Miten suhtautuisit jos 28-vuotias tyttäresi ei haluaisi vakiintua
Otsikko on kökkö, anteeksi siitä. Minulla on siis 28-vuotias tytär jonka elämä on edelleen pelkkiä vaatteita, meikkejä, poolpartyja, matkustelua kuukausittain yms. Ei halua edes avata asp-tiliä kun rahaa menee uusiin laukkuihin. On avoliitossa, ollut jo 7 vuotta. Ei kiinnosta avioliitto tai lapset. Ymmärrän toki että kaikki eivät halua lapsia, se on ihan ok, mutta jos tyttäreni niitä haluaa niin hänen olisi hyvä tietää hedelmällisyyden laskusta ja riskeistä. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (13)
No en vaivaisi päätäni sillä asialla. Hänen elämänsä, ei minun. Uskoakseni tyttäresi on tietoinen iän merkistyksestä hedelmällisyyteen. Minä antaisin likan elää kuten parhaaksi tahtoo, koska itselläni ei ole hinkua mummoksi.
Nyt on sakiaa. Anna täysikäisen elää oma elämä rauhassa.
Miksi tekisit mitään? Tyttäresi elämä on hänen omansa eikä sinun, voi hyvin olla ettei hän halua lapsia ollenkaan, tai haluaa niitä vasta myöhemmin. Vakiintuminen ja aloilleen asettuminen voi käydä hyvinkin nopeasti kun sen aika tulee - jos tulee.
No musta olisi vain hyvä jollei edes seurustelisi ennen tuota ikää, ja lapsetkin voi jättää tekemättä. Itse tein lapset kolmenkympin paremmalla puolella, joten ehtiipä tuota, mulla ei kuitenkaan ole mitään syitä painostaa että niitä olisi tehtävä. Enkä ole koskaan mennyt naimisiinkaan.
Joten pitäisin suuni kiinni.
Btw, jos tyttäresi on ollut avoliitossa jo 7v, on hän hyvinkin vakiintunut.Kaikki eivät halua samanlaista elämää kuin äitinsä sukupolvi. #3
Ei kaikki halua lapsia. Tai ehkä he ovat yrittänet eiätkä saa, tai ehkä hän haluaa mutta mies ei. Ei ole sinun asia ennen kuin hän ottaa sen puheeksi itse. Ymmärrän että sinua polttelee päästä mummoksi, mutta pidä se omana tietonasi ja keksi muuta ajattelemisen aihetta, käy vaikka matkoilla.
AP, pidä suu kiinni. Ei kuulu sulle.
Minkä takia hänen pitäisi vakiintua? Sinun mieliksesi? Jos hän tienaa itse omat rahansa ja on muutenkin itsenäinen, ei asia kuulu sinulle. Eivät kaikki halua omistusasuntoa ja lapsia.
Miten sun elämään vaikuttaa se, ettei sun tyttäres halua vakiintua? Ja tuskin hän myöskään kaipaa mitään valistussessiota hedelmällisyydestä.
Ihan normia että alkaa suunnitella lapsia vasta vähän yli 30 vee. Ap:n täytyy nyt kärvistellä vielä hyvinkin 5 v.
Tyttärellä oikeus elää vapaasti oma elämä
Antaisin tytön elää elämäänsä kuten haluaa.