Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen aura sinulla on ennen migreeniä?

Vierailija
27.02.2022 |

Minulla näkyy nyt näkökentässä oikealla sellainen hopeinen välkehtivä c-kirjain väärinpäin. Nyt pari kertaa ollut ja sama kaava toistuu. Tästä tunnin päästä päänsärky.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee luku-kirjoitus- ja puhetaito ja puoli kroppaa puutuu. 6h myöhemmin lievä päänsärky sillä puolella mikä ei puutunut aiemmin.

Vierailija
2/10 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tässä aikaisemmin sellainen pienen pavun muotoinen kuvio, pikkuhiljaa se laajeni suureksi sahalaitaiseksi ympyräksi ja noin tunnin päästä oli hävinnyt näkökentässä. Sen jälkeen päänsärky, väsymys, pahoinvointi jne. Aurinko ehkä laukaisi tänään migreenin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko laukaisi. Istuin autossa ja valkoinen lumi sekä kirkas aurinko. Siitä se sitten lähti….

Vierailija
4/10 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana näkökentän toiseen laitaan tuli todella "sähköisen näköisenä" välkehtivä sahalaitakuvio, kesti vartista puoleen tuntiin. Sen jälkeen alkoi päänsärky, joka tunnin sisällä äityi helvetilliseksi ja pisti oksentamaan.

Aikuisiällä olen saanut vain yhden migreenin. Silloin koko näkökentän yläpuolisko oli lumisateinen ja välähteli. Kesti kauemmin kuin nuorempana, ehkä tunnin verran, mutta auraa seurannut päänsärky ei ollut yhtä voimakasta enkä oksentanut ollenkaan.

Vierailija
5/10 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lumilinko.

Vierailija
6/10 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin jaksoittaisesta hortonista, tiedän tulevan kun puutuu niska aavistuksen. 

Vierailija
7/10 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sahalaitainen viiva, joskus c-kirjain, yleensä on ensin reunassa ja siirtyy sitten keskemmälle. Puolisen tuntia kestää, joskus tulee lievä päänsärky sen jälkeen, joskus ei ollenkaan.

Vierailija
8/10 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tulee pieni sokea piste, sitten sen ympärille ilmestyy kirkasvärinen, pyörivä kuvio. Musta piste laajenee, ja lopulta en näe enää mitään, kunnes lääke alkaa vaikuttamaan. Jos en ehdi ottamaan lääkettä ajoissa, alkaa puolen tunnin sisään helvetillinen päänsärky ja pahoinvointi. Lääkitettynä yleensä selviän hieman huteralla ololla, ja parin tunnin levolla.

Vierailija
9/10 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sahalaitainen viiva, joskus c-kirjain, yleensä on ensin reunassa ja siirtyy sitten keskemmälle. Puolisen tuntia kestää, joskus tulee lievä päänsärky sen jälkeen, joskus ei ollenkaan.

Oletko varma, että tuo ilmiö on migreenin aura? Mulla tulee noita joskus silloin, kun verensokerit päättävät syöksyä salamana alas.

T DM1

Vierailija
10/10 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee myös alas suuntautuva voimakas sahalaitakuvio. Se laajenee ja menee näkökyky, ei voi ajaa autoa, ei lukea, ei näe mitään kokonaisena, vain sahalaitaa.

Onnekseni ei tule muita oireita ja saan tuon hälvenemään pimeässä usein alle puolessa tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi