Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana etävanhemmalla, itse opiskelen kotona

Vierailija
27.02.2022 |

Toisesta ketjusta innostuneena

Meillä oli vähän aikaa sit tilanne että etävanhempi (äiti) palautti lapsen minulle koska ei kuulemma saa saikkua koska minä opiskelen kotona.

Olen siis työtön ja opiskelen ja tottakai hoidan lapsen mutta minusta outoa että minun olisi aina laitettava opiskelut tauolle ja oltava lapsen kanssa kotona vaikka etä vanhempikin voisi olla.

Jos esimerkiksi olisi koeviikko. Kiva sitten olla himassa lapsen kanssa vaan siksi että "vaan" opiskelee. Ja varsinkin nyt kun koronan takia kaikki joutuu melkein koko ajan olemaan kotona.

Onko oikeasti näin ja jos on niin miksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat hoi? Onko mitään tietoja?

Vierailija
2/6 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit opiskella työttömänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kai vaikuttaa se että olet työtön. Jos olisit päätoiminen opiskelija, niin se rinnastettaisiin työntekoon. Silloin vanhemmat voi keskenään päättää kumpi jää hoitamaan.

Vierailija
4/6 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä lapsia saa, joutuu tinkimään heidän takiaan omista tärkeistä asioista. Sä kerkeät opiskella sillä välillä ku lapsi viihtyy itsekseen tai nukkuu.

Vierailija
5/6 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta tarvitse ottaa hoitoon, ihan riittää se, että toimittaa todistuksen opinnoista exän työnantajalle.

Vierailija
6/6 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä toisesta ketjustahan tuo olisi selvinnyt, mutta laitetaan nyt tähän: Tilapäinen hoitovapaa on yleensä mahdollista vain silloin, kun lapsen molemmat vanhemmat ovat kodin ulkopuolella töissä. Jos toinen vanhemmista on esimerkiksi opintovapaalla, töissä käyvällä vanhemmalla ei yleensä ole oikeutta tilapäiseen hoitovapaaseen. Tilapäistä hoitovapaata voi siis pitää vain yksi vanhempi kerrallaan, mutta vanhemmat voivat vuorotella. Työntekijän on ilmoitettava tilapäisestä hoitovapaasta ja sen arvioidusta kestosta työnantajalle niin pian kuin mahdollista. Työntekijän on pyydettäessä osoitettava poissaolon syy yleensä lääkärintodistuksella tai terveydenhoitajan todistuksella.

Työnantaja voi myös pyytää selvitystä siitä, ettei toinen vanhempi ole voinut jäädä kotiin hoitamaan sairastunutta lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi