Miksi rikkaat on onnettomia?
Kaverini valittaa vaikka kylpee rahassa, hyvät säästöt reilu 30 000 euroa, ja siihen päälle palkka jota saa töistä, reissaa paljon. Ei velkoja. Nyt muutti hiljattain rivitaloon mutta ei edes siihen ole tyytyväinen, kun halusi omakotitalon muttei mieluista ole löytänyt. Elää sellaista elämää jota moni varmasti kadehtii. Itse olen pitkäaikaistyötön ja Kelan rahan ja asumistuen, yhteensä kk noin 800-900 euroa, siitä maksan vuokran, ruoan ja laskut, ei autoa. Asun kerrostalossa vaikka mielummin asuisin rivarissa tai omakotitalossa, mutta ei minulle ole siihen mahdollisuutta. Ei säästöjä kuin muutama satanen, ei minulla tule koskaan olemaan säästöjä jotka edes hipoisi 10 000 euroa. Olen silti ihan onnellinen, ei velkoja enkä kyllä saisi edes pankista lainaa kun ei ole työtä. Yleensä sanotaan, ettei raha tee onnelliseki ja se pitää monesti paikkansa.
Kommentit (50)
Za Za Gabor: Itken mieluummin suruni Roll's Roycessa kuin halpisautossa.
Raha tekee todellakin ahneeksi, minulla myös säästöjän aika kivasti. Muutin hiljattain 500 km päähän ja ensin ajattelin, että jos tulee muutossa yllätyskuluja niin saan säästöistä ylimenevän osan mutta en raaskinut käyttää säästöjä, vaan kituutin palkallani aina seuraavan palkkaan, tuostakin selvittiin harkituilla siirroilla.
säästäminen on tehty fiksuille, ei tolloille jotka haaskaa rahansa kaljaan
Todellakin rikkaillakin on omat huolensa, mietin, että jos sota syytty suomessakin, niin miten käy minun säästöjen, menettääkö ne arvonsa?
Koska raha tai varallisuus itsessään eivät tuo onnea. Hyvä toimeentulo mahdollistaa mukavan ja vähemmän sressaavan elämän, mutta tuskin kukaan on kovin onnellinen muhkeine osakesalkkuineen, veneineen ja kartanoineen, jos elämässä tehdyt asiat eivät tuota tyydytystä ja iloa.
Onnellisuus rakentuu monista asioista, sellaisista, jotka ovat ihmiselle itselleen tärkeitä ja merkityksellisiä. Ihminen, joka tekee elämässään asioita, joista hän todella nauttii ja saa hyvää oloa, kokee varmasti itsensä paljon onnellisemmaksi kuin ihminen, jolla ei ole samaa mahdollisuutta, vaikka tämän rahapussi olisikin muhkeampi.
Minulla myös säästöjä, en ole vielä löytänyt sellaista kohdetta johon säätöni laittaisin, ei ole vielä niin merkittävää tullut vastaan, saisin säästöilläni vaikka omakotitalon mutta sitä en halua riesaksi, ei materiaali tee tyytyväiseksi, en halua omistaa jotain seiniä talossa jota ei saa edes kirkkomaalle mukaan, kun aika koittaa. Kovasti koitan vain miettiä vielä keinoja miten rikastuisin vielä enemmän.
Olen entinen koulukiusattu, elämä potkinut aina rakkaudessa, ihmiset pettänyt luottamuksen, ja ainoa asia jossa olen menestynyt on raha. Olen köyhistä oloista lähtöisin. Rahaa on nyt mutta ei rakkautta kuvastaa minua. Raha oli sellainen asia, että päätin näyttää kaikille ja haistattaa pitkät, menestyin rahallisesti ja haistatin pitkät pettureille, turha tulla pettureiden ovelleni rahaa kerjäämään.
Suomessa rikastuu laittomasti, onko kaverillasi kytköksiä Niko Ranta-ahoon...
rikkaat hankkii rahansa veroja kiertämällä
Tavoitteeni on olla taloudellisesti riippumaton ja sitten muutan Espanjaan, kohti sitä mennään ja kovaa kyytiä.
Tilastollisesti varallisuus korreloi paremman terveyden ja pidemmän eliniän kanssa. Esimerkiksi pelkällä koulutustaustalla ei ole samaa vaikutusta. En tiedä, mistä tämä myytti onnettomista rikkaista kumpuaa.
Koska rikas joutuu todennäköisesti raatamaa, eikä riitä tällainen vauvapalstalla makoilu.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla on merkitystä lapsena ja nuorena sinne jonnekin 25-30v asti. Sen jälkeen se menettää merkityksensä.
Se menee päinvastoin; nuorena ei ole niin nuukaa vaikkei olisikaan rahaa - vanhempana se alkaa todella koettelemaan ja painamaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin rikkaillakin on omat huolensa, mietin, että jos sota syytty suomessakin, niin miten käy minun säästöjen, menettääkö ne arvonsa?
siksipä minun omaisuuteni onkin maailmalla 80%:sti.
Rikas ei tosiaan ole 30 000 e mitättömällä potilla. Jos joku tuntee ihmisen, jolla on varaa ja hän valittaa jatkuvasti ei se tarkoita, että rikkaat ovat onnettomia. Rikas ei ole myöskään ahne, vaan usein viisas kun on saanut varallisuutensa karttumaan. Ihmeellinen harhakuvitelma, että rikas ei voi olla onnellinen. Väitän juuri päinvastoin, jos olet rikas olet keskimääräistä onnellisempi. Raha helpottaa elämää niin monella tavalla ja tekee siitä huolettomampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla on merkitystä lapsena ja nuorena sinne jonnekin 25-30v asti. Sen jälkeen se menettää merkityksensä.
Se menee päinvastoin; nuorena ei ole niin nuukaa vaikkei olisikaan rahaa - vanhempana se alkaa todella koettelemaan ja painamaan.
Ei mene. Nuorena jää helposti tekemisistä paitsi, jos ei ole rahaa.
Ei raha tuo onnea.
Mutta onhan se kivempi itkeä kunnon autossa.
Jo muinaiset suomalaiset tiesivät, että huoleton on hevoseton poika.
Kyllä se raha helpottaa elämää, ei se onnea tuo mutta pirusti se helpottaa. Aikalailla ihmisillä on muutaman kuukauden palkkaa vastaava summa säästössä ja se on fakta. Tuo 30 000 summa on paljon rahaa, ainakin minulle, perus duunarille ja harva jaksaa nuin säästää rahaa, yleensä ihmiset törsää kaiken mitä saa ja sitten loppu kuu kituutellaan kunnes tulee seuraava palkka.