli kivaa ja toki, jos joku tuntee minut hyvin, osaa ostaa jotain kysymättä palstalta.
En tarkoita pahalla. Mielestäni täällä kysyminen tarkoittaa, ettet tunne ihmistä tarpeeksi, ja siksi on niin monta lahjaa, jotka voivat mennä pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän tykkää risteilyistä, niin hyvä. Minä en haluaisi tuollaista lahjaa, enkä viinaa, enkä kasvohoitoja tai kylpylää. Toivoisin, että kysyttäisiin suoraan, mistä tykkään. En tarvitse yllätyslahjaa ystäviltä. Lapsena se oli kivaa ja toki, jos joku tuntee minut hyvin, osaa ostaa jotain kysymättä palstalta.
En tarkoita pahalla. Mielestäni täällä kysyminen tarkoittaa, ettet tunne ihmistä tarpeeksi, ja siksi on niin monta lahjaa, jotka voivat mennä pieleen.
Aivan, juuri näin!
Minulle tulisi paha mieli risteilystä. Sain sellaisen 40v -lahjaksi, ja joo, oli järjestetty kyydit ja koiran hoidot ja lastenhoidot ja kaikki. Olihan se ihan kivaa joo. Mutta mielummin olisin ottanut ne rahat rahana ja hankkinut jotain hyödyllistä konkreettista, talonrakennus oli käynnissä ja raha virtasi tililtä suoraan rautakauppaan...
Nyt täytän kohta 50v, ja todellakin toivon, että EN SAA kylpylä-, risteily-, kauneushoitola- tai hierontalahjoja. VIHAAAN sitä, että minuun kosketaan (muut kuin mies+lapset+kissat ja koirat saa tulla kyhnäämään viereen). Olen ruma kuin variksen pe#se ja kauneushoito ei tee asialle mitään. Mutta jos saisin vaikka lahjakortin kasvihuonetta varten, se olisi tosi jees. Tai vaikka maakellaria varten läjän tiiliä! Se olisi hauskaa! tai ihan vaan rahaa, jonka voisin käyttää noihin jompaan kumpaan.
KYSY mitä toivoo, ja jos et kehtaa kysyä, anna rahaa.
Keinutuoli, kävelykeppi, seinäkello, Aalto-maljakko, jalkalamppu, konjakkipullo, Myrna-kahvikupit, seinäraanu - ole hyvä, valitse näsitä,
Kahta asiaa ei: alkoholia eikä 1euron lottokuponkia.
t. m56
Itse ostin appiukolle hauskan kahvikupin täältä https://www.kuppikauppa.fi/ saatiin kunnon naurut =)
Oma päivä, - ilta, vkoloppu. Parhaat ystävät, mökki ? , hotelli ? , paljua( paitsi jos on henkilö, joka ei ikinä halua toisten kanssa saunaan/ uimaan), lemppariruokiaan, -juomiaan, joku hänen mieleinen aktiviteetti esim. itse tykkäisin esim. ampumisradasta tai vaikka jostain yrttikurssista tms.
Tärkeintä lahjassa mielestäni on se, että siihen on nähty vaivaa ja se on lahjan saajan näköinen.
Yllätyksetön iänikuisen käytetty idea lahjakortti marimekkoon tai pentikkiin
Mies vai nainen? Budjetti? Oliko tuo aloituksessa mainittu ”miehen kanssa” siis niin, että sinä mietit miehesi kanssa, vai että sankari menisi risteilylle miehensä kanssa? Jos annatte risteilyn, se tietty pitää olla avec.
Itse sain konsertin ja illallisen kavereilta
Hotelliviikonlopun toiselta ystävätiimiltä
Hyvät stereot veljeltä
Korun, rahaa äidiltä
Lahjakortin lapsilta
Sarpanevan padan tädiltä
Marimekon repun kummilta
Ihania lahjoja kaikki. Elämyksiä ja tarpeellisia
Vierailija kirjoitti:
Keinutuoli, kävelykeppi, seinäkello, Aalto-maljakko, jalkalamppu, konjakkipullo, Myrna-kahvikupit, seinäraanu - ole hyvä, valitse näsitä,
Eikös nämä ole aika paljon vanhempien juttuja, ja heillä takuulla on jo kaikki nuo.
Emma K. kirjoitti:
Kävelykeppi tai rollaattori.
Miksi? Työaikaakin ennen eläkeikää on vielä 13-18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nämä ole aika paljon vanhempien juttuja, ja heillä takuulla on jo kaikki nuo.
Mä toivoin Myrnakuppeja rippilahjaksi 1993, kummini sanoi, että ne on vanhempien juttuja.
Viimein 40 -vuotiaana sain ne lapseni isomummon perintönä ( kuolleen mieheni mummolta)
Jalkahoidon toivoisin. Manikyyri.
Hieronta 90 min.
Tai sen 50e rahana. Ostaisin jalkahoidon :)
Varpaankynnet on nykyään niin paksut ja vaikeat leikata.
Itse olen jo yli 50 vuotta, mutta jos olisin järjestänyt 50-vuotissynttärit, olisin ilahtunut lahjakortista johonkin lippupalveluun, mistä voi ostaa keikkaliput. Tai lahjakortista oopperaan tai balettiin. Tai ravintolalounaasta tai -illallisesta ystävän kanssa. Tai ihan vaikka kahvilatreffeistä. Tai kunnon isosta kukkakimpusta, kun ei koskaan raaski ostaa kuin jotain tulppaaneja itselle.
Mitä olisin inhonnut: jalka-, kasvo- tai muita vastaavia hoitoja. Elämyslahjoja, kuten joku kanoottivaellus tai laskuvarjohyppy tms. Tai kippoja/kuppeja, mitkä eivät koskaan osu oikeaan.
Siis hän täyttää 50 vuotta ja on perheellinen.