Tavarapaljous ei tuo onnellisuutta
Ainakaan mun tapauksessa. Mulla on nykyään onnellisempi olo, kun ei tarvitse ostaa mitään ylimäärästä ja tarpeetonta roinaa.
Ihana, kun joka taso ei oo täynnä tilpehööriä ja pikku koriste-esinettä. Helppo pitää kämppä siistinäkin. ♡
Kommentit (6)
Kiitos kun muistutit kirjastoista! Mites mä unohdin! Olen joskus vienyt sinne uutuusteoksia, siis lahjoittanut kirjastolle, mutta nää on vanhoja. Minulle kertyy niitä.
Sama juttu. Mieluummin laitan rahat elämyksiin.
Minäkin olen siivonnut tänään, ja heittänyt suuren määrän tavaraa roskiin. Lusäksi on yksi kassi vaatteita menossa vaatekeräykseen ja yksi laatikko astioita Punaisen ristin kirppikselle. Kirjoja ei taida juuri kukaan ottaa?
Jos tavarapaljous syntyy ostamisen kautta, se ei varmasti tuokaan muuta kuin hetkellistä onnellisuutta. Jos tavarapaljous muodostuu mm. erilaisista muistoesineistä, joihin liittyy tunnearvoa tai muuten merkityksellisiä muistoja, ne todennäköisesti tekevät ihmisen onnelliseksi.
3: Kirjastoissa on usein kierrätyshylly, johon voi viedä kirjoja. Eiköhän osa löydä sitä kautta uuden kodin.
Mietin just ostaisko 600 euron sohvan, mutten osta. Lähden sillä rahalla mieluummin matkalle. Koko ajan tosin joudun muistuttamaan itseäni, etten sisusta enkä panosta tavaroihin, vaan elämyksiin ja kokemuksiin. Kyl se tästä. ;)