Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattele, jos reissussa olisi kamera ja 24 kuvan filmirulla...

Vierailija
19.07.2015 |

Pitäisi aika tarkkaan valita ja harkita, mitä kuvaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuvat näkisi vasta viikkojen päästä.

Vierailija
2/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä aina ennen useampi filmirulla, mutta piti sitä miettiä tarkkaan. Kehitykseen meni meillä ennen todella paljon rahaa, kun mies tykkäsi kuvata. Kävi valokuvauskurssin, mutta hankalapa sitä kerrostaloasuntoon oli kehityspaikkaa laittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muksu kuvaisi trollatakseen salaa pimpulia, asia saattaisi paljastua vasta viikkojen kuluttua..!

Vierailija
4/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 08:46"]Jos muksu kuvaisi trollatakseen salaa pimpulia, asia saattaisi paljastua vasta viikkojen kuluttua..!
[/quote]
Hyi, miten huonosti oot kasvattanut lapsesi!

Vierailija
5/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto. Tämäkin on taas yksi asia, joka 15 vuotta sitten oli itsestäänselvyys, mutta jota ei tänä päivänä tule edes ajatelleeksi... Niin se kehitys kehittyy. Ja minä tunnen oloni niin vanhaksi!

Vierailija
6/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kahden viikon reissun jälkeen muistikortilla 1000 kuvaa... hmm...

Vierailija
7/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 08:46"]Jos muksu kuvaisi trollatakseen salaa pimpulia, asia saattaisi paljastua vasta viikkojen kuluttua..!
[/quote]
Hyi, miten huonosti oot kasvattanut lapsesi!
[/quote]
Ja vielä jos jossain konservatiivisessa etelän lomakohteessa teettää ne kuvat!

Vierailija
8/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on digikameran lisäksi vieläkin mukana filmikamera ja kuvaan sillä reissussa sen rullallisen. Melkein pärjäisi sillä, koska kaikki turhat räpsäisyt jää pois ja mukaan tulee vain ne harkitut, parhaat palat. Siinäkin on oma tunnelmansa, kun kuvien kehittämisessä menee aikansa ja odotuksen jälkeen on siistiä nähdä lopputulos. Mut oonkin kaikkia retrojuttuja rakastava hipsteri.

Vierailija
9/9 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 21-vuotiaana (digikamerat tulivat jo lapsuudessani/varhaisnuoruudessani) haaveilen filmikameroita takaisin!!! Olisin valmis maksamaan vähän enemmän kuvista ja ostamaan mukaan useamman rullan jotta kuvien saanti olisi vähän helmpompaa. Itse olen niin huono saamaan aikaiseksi sitä että tilaisin kuvia jostain ifolorilta. Teen sen noin kerran/kaksi vuodessa. Se on aina useamman päivän homma kun ensin valitset monesta tuhannesta kuvasta ne parhaat (kuvia on niin helvetisti koska aina tulee otettua samasta tilanteesta 15 kuvaa että varmasti joku onnistuu) ja sitten joudut kaikki nimeämään uudestaan, laittamaan nimeksi päivämäärän jolloin kuva on otettu, jotta se ilmestyy valokuvan taakse. Filmikameralla päivämäärä tuli aina automaattisesti, mitä maksaisinkaan jos tulisi edelleen. 

Sitten kuvat on tilattu ja pian ne jo tulee postiin. Olet juuri ihastellut ne ja alat laittamaan niitä albumiin kun huomaat että albumissa olleen viimeisen kuvan ja näiden uusien kuvien ensimmäisen välillä on puoli vuotta aikaa. No ei muuta kun etsimään kaikki tietokoneen kansiot ja muistitikut ja uutta tilausta tekemään. Sen aikaa sitten nuo jo tilatut kuvat odottelee kaapissa... 

Kyllä se olisi niin paljon yksinkertaisempaa että otat filmin täyteen, viet sen liikkeeseen ja pian sulla on kuvat käsissä.