Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loistava kuparikierukka!

Vierailija
20.07.2015 |

Hienoa,tämä sopii!Ajattelin jakaa asian,koska kuparikierukasta on netissä niin paljon negatiivista,että en olisi millään uskonut,että on näin huomaamaton.Kaikkea kokeilleena tämä oli viimeinen vaihtoehto ja olisinpa uskaltanut aiemmin.Mikään hormonaalinen ei sovi,kokeiltu e-pillerit,minipillerit,rengas ja hormonikierukka.Nämä on ihan ehdottomat eit mulle.

Muutamat ekat kuukautiset oli kuparikierukan kanssa kivuliaammat ja runsaammat,mutta nyt kuten ennenkin.Mulla ei ole niukat kuukautiset,niin tämä huoletti.Pieni miinus on,että joutuu käyttämään sidettä,mutta ehkä voisin harkita kuukuppiani.Oletteko käyttäneet kuppia ja kierukkaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin kuparikierukka on sopinut vallan hyvin. Ei hormoneja, ja vuodot tasaantuivat puolessa vuodessa.

Mitä tuohon "abortoivaan menetelmään" tulee, niin kaikkeahan voi jossitella. Mitä niille kaikille muille munasoluille tapahtuu, entä siittiöille? Eikö silloin jokaiselle ejakulaatiolle pitäisi antaa mahdollisuus yhtyä munasoluun?

Vierailija
2/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ihan niele noita abortoiva-kommentteja. Pääasiassa kuparikierukka ehkäisee ihan sillä, että se haittaa siittiöiden liikkumista. Mutta ainahan näihin voi jossitella, varsinkin jos itsellä on laajemmat mahdollisuudet missä valita näissä ehkäisyasioissa...

Mielestäni tämä on kuitenkin todella paljon harmittomampi asia, kun ihan oikea abortti johon herkemmin voi päätyä jos ei kunnollista ehkäisyä ole. Kaikki eivät voi niitä hormoneja käyttää ja silloin on vaihtoehdot aika vähissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuparikierukka 5 vuotta ja oli kyllä tosi hyvä ratkaisu. Onneksi sen sain silloin 15-vuotiaana, hormonaalisten teho laskee minulla lääkityksen takia 20 prosenttiin. Tampooniakin käytin koko tuon ajan ilman mitään ongelmia.

Kunhan toinen lapsi on syntynyt, aion ottaa uuden kierukan.  

Vierailija
4/25 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 00:01"]Minusta vuotaa jälkeläisiäni kuukausittain.En oo herkkä aiheelle.Pahempaa olis jos huonolla ehkäisyllä todella tulisin raskaaksi ja tekisin abortin.Ap
[/quote]

Moni on tullut raskaaksi myös kuparikierukan kanssa. Ei se sen pätevämpi ole kuin muutkaan..

Vierailija
5/25 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se pätevämpi kun moni muu,esim.pessaari jota käytin aiemmin.Siinä tosiaan kurkkua kuristi.Ap.

Vierailija
6/25 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:28"]Eikö sua häiritse se, että se on "abortoiva" ehkäisy? [/quote] Tätä en tiennyt, olen miettinyt kuparikierukkaa mutta nyt en välttämättä haluakkaan. [/quote] Minulla sama juttu. En ymmärrä noita alapeukkuja. Minusta ajatus siitä, että munasolu pääsee kyllä hedelmöittymään (mutta ei kiinnittymään) tuntuu pahalta. Sitten sr pieni ihmisenalku vaan vuotaa pois. :/

[/quote]

Vaikka ei olisi mitään ehkäisyä hedelmöittynyt munasolu ei useinkaan kiinnity kohtuun. Tuhannet alkiot "abortoituvat" itsestään ihan luonnollisissa olosuhteissa, mielestäni on melkoisen irrelevanttia katsoa että elämä alkaa hedelmöityksestä. On totta että silloin alkioon kehittyy sen yksilölliset geenit, mutta noita muutaman solun alkioita kuolee niin paljon ihan luonnossakin että olisi relevantimpaa määritellä elämän alku myöhempään kehityksenvaiheeseen. Siis minun mielestäni, absoluuttinen totuus en ole.

Vierailija
7/25 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös muutenkin kaikista raskauksista tyyliin 70% mene kesken, jo ennen kuukautisten myöhässä oloa.. tai jokin muu käsittämättömän iso prosentti se oli

Vierailija
8/25 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin noin.

Vierailija
9/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin asennettu?

Vierailija
10/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä.Kuis?

Vierailija
11/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua häiritse se, että se on "abortoiva" ehkäisy?

Vierailija
12/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:26"]Keväällä.Kuis?
[/quote]

Eli ei ole kovin kauaa ollut. Älä ylläty jos vuodot runsaantuvat. Minulla meni 7 kk ok.

Vierailija
13/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysäisin kuukupista tuossa puoli vuotta sitten, kun synnytyksen jälkeen kuparikierukan otin, ja gyne sanoi, että ei hän sitä kieltää voi, mutta ei kyllä todellakaan voi suosittelekaan. Käytän nyt kestositeitä paitsi öisin kertakäyttöisiä.

Itse olen myös pitänyt kovin kuparikierukasta! :) Vuoto on runsaanpuoleista, mutta ei mahdotonta (ja minulla sentään on valkoiset työhousut... :D), eikä kipuja ole niin paljoa, ettei niihin yksi 400 mg Burana tehoaisi.

Vierailija
14/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ei haittaa kuule yhtään.Abortti on asia erikseen.

5 mulla vuodot niukentunut koko ajan ja kivut hävinneet.Ollut nyt puoli vuotta.Luulen,että elimistö nyt tottunut.

Vierailija
15/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.Minäkin oikein olen hämmästynyt,että onko tosiaan niin,että nyt +30 vee viimein mullakin on ihan ehkäisy joka ei ole painajaismainen.Suosittelen uskaltamaan kokeilua jos joku harkitsee.Voi vaikka sopiakin,you never know!

Vierailija
16/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistaako se pimeässä?

Vierailija
17/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, ettei kuparikierukka haittaa kuukupin käyttöä ollenkaan. Niillä menty jo yli kolme vuotta ilman ongelmia!

Vierailija
18/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 oli siis Ap.Sterilisaatiotakin jo mietin,mutta onneks löytyi vielä vaihtoehto.Ei oo nimittäin lapsia.Ehkä pitää kuppia kokeilla.Ap.

Vierailija
19/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa sopinut mullekin :/ Mutta ei, vuoto alkoi melkein heti laiton jälkeen ja neljän kuukauden jälkeen kierukka poistettiin. Minipillereillä mennään sitten :/

Vierailija
20/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheutti minipillerit vuoden mittaiset kuukautiset...ja vaikka lopetin kolmen kk kohdalla...että näin.Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi