Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa mulle

03.07.2006 |

Nyt se on alkanut tuo vauvakuume, kun olen katsonut noita syntyneet.fi kuvia. =)

Tilanne on vaan niin että opiskelut päättyy ensi keväänä, ja töitäkin pitäisi kai olla tehtynä, että saisi kunnollista äitiyspäivärahaa.

Jos mies on töissä vakituisesti ja saa keskituloisen palkkaa ja äiti saisi minimi äitiyspäivärahaa. Eli pärjääkö vauvasta aiheutuvista kuluista?

Kokemuksia, kertokaa..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoista odottaessa se tilanne, että olin just valmistunut (valmistujaisissa siis jo odotin, n. rv 20?) Enhän minä sinä kesänä mihinkään töihin olis kyennyt (pahoinvoinnin takia), ja tuskinpa kukaan olis ottanutkaan..

Mies on ollut töissä, minä minimi äippärahalla/kodinhoidon tuella aina.. Lapset vaan välissä lisääntyny, nyt kolme (ja tähän saa jäädä). =)

Ihan ok ollaan siis pärjätty näillä tuloilla.

Onnea vauvakuumeeseen.. siihen yleensä auttaa vaan yksi lääke.. ;)

Vierailija
2/5 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva 6kk ja molemmat vanhemmat opiskelijoita. hyvin ollaan pärjätty. kaikki tavarat saa käytettynä ja kun imetys onnistuu niin ei ole tarvinnut korvikkeita ostaa.

täällä vauva-lehden sivuilla törmää joskus äiteihin jotka sanoo että miksi ihmeessä teillä on lapsi kun ette mitään pysty sille ostamaan. jos tuo mitään tarkottaa vuoden 2006 vaunuja, pitsivaatekertoja joka viikko sekä tutteja timanttiupotuksin niin voi voi.

vauva tarvitsee rakastavat vanhemmat joilla on aikaa lapselle ja tarpeeksi maalaisjärkeä päässä suojatakseen lasta kulutushysterialta.

ja kyllä tämä on vähän provosointia.

minua ei muiden mielipiteet haittaa mutta jos muita kuuntelee voi yleinen vauvan vanhemmiksi kelpoisuuden normi lannistaa.

wiltti ja mytty

Vierailija
4/5 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne se, että ollaan kumpikin miehen kanssa totuttu vaatimattomampaan elämään, joten vauvan tulo ei sekoittanut mitenkään taloudellisia kuvioita. Itse valmistuin viime vuoden keväänä, jolloin aloin odottaa tytärtämme. Työpaikka on, mutta hyvin huonopalkkainen. Äitiysraha ei ollut kaksinen, ei paljon minimiäitiysrahaa isompi ja mies oli työttömänä ensimmäiset 5 kk vauvan syntymän jälkeen, mutta kyllä vain pärjättiin! Samalla olemme maksaneet autolainaa ja vakuutusmaksuja. Vauvalle ei ole tullut paljon ostettua, mutta olemme saaneet paljon käytettynäkin, esim. vaatteita. Ei ole tosiaan välttämättä lapsen etu kasvattaa häntä yltäkylläisyydessä. Itse olen aika köyhistä oloista, mutta lapsuuteni on ollut siitä huolimatta onnellista aikaa ja jälkikäteen olen ollut tyytyväinen, etten ole aina saanut sitä, mitä olen halunnut. No, tämä nyt meni vähän aiheen ohitse.

Meillä on syöty vasta reilu kuukausi kiinteitä, sitä ennen ollaan pärjätty omilla rinnoilla. :) Toki kaikilla imetys ei onnistu, mutta tulee halvaksi, kun ei tarvitse ostaa korviketta (joka on aika kallista!). Kestovaippoja käyttämällä säästää vaippakustannuksissa.

Onneksi vauva on ollut terve (*kopkop*), joten lääkärikuluhinkaan ei ole mennyt rahaa. Suomessa tosin julkinen terveydenhuolto pelaa vielä joten kuten, varsinkin lasten kohdalla, joten lapselle ei välttämättä tarvitse hankkia vakuutusta. Me kyllä hankimme jo ennen syntymää.

Kyllähän niitä kauhistelijoita aina riittää. Mielestäni ei voi kuitenkaan sanoa, mikä on paras aika vauvalle. Uskon, että hyvä tyyppi saa töitä, vaikka olisikin jo lapsi maailmaan pyöräytetty.

Onnea ja tsemppiä! Vauvakuumeeseen ei tosiaan ole kuin yksi lääke. :)

-Pilkku & Sara-Ellen 7 kk-

Vierailija
5/5 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerkesin olla töissä vain 1,5 vuotta ja sain ensimmäisen lapseni. Nyt lapsia on kolme ja olen ollu useamman vuoden jo kotona koska haluan kaikkien lasten aikana olla kotona sen kolme vuotta. Hyvin on pärjätty :) vaikka vain mies on töissä.