Lapsenvahdin palkka?
Te joilla kokemusta lapsenvahdeista, mitä olette maksaneet heille?
Kohta tarvitsemme pojallemme hoitajan joka tulisi silloin tällöin muutamaksi tunniksi. En kuitenkaan ole lainkaan selvillä siitä kuinka paljon hoitajalle tulisi maksaa.
Ja kertokaan vinkkejä mistä löytäisin hyvän hoitajan? MLL:oon olin jo yhteydessä, mutta muitakin vinkkejä kaipaan.
Kommentit (8)
ainoa jonka kautta uskaltaisin ottaa tuntematonta lastenhoitajaa on kyllä MLL ja heidän tuntitaksa taitaa olla jotain 4,5 euron tietämillä + ruuat ja kuljetukset. paljon enempää en kyllä haluaisi antaa - ja etenkin pitkistä ajoista esim. yönyli vahtimisista en antaisi kuin ennalta sovitun könttähinnan esim. 25 euroa.
Jos löydät jonkun lapsenhoitoa tarjoavan ihmisen, hänellä on varmasti oma tunti /tapauskohtainen hinta joista ei välttämättä pääse neuvottelemaan.
ps. kannattaa ottaa kyllä jonkun instanssin kautta hoitaja - tiedän muutamia jotka " villinä" hoitaa (entisiä mll hoitajia) mutta ovat sittemmin kärsineet vakavista mielenterveysongelmista... eli jos et tunne hoitajan taustaa ota sellaisesta paikasta jossa taustat on tiedossa.
vinkeistä. Olen miettinyt juuri MLL ja toivottavasti sieltä saisi vaikka saman hoitajan joka kerta...tosin ei niitä kertoja nyt kovinkaan usein tulisi, mutta omasta takaa kun ei ole ' hoitajia' .
Ja maksan ihan joka tunnista, yli yön hoidosta olemme maksaneet 100 euroa.
jos päivisin tarvitset hoitoa, myös lähimpään päiväkotiin on joskus voinut tuntitaksalla viedä. hinnoista en tiedä mutta soita oman kaupunkisi päivähoidon esimiehelle tai lähimmän päiväkodin johtajalle!
missään tavalliset päiväkodit ottavat lapsia hoitoon ex tempore.
Jos lapsenvahdin tuntitaksa ei ole ennalta määrätty kannattaa summa etukäteen sopia ja maksaa sitten sen mukaan
Itse toimin hamassa nuoruudessa paljon lapsenvahtina ja muistan kuinka inhottavalta tuntui kun olin joskus jossain perheessä tavallista kauemmin ja perhe pyöristi sovitun tuntitaksan aika roimasti alaspäin.
Jossain perheessä sain hoitoajasta riippumatta aina saman summan per keikka. Mikä oli aika kätevää.
pimeenä tai käteen, riippuu miten hoitaja haluaa. Meillä ei ole laisinkaan vaihtoehtoa " mummolle ja papalle" tai muille sukulaisille hoitoon, joten ollaan täysin " ulkopuolisten" varassa. Tuttavien ja puolituttavien kautta opiskelijatyttösiä yms. ollaan käytetty. Tosi tarkka itse olen, mutta tyytyväisiä ollaan oltu. Tosin minä siis teen töitä kotona, joten harvemmin lastenhoitaja on " joutunut" olemaan täysin " omillaan" lapsemme kanssa. Lähtökohta kuitenkin on ollut, että minä keskityn täysillä töihin sinä aikana, kun lastenhoitaja on paikalla.
Hoitajat olen hankkinut kyselemällä tuttava- ja naapuriperheistä, olisivatko heidän lukiolaisikäiset lapsensa kiinnostuneita lapsenhoidosta. Usein olen käyttänyt myös Väestöliiton lastenhoitopalvelua. Siinä Väestöliitto laskuttaa suoraan tuntitaksansa (mainittua kuutta euroa korkeampi). Pari kertaa olen käyttänyt MLL:n palvelua, mutta ainakin meilläpäin MLL:stä on tosi vaikea saada hoitajaa - yleensä tarjoavat ei oota, vaikka olisi hyvissä ajoin (noin 2 viikkoa etukäteen) liiikkeellä.
Olen maksanut kaikilta tunneilta, myös niiltä, jotka lapset nukkuvat. Minusta se on kohtuullista hoitajaa kohti ja ajattelen, että tyytyväinen hoitaja tulee mielellään hoitamaan uudelleenkin.
Ja tietenkin hoidan kaikki maksut laillisesti - ei minulla ole tapana näpistellä kaupoissakaan. Sitä paitsi asioiden hoitaminen laillisesti on minulle taloudellisestikin edullisempaa, kun saan maksamastani palkasta ja eläkemaksuista kotitalousvähennyksen.
mutta me ollaan maksettu vähän riippuen 5-7 e tunti. mutta sitten joku könttäsumma, jos ollut monta tuntia, ettei tarvi maksaa 7e kertaa 6h=42e=252 markkaa (markkoina nousee niin kalliiksi...) tosin harvoin ihan noin pitkää istuntaa edes tarvitaan, onneksi.
me ollaan hyväksi todettu nuo OKL-opiskelijat. lukiolaiset voivat olla myös ihan hyviä lapsenlikkoja. kysele tutuilta/työpaikalla