Pitääkö suhtautua kaikkeen yltiöpositiivisesti ennen kuin voi sanoa että on parantunut masennuksesta?
Vai miten siitä oikein parannutaan? Olen ollut jo 15 vuotta lääkärien mielestä masentunut. Pitääkö olla yltiöpositiivinen kaiken suhteen, että ei olisi masentunut? Vai milloin on oikein terve? Mielestäni olen asenteiltani ihan normaali suomalainen. Perus pessimistisyyttä vain. Monen asian suhteen olen jopa paljon optimistisempi kuin useimmat. Esim. uran suhteen.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Netissä on ne testit joilla testataan oletko masentunut, katso niistä että mitkä on ne normaalit jutut. Niillä testeillähän lääkäritkin diagnoosit tekee. Muutenhan se on ihan makuasia mikä on masennusta, negatiivisuus on luonteenpiirre, mutta jos on tosi negatiivinen ihan kaikesta, ja ennen ei ollut, niin on masentunut. Itsetuhoisuus ja toivottomuus on myös sellaisia asioita joita ei pitäisi tuntea sen lisäksi että on tosi negatiivinen.
Yltiöpositiivisuuskin on jo sit joku sairaus. Et kai itsekään edes tunne ketään yltiöpositiivista?
Ei mulle ole tehty sellainen testi kuin kerran nuorena. Yleensä diagnoosit tulee ihan sillä perustein, että mulla on migreenikohtauksia niin usein. Se on itseasiassa jopa outoa, että joidenkin lääkäreiden mielestä olen negatiivinen ja sitten yksikin vanhempi yleislääkäri taas naureskeli miten mulla on turhan optimistisia kuvitelmia uran suhteen ja että en tule pärjäämään.
-aloittaja
On osattava oikeat vastaukset psykiatrien kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Netissä on ne testit joilla testataan oletko masentunut, katso niistä että mitkä on ne normaalit jutut. Niillä testeillähän lääkäritkin diagnoosit tekee. Muutenhan se on ihan makuasia mikä on masennusta, negatiivisuus on luonteenpiirre, mutta jos on tosi negatiivinen ihan kaikesta, ja ennen ei ollut, niin on masentunut. Itsetuhoisuus ja toivottomuus on myös sellaisia asioita joita ei pitäisi tuntea sen lisäksi että on tosi negatiivinen.
Yltiöpositiivisuuskin on jo sit joku sairaus. Et kai itsekään edes tunne ketään yltiöpositiivista?
Nuo testit on yhtä tyhjän kanssa. Jokainen voi halutessaan laittaa ruksin mihin kohtaan lystää. Piti paikkansa tai ei.