Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2-vuotias pelkää hysteerisesti veneeseen menoa, pitäiskö pakottaa?

Vierailija
15.08.2008 |

Oltiin tänään lähdössä pienelle veneretkelle, mutta 2-vuotiaamme alkoi itkeä hysteerisesti jo autossa kun kuuli että veneilemään lähdetään. Ei olla tänä kesänä käyty kertaakaan eikä mitään pelottavaa ole sattunut. Ei tullut retkestä mitään kun tenava itki hysteerisenä ja yritti paniikissa pois veneestä, josta lähdettiin pois suosilla.

Muutenkin tenava on epäluuloinen kaikkea uutta kohtaan ja on tosi hitaasti lämpiävä.

Minä kyllä sanoin autossa ukolle ennen veneretkeä, että en halua lähteä koska minua väsyttää, ehkä tenava päätti sen takia kieltäytyä reissusta

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla kunnon traumat. jää lapsen kanssa rannalle tai kotiin.

Vierailija
2/4 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaksivuotiaani pelkää hysteerisesti koiria ja kissoja. Ilman mitään syytä. Ei halua mennä lähellekään ja roikkuu vain kaulassa, jos otuksia on lähellä. Sen sijaan esim. hevosia kohtaan ei tunne mitään pelkoa. Ei tulisi mieleenkään pakottaa lasta lähestymään koiria ja kissoja väkisin. Mitä ihmeen hyötyä siitä voisi olla? Korkeintaan lapsi oppisi sen, ettei voi hädän hetkellä luottaa edes vanhempiinsa.

Kun lapsi kasvaa hieman ja alkaa jo ymmärtää enemmän asioita järjellään ja perustelujen kautta, voidaan alkaa opetella, ettei joissakin asioissa ole pelättävää. Mutta jos pelkääminen ei aivan kohtuuttomasti estä normaalia arkea, ei minusta ole järkeä pakottaa noin pientä lasta kohtaamaan pelkoaan. Teidän vanhempien kuuluu olla lapsen turvana. Pari kesää menee varmaan ilman koko perheen veneretkiäkin, jos niikseen tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko on vaan niin jääräpää, toivottavasti sunnuntaina sataa.

Vaikka toisaalta olen joutunut pakottamaan lapseni lääkäriin jossa on pistetty ilman puudutusta ja laitettu kanyyli. En tiedä miten tämä veneretkelle pakottaminen eroaa siitä kokemuksesta että äiti vie lapsensa lääkäriin jossa tehdään kivuliaita toimenpiteitä?

Vierailija
4/4 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

herää jo hyvä ihminen, ethän itsekään halua mennä, jää lapsen kanssa kotiin! eihän sinuakaan saa sinne vasten tahtoasi pakottaa! vaikuttaa siltä että pelkäät miestäsi... jos olen oikeassa niin hakeutukaa terapiaan, ei normaalin, turvallisen arjen kuulu olla tuollaista pelkoa ja pakottamista.

pelkoja kohdataan sitäpaitsi vähitellen, pelkääjän ehdoilla, ei pakottamalla hysteerinen lapsi veneeseen. pelko vain kasvaa siitä, ja luottamus vanhempiin menee. älkää hyvät ihmiset tehkö sitä virhettä! parempi vaikka riita miehen kanssa asiasta.