Miten selätätte lentopelon?
Huomenna on monen tunnin lennot ja olen suorastaan pakokauhun vallassa.
Miten te muut lentopelkoiset rauhoitatte itsenne? Vinkkejä kaivataan!
Kommentit (12)
Tilastot. Joka päivä maapallolla lentää yli 3 miljoonaa ihmistä. Onnettomuuden riski on todella pieni, ettet ole lentämässä jollain kamerunilaisella lentoyhtiöllä.
Jos pelottaa, nousun ekat 3 minuuttia ja laskun viimeiset 3 minuuttia ovat tilastollisesti vaarallisimmat. Muut minuutit voit relata.
No mä en edes lennä... En voi kuvitellakaan astuvani enää lentokoneeseen.
Kakan pidätys. Kakkaa vasta lentokoneessa.
Otan muutaman drinkin. Viimeksi koetin järkiajattelua. Koko ajan taivalla suhaa tuhansia koneita ja olisi kyllä negatiivinen lottovoitto, että juuri tämä tippuisi. Nousun ajan pidän silmät kiinni ja pään alhaalla. En katsele ulos. Tällä viikolla viimeksi testattu
Huomiseen lentoon tämä ei auta, mutta paras hoito lentopelkoon on laskuvarjohyppy. Kun vaihtoehtona on astua ovesta tyhjään, niin lentokone alkaa tuntua huomattavan turvalliselta. Kokeiltu on.
Otan ihan suosiolla rauhoittavia. Paitsi että viimeksi ei auttanut sekään, vaan sain paniikkikohtauksen lennolla.
Kunnon mömmöt vaan:) mun pelko paheni kun olin töissä kentällä ja näki sitä touhua.
Mulla oli kesän alussa tosi paha lentopelko. Jotenkin mä sitten vain menin koneeseen. Olin ihanalla ulkomaan matkalla ja palasin suomeen. Suomessa lentopelkoni oli lähenyt täysin.
Eli kannattaa vain lentää, kyllä se on turvallista. :)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:06"]Kunnon mömmöt vaan:) mun pelko paheni kun olin töissä kentällä ja näki sitä touhua.
[/quote]
Tämä. Kun näkee miten välinpitämättömästi siellä suhtaudutaan esim. turvallisuuteen, lentopelkoni vain paheni.
Matkustan pari kertaa vuodessa, ja hassua kyllä minä olen rauhallisempi kun olen lasten kanssa koneessa. Heihin pitää keskittyä ja olla itse rauhallinen. Miehen kanssa meinaan saada paniikkikohtauksen joka kerta kun alan miettiä kaikkea.
No joo, se auttaa vähän että tietää sen olevan nopeasti ohi :(
Lentämällä ja lääkärin määräämillä pillereillä
up