Ajaisitteko mieluummin rauhallista hiekkatietä maaseudulla, vai kiireistä ja ruuhkaista asfaltti-tietä?
Itse ajaisin rauhallisella hiekkatiellä ihaillen maalaismaisemia. Tulisi sitten vaikka se 40-50 km ylimääräistä..
Kommentit (24)
Itse ajan aina vain Madrid - Barcelona väylää
Itse pyöräilen maalla, en koskaan aja. Siispä valitsisin rauhallisen hiekkatien
Bensojen hinta taas niin törkeen kallista että valitsisin sen nopeimman asfalttitien. Muuten menisin mieluusti hiekkatietä rauhassa.
Riippuu syystä. Jos joutuu Puttea ajamaan karkuun, niin nopeinta tietenkin ja niin pitkälle kuin pääsee.
Pidän kauniista maisemista, mutta maalaisteillä joutuu väistämään ylinopeutta kaahaavia tukkirekkoja.
Heidän mielestään 50 tarkoittaa 90 kilometriä tunnissa - raskaan lastin kanssa.
🦊asfaltti-tie🦊
Hiekkatiet yleensä surkeessa kunnossa Suomessa. Saa ajaa 20-30km tunnissa niitä pitkin ja varoa koko ajan samaan aikaan. Lämpimissä maissa asia tietty erikseen, esim. Espanjassa
En kumpaakaan vaan sitä asfaltoitua keskisuurta tietä. Noi hiekkaiset pikkutiet on usein sellaista serpentiiniä ylöa-alas, että takapenkkiläisiltä lentää yrjöt. Ja kivet hakkaa autonpohjaan.
Itse kuljen hevosella. Ja hiekkatie nyt sattuu sopimaan paremmin pollen jaloille..
Tervetuloa ihailemaan näitä maalaismaisemia, kun tie on talvella auraamaton ja kesällä täynnä kuoppia ja se maalaismaisema on käytännössä pelkkää metsää. :D
Kävelin kerran hiekkatietà, tuli isojalka vastaan. Tàmä tapahtui Inarissa 1967.
🐿️ olen orava. Tykkààn enemmàn hiekkateistà koska niità pitkin on kivempi kirmata!
Kesällä vai talvella? Entä onko kiviä, hirviä?
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa ajat jo reitin?
Espanjassa on hyvät hiekkatiet! Ja kauniit maisemat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa ajat jo reitin?
Noin 5 ja puol tuntia hyvällä tuurilla. Voi mennä kuuteenkin tuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä vai talvella? Entä onko kiviä, hirviä?
Kesällä. Ei hirviä, ei kiviä vaan hiekkaa ja maata.
hiekkatietä mieluummin.