Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te kerrotte nyt lapsille venäjästä?

Vierailija
27.02.2022 |

Venäjän väkimäärä 144 miljoonaa. Jos näistä suurin osa olisi Putinia vastaan, tuo mies olisi jo pelkkä märkä paskaläntti historiassa. Kyllä tuo maa on niin läpimätä, että ihan turhaa kaunistelua se on, että sota olisi yksin Putinin mielivaltaa. Murto-osa siellä häntä kritisoi. Korkeintaan kourallinen väkimäärän nähden ja nekin suurimmaksi osin ulkomailla asuvia. 144 miljoonaa ihmistä pystyy kyllä halutessaan pistämään yhden miehen nippuun.

Miten tässä nyt selittää tämänkin taas puhtaaksi lapsille? En jaksa valehdella. Kyllä meillä nyt vaan vihataan venäjää, ihan kaunistelematta. Ja ihan itse ovat sen ansainneet, niin makaa kuin petaa. Mediassakin jo ryssitellään, joten kai tässä voi jo todeta, että lupa on lapsillekin näyttää tunteet ja mielipiteet.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä puhutaan niin kuin asiat on. Suomen venäläiset monet eivät sotaa kannata. Mutta venäjän venäläiset kyllä. Heitä on meidän huushollissa lupa pelätä ja myös pitää hyökkäämistä hullun hommana.

Vierailija
2/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha maa, paha johtaja ja ennen kaikkea paha kansa joka kattoo vierestä kailen tapahtuvan vaik ne kyl tietää totuuden.

Semmonen tyyppi joka kattoo vieressä ku pienempää hakataan on kans syyllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska maa!!

Vierailija
4/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapset aistii ihan sanomattakin ettei venäjästä pidetä. Eiväthän he tyhmiä ole. Kuitenkin on puhuttu ettei koulussa olevilla venäläistaustaisilla oppilailla ole sodan kanssa mitään tekemistä. Minun puolestani saavat kyseistä maata muuten inhota juuri niin paljon kuin haluavat.

Vierailija
5/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaunistella. Muutenkin mitta täynnä kaikenlaista hyssyttelyä. Se nyt vielä puuttuisi, että tästäkin joku keksii lässyttää, että yksittäistapaus. Miljoonat, kymmenet miljoonat, eivät ole yksittäistapauksia.

Vierailija
6/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin 10 vuotiaan pojan tietämyksestä myös toisesta maailmansodasta. Noloa, mutta hän löi minulle faktat pöytään ja jouduin tarkistamaan netistä. Hän on myös hyvin selvillä tästä tilanteesta ja tiesi myös hakkeriryhmästä ja Elon Muskista.

Olin vähän yllättynyt, jopa järkyttynyt!

Vierailija
7/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saattaisi kertoa että venäjä haluaa tuhmat sedät pois U:n johdosta tai kenties valloittaa. Ja täällä ei ole sotaa. Kohta neuvottelevat taas.

Vierailija
8/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että aloittivat sodan vaikkei toiset ole mitään tehneet. Eipä siihen sen enempää vaadittu. Lapset 9v. ja 6v. totesivat etteivät tykkää Venäjästä. Niin no, eipä siinä paljon toruttavaa ole.

Vierailija
10/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häs häs

Vierailija
11/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin, että aloittivat sodan vaikkei toiset ole mitään tehneet. Eipä siihen sen enempää vaadittu. Lapset 9v. ja 6v. totesivat etteivät tykkää Venäjästä. Niin no, eipä siinä paljon toruttavaa ole.

Häs häs

Vierailija
12/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.  Pienet lapset eivät käsitä kokonaisuuksia, joten turhaa hermosuttaa ja pelottaa heitä millään negatiivisilla jutuilla ja muillakaan asioilla koko sodasta.

Vierailija
13/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä on omat mielipiteet ja selvästi tarve puhua sodasta, sodan uhkasta. Ovat järkyttyneitä ja aika ehdottomia. Venäjä on syyllinen ja putin hullu. Toisaalta olen itsekin täysin samaa mieltä, joten yritän kuunnella ja hillitä kielenkantani.

Vierailija
14/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Putin setä asuu siellä.

Vierailija
15/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mainitse sanallakaan. Lapset eivät katso meillä uutisia.

Vierailija
16/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rasismia vihata sodan aloittanutta maata. Sen olen sanonut. Ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa.

Vierailija
17/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rasismia vihata sodan aloittanutta maata. Sen olen sanonut. Ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa.

Millä tavalla luulet vihan auttavan maailmaa? Lähetät sinne negatiivista energiaa lisää? 

Vierailija
18/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mainitse sanallakaan. Lapset eivät katso meillä uutisia.

Minkä ikäisistä kyse? Luuletko etteivät koulussa tai jopa päiväkodissa kuule? Parempi olisi puhua kotona ja kuulla asia ikätasoisesti omilta vanhemmilta.

Vierailija
19/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla luulet vihan auttavan maailmaa? Lähetät sinne negatiivista energiaa lisää? 

Eipä se loputon ymmärtäminen ja luottaminen ole ainakaan tuntunut auttaneen.

Vierailija
20/34 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinä kohtaa kun ostin joditabletteja ja lähdevettä 10 litraa, plus proteiinipatukkaa niin maan perskuleesti, 16-vuotias poikani totesi, että mamman pitäisi rajoittaa uutisten katselua puoleen tuntiin päivässä. Noh, tankkikin on täynnä ja rahaa ulkomaisella tilillä jonkin verran, niin että jos tästä pitää lähteä, niin Ruotsiin kai ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi