Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat on onnettomia?

Vierailija
26.02.2022 |

Kaverini valittaa vaikka kylpee rahassa, hyvät säästöt reilu 30 000 euroa, ja siihen päälle palkka jota saa töistä, reissaa paljon. Ei velkoja. Nyt muutti hiljattain rivitaloon mutta ei edes siihen ole tyytyväinen, kun halusi omakotitalon muttei mieluista ole löytänyt. Elää sellaista elämää jota moni varmasti kadehtii. Itse olen pitkäaikaistyötön ja Kelan rahan ja asumistuen, yhteensä kk noin 800-900 euroa, siitä maksan vuokran, ruoan ja laskut, ei autoa. Asun kerrostalossa vaikka mielummin asuisin rivarissa tai omakotitalossa, mutta ei minulle ole siihen mahdollisuutta. Ei säästöjä kuin muutama satanen, ei minulla tule koskaan olemaan säästöjä jotka edes hipoisi 10 000 euroa. Olen silti ihan onnellinen, ei velkoja enkä kyllä saisi edes pankista lainaa kun ei ole työtä. Yleensä sanotaan, ettei raha tee onnelliseki ja se pitää monesti paikkansa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuntemistani hyvin varakkaista tai rikkaista ei ole onneton. Päinvastoin.

Vierailija
42/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat on saanut aina kaiken valmiina ja helpolla. Ovat todennäköisesti eläneet "curling"-lapsuuden eli  kaikki esteet on raivattu tieltä ja leipä pureskeltu valmiiksi...

Eivät siis koskaan ole kokeneet onnistumisen tunnetta, kun ei ole tarvinnut selvitä vaikeuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat on saanut aina kaiken valmiina ja helpolla. Ovat todennäköisesti eläneet "curling"-lapsuuden eli  kaikki esteet on raivattu tieltä ja leipä pureskeltu valmiiksi...

Eivät siis koskaan ole kokeneet onnistumisen tunnetta, kun ei ole tarvinnut selvitä vaikeuksista.

Rikkaat ovat usein monissa liemissä keitettyjä taistelijoita ja yrittäjiä, kotka ovat laittaneet kaiken likoon ja menestyneet kautta. Arvostan.

Vierailija
44/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Monet rikkaat ovat kokeneet useitakin epäonnistumisia, voi olla konkursseja, niukkuutta jne. Sen omaisuuden eteen on todellakin tehty työtä. Minä en konkurssia ole kokenut mutta kannattamattomana olen liiketoiminnan joutunut lopettamaan. Ihan omalla kovalla työllä miljoonani olen tehnyt.

Vierailija
45/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti varallisuus korreloi paremman terveyden ja pidemmän eliniän kanssa. Esimerkiksi pelkällä koulutustaustalla ei ole samaa vaikutusta. En tiedä, mistä tämä myytti onnettomista rikkaista kumpuaa.

Kateudesta

Vierailija
46/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas ei tosiaan ole 30 000 e mitättömällä potilla. Jos joku tuntee ihmisen, jolla on varaa ja hän valittaa jatkuvasti ei se tarkoita, että rikkaat ovat onnettomia. Rikas ei ole myöskään ahne, vaan usein viisas kun on saanut varallisuutensa karttumaan. Ihmeellinen harhakuvitelma, että rikas ei voi olla onnellinen. Väitän juuri päinvastoin, jos olet rikas olet keskimääräistä onnellisempi. Raha helpottaa elämää niin monella tavalla ja tekee siitä huolettomampaa.

Mulla rahaa alle 1000 euroa, säästöjä 2000 euroa, jos saisin 30 000 niin se olisi minulle iso raha.

Vierailija
47/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vähättelevät rahan merkitystä hämätäkseen, että raha muka tekisi onnettomaksi.

Vierailija
48/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi ei ole rikas

täällä haisee kateus, eikä se ole kaunista katsottavaa

Suomalaiset on valitettavasti kateellisia ja negatiivisia. Niinkuin esim. siinä tv ohjelmassa Rikkaat ja Rahattomat, jossa oli se rikas mies jolla miljoona talo, niin siitäkin piti iltalehden toimittajan kirjoittaa ja haukkua mies onnettomaksi. Vaikka ei varmasti ole onneton. Mutta halutaan vakuuttaa itselle, että rikkaat on onnettomia jotta itselle tulis hyvä olo ja uskottelevat itselle, että pers aukisenakin voi olla onnellinen, sitähän se on. Nyt tämä rikas mies asuu Espanjassa, koska ei jaksanut suomalaisten asenteita, eli sitä kateutta ja negatiivisuutta. Ei se ole muilta pois jos on rikas, ei se raha puusta tipu vaan sen eteen voi tehdä ihan töitäkin, muutenkin kuin laukkaamalla sossun luukulla. Arvostan ihmisiä jotka tekee elämässä töitä ja rahan eteen töitä, olen itse samanalainen, en voi sietää vätyksiä ja valittajia.

Hienoa! Ja kun olette vielä älynneet siirtyä Espanjaan, niin säästytte Putlerin miehitykseltäkin, eikä tarvitse kateellisten valittajien takia lähteä vammautumaan tai henkeänsä menettämään.

Rikkailla on juuri niin onnellista jälkikasvuineen, että ei tarvitse jäädä jonkin kansallisvaltion kahleisiin, vaan voi olla aidosta maailmankansalainen ja aina voi irrottautua kaikista konflikteista ja liiallisista/kohtuuttomista vaatimuksista (maanpuolustus, verot ymv). Siinä voi halveksia ja nauraa pilkallisesti niille onnettomille köyhille, joilla on juuret syvällä jossain tietyssä maassa. Miten vanhanaikaista, miten pientä. 

Vierailija
49/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni onneton on varmaan tap panut itsensä ap:n tilanteessa.

Vierailija
50/50 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kateus. Nilkoille potkitaan.

2. Et kuulu joukkoon, jos erotut joukosta liikaa. Jäät yksin.

3. Yhteinen vihollinen (köyhyys) yhdistää esim. perhettä. Yksi vihollinen vähemmän, jos olet rikas.

4. Rikkaalla on varaa käyttää rahaa tyhmyyksiin esim. alkoholi/huumeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän