Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat on onnettomia?

Vierailija
26.02.2022 |

Kaverini valittaa vaikka kylpee rahassa, hyvät säästöt reilu 30 000 euroa, ja siihen päälle palkka jota saa töistä, reissaa paljon. Ei velkoja. Nyt muutti hiljattain rivitaloon mutta ei edes siihen ole tyytyväinen, kun halusi omakotitalon muttei mieluista ole löytänyt. Elää sellaista elämää jota moni varmasti kadehtii. Itse olen pitkäaikaistyötön ja Kelan rahan ja asumistuen, yhteensä kk noin 800-900 euroa, siitä maksan vuokran, ruoan ja laskut, ei autoa. Asun kerrostalossa vaikka mielummin asuisin rivarissa tai omakotitalossa, mutta ei minulle ole siihen mahdollisuutta. Ei säästöjä kuin muutama satanen, ei minulla tule koskaan olemaan säästöjä jotka edes hipoisi 10 000 euroa. Olen silti ihan onnellinen, ei velkoja enkä kyllä saisi edes pankista lainaa kun ei ole työtä. Yleensä sanotaan, ettei raha tee onnelliseki ja se pitää monesti paikkansa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ei ole rikas

Vierailija
2/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla on merkitystä lapsena ja nuorena sinne jonnekin 25-30v asti. Sen jälkeen se menettää merkityksensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tarvitsisi nuorena mutta silloin sitä harvalla on. Elämä on nurinkurista.

Tunnen joitain rikkaita ja eivät ole todellakaan onnettomia. Itse olen työtön amis mutta tehnyt oman alan töitä kyllä yhteensä 8 vuotta tes palkalla. Säästöön ei ole paljoa jäänyt ikinä, koska olen alkoholisti ollut aina.

Vierailija
4/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi ei ole rikas

Aika harva on tuossa asemassa, että rahaa reilu 30 000 euroa eikä velkoja. Aika hyvin siinä on kyllä elämä hoidettu etenkin raha puoli.

Vierailija
5/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä suomalaisilla on paljon velkoja koska luullaan materiaalin tekevän onnelliseksi sitten pers aukisena valitetaan kun rahat ei riitä muksujen harrastuksiin, ei suomalaislla ole tuollaisia rahoja mitä kaverillas on säästössä

Vierailija
6/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus.

Vierailija
7/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikas on todennäköisesti ahne, ja ahne ei ole koskaan tyytyväinen vaan haluaa aina lisää.

Vierailija
8/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla on merkitystä lapsena ja nuorena sinne jonnekin 25-30v asti. Sen jälkeen se menettää merkityksensä.

Minulla raha on kaikki kaikessa vielä näin 33 vuotiaana, en edes lapsia tai miestä halua sen takia koska ne syö rahat. Ex miehen kanssa riideltiin lähes joka päivä rahasta, kun hän haaskasi rahaa ihan turhan päiväiseen, siksi se onkin ex. Raha menee ihmissuhteiden edelle, teen vai harkittuja siirtoja.

Vierailija
9/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi ei ole rikas

täällä haisee kateus, eikä se ole kaunista katsottavaa

Vierailija
10/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset nyt yleensä ovat onnettomia? Se, että sinä köyhänä et ole onneton tarkoittaa sitä, että rikkaatkaan eivät saisi olla onnettomia?

Olipa taas niin tyhmä aloitus, ettei mitään rajaa...

Vierailija
11/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi ei ole rikas

täällä haisee kateus, eikä se ole kaunista katsottavaa

Suomalaiset on valitettavasti kateellisia ja negatiivisia. Niinkuin esim. siinä tv ohjelmassa Rikkaat ja Rahattomat, jossa oli se rikas mies jolla miljoona talo, niin siitäkin piti iltalehden toimittajan kirjoittaa ja haukkua mies onnettomaksi. Vaikka ei varmasti ole onneton. Mutta halutaan vakuuttaa itselle, että rikkaat on onnettomia jotta itselle tulis hyvä olo ja uskottelevat itselle, että pers aukisenakin voi olla onnellinen, sitähän se on. Nyt tämä rikas mies asuu Espanjassa, koska ei jaksanut suomalaisten asenteita, eli sitä kateutta ja negatiivisuutta. Ei se ole muilta pois jos on rikas, ei se raha puusta tipu vaan sen eteen voi tehdä ihan töitäkin, muutenkin kuin laukkaamalla sossun luukulla. Arvostan ihmisiä jotka tekee elämässä töitä ja rahan eteen töitä, olen itse samanalainen, en voi sietää vätyksiä ja valittajia.

Vierailija
12/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi ei ole rikas

Aika harva on tuossa asemassa, että rahaa reilu 30 000 euroa eikä velkoja. Aika hyvin siinä on kyllä elämä hoidettu etenkin raha puoli.

eikä ole. Minulla on velkoja kyllä mutta nettovarallisuus on reilusti lähempänä miljoonaa kuin nollaa. 30 000 voi omistusten arvo heilua suuntaan tai toiseen päivässä pörssikurssien heiluessa.

Vierailija
13/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rikas on todennäköisesti ahne, ja ahne ei ole koskaan tyytyväinen vaan haluaa aina lisää.

Minulle on käynyt näin, en näe edes omia säästöjä enään todellisessa valossa, rahaa pitää ola aina enemmän ja enemmän, nälkä kasvaa syödessä mutta en ole onneton, päinvastoin, nukun yöt levollisesti kun rahaa piisaa.

Vierailija
14/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin eläjällä ei kannata mennä omakotitaloon sillä se liian raskas yksinäiselle. Ja tukipummilla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin asua kerrostalon pienemmässä koirankopissa. 

Aivan paskaa koitat väittää niin että kyllä raha tekee onnelliseksi ainakin sen suhteen että voi valita rahalla asuinpaikkansa eikä tarvitse asua vuokraluukku kerrostalo kopissa eikä mitään kelan tukia hakea koko ajan. 

Vierailija
15/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia murheita meillä varakkailla on kuin köyhilläkin. Painoa pitäisi saada pois, kroppa reistaa, lapset aiheuttavat huolta on ihmissuhdekiemuroita ja konfliktia. Työpaineet ovat monella aivan valtavat ja työ uuvuttaa. Ja on meilläkin rahahuolia. Mulla on esim. nyt tämän sodan takia dropanneet rahastot kymppitonnilla.

Vierailija
16/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus on mielen ja sielun tila. Siihen ei vaikuta materia. Raamatussa lukee että raha on kaiken pahan alku ja juuri. Oi että miten rikas on se joka laittaa uskonsa ja varansa taivasten valtakuntaan maallisen sijaan!

Vierailija
17/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yleensä suomalaisilla on paljon velkoja koska luullaan materiaalin tekevän onnelliseksi sitten pers aukisena valitetaan kun rahat ei riitä muksujen harrastuksiin, ei suomalaislla ole tuollaisia rahoja mitä kaverillas on säästössä

Harvoin ainakaan perheellisillä, joissa vanhemmat perus duunareita ja joilla lapsia 5-10 kpl. Sitten nämä kesän viettävät jollain ränsistyneessä mökissä tai teltassa, kun rikkaat viettää aikaa jossain huvilassa tai Espanjassa.

Vierailija
18/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä ketään kenellä ei olisi omaisuutta useampaa sataa tonnia.

Vierailija
19/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi ei ole rikas

eikä ole. Minulla on velkoja kyllä mutta nettovarallisuus on reilusti lähempänä miljoonaa kuin nollaa. 30 000 voi omistusten arvo heilua suuntaan tai toiseen päivässä pörssikurssien heiluessa.

ja vietät aikaasi miljonäärina vauva palstalla, älä naurata. Ap:n ikä ei tullut ilmi. Jos olet 100 vuotias niin sitten ehkä tarinasi on uskottava.

Vierailija
20/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin eläjällä ei kannata mennä omakotitaloon sillä se liian raskas yksinäiselle. Ja tukipummilla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin asua kerrostalon pienemmässä koirankopissa. 

Aivan paskaa koitat väittää niin että kyllä raha tekee onnelliseksi ainakin sen suhteen että voi valita rahalla asuinpaikkansa eikä tarvitse asua vuokraluukku kerrostalo kopissa eikä mitään kelan tukia hakea koko ajan. 

Asun yksin 140 neliön omakotitalossa, olen nainen, juuri pääsin eläkkeelle. Ja nautin pihatöistä, en valita. En tiedä missä pumpulissa olet kasvanut jos luulet sen olevan raskasta, kun eläke iässäkin jaksaa pihatyöt. Tällaisia nämä nyky nuoret ovat, kauhulla odotan jos tällaiset puolustaisi sodassa meitä suomalaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme