Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä av-mammoista käynyt joskus Ukrainassa? kokemuksia?

Vierailija
26.02.2022 |

Kysymykset otsikossa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuka, v*****n mäntti!

Vierailija
2/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukkuaikana olin kaksi viikkoa siellä ja pari päivää Moskovassa.

Ei tehnyt mieli uudelleen. Tosin en osannut venäjää - olisi ehkä saanut paremman kuvan jos olisi itse puhunut kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä voisi itse kertoa. Kuka tuntee Ketän?

Vierailija
4/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Krimillä Jaltassa 80-luvulla. Sääli, että venäläiset pilaa tollaiset hienot paikat.

Vierailija
5/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä Krimillä Jaltassa 80-luvulla. Sääli, että venäläiset pilaa tollaiset hienot paikat.

Venäjä laittoi Krimin kuntoon heti valtauksen jälkeen. Ukraina ei tehnyt mitään.

Vierailija
6/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt muutama vuosi sitten. Hieno maa. Väki ystävällisempää kuin Venäjällä. Vaikka kovasti varoiteltiin, en kokenut oloani turvattomaksi. Paljon nähtävää, edullinen hintataso. Ruoka oli hyvää. Tarkoitus oli lähteä uudestaan mutta korona esti ja nyt sota.

Vierailija
7/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Kiovassa, Tshernobylissä, Odessassa, Harkovassa ja Lvivissä.

Hintataso on edullinen ja maassa on paljon nähtävää, mm. Kiova on täynnä mielenkiintoisia luostareita ja kirkkoja. Kiovassa on Dnepr-joen rannalla myös suuri Hidropark-puisto, jossa on uimaranta ja huvipuistoja ym. Odessassa on hieno ranta-alue ja kuten Kiovassakin, niin paljon hyviä ravintoloita. Metro on neuvostotyyliin upea, sekä Kiovassa että Harkovassa.

Tshernobyl on todella mielenkiintoinen paikka ja kuvattavaa riittää mielin määrin, vaihtelee myös sen mukaan mihin vuodenaikaan käy. On niin erilaiset maisemat käykö talvella vai esimerkiksi kesällä. Junilla on helppo liikkkua koko maassa, yöjunat ovat edullinen tapa liikkua paikasta toiseen eikä mene matka-aikaakaan "hukkaan".

Vierailija
8/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama paikka ja aika. Muistan jonkun pääskysenpesän missä käytiin korkean kallion päällä ja jänskän lentomatkan aeroflotilla.

Vierailija
9/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin itseni auringossa Dnjeprin hiekkarannalla 1981.

Vierailija
10/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama paikka ja aika. Muistan jonkun pääskysenpesän missä käytiin korkean kallion päällä ja jänskän lentomatkan aeroflotilla.

keltaiset kirsikat oli parasta, muuten ruoka oli silloin surkeaa. Me käytiin retkellä jossain korkealla pilvien yläpuolella ja parissa palatsissa, toinen oli se, missä oli ne neuvottelut presidenttien kesken toin maailma sodan aikana ja toinen oli Livadian palatsi, kait jonkun ottomaanin tai muun itämaisen sultaanin tai vastaavan aikoinaan rakennuttama.

Vierailija
11/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiovassa kävin vuonna 2009 Pitkiä suoria teitä, valtavia kortteleita, edullista. Ruoka ei ehkä mun makuun, mutta kahviloiden leivonnaiset sitäkin enemmän. Istuttiin nyt uutisistakin tutulla vapauden aukiolla juomassa olutta. Aukion alla on iso kauppakeskus/asematunneli.

Matkapäiväkirjaa kertoo: selkeä, iso kaupunki . Pääkadun varren yksiö, yö 60$ sijainti ja näköala loistava. Hintataso puolet suomen hinnoista. Bisse halvimmillaan 5 paikallista rahaa, eli noin0,5€, kalleimmillaan 30 paikallaista. Sapuska-annokset noin 3,5€. Ravintoloiden hinta-laatusuhde vaihtelee kivasti, pikkusisko, paikallisia ruokia myy yksi ketju, annokset noin euron, kalleimmissa pääruoat 20€.

Vierailija
12/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä 13 vuotta sitten, Kiovassa, Odessassa ja Krimillä, oltiin 2-3 vkoa.

Oli hieno tunne, kun Ukraina oli vapaa. Kiovassakin vihdoin avautui museo Stalinin nälkään tappamien muistolle...

Odessasra pidin paljon. Krim oli aika röttelöinen, muttakuitenkin kiehtova. Siellä oltiin Yevpatoriassa, Jaltassa ja Simferopolissa.

Vierailija
13/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa av-mamma?

aihe vapaa - mamma

Vierailija
14/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta maalta, toivottavasti säilyttävät itsenäisyytensä.

Vierailija
15/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä.

Vierailija
16/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Kiovassa, Tshernobylissä, Odessassa, Harkovassa ja Lvivissä.

Hintataso on edullinen ja maassa on paljon nähtävää, mm. Kiova on täynnä mielenkiintoisia luostareita ja kirkkoja. Kiovassa on Dnepr-joen rannalla myös suuri Hidropark-puisto, jossa on uimaranta ja huvipuistoja ym. Odessassa on hieno ranta-alue ja kuten Kiovassakin, niin paljon hyviä ravintoloita. Metro on neuvostotyyliin upea, sekä Kiovassa että Harkovassa.

Tshernobyl on todella mielenkiintoinen paikka ja kuvattavaa riittää mielin määrin, vaihtelee myös sen mukaan mihin vuodenaikaan käy. On niin erilaiset maisemat käykö talvella vai esimerkiksi kesällä. Junilla on helppo liikkkua koko maassa, yöjunat ovat edullinen tapa liikkua paikasta toiseen eikä mene matka-aikaakaan "hukkaan".

Kiova on hieno paikka mutta espoolaiselle lapsiperheelle ehkä hieman hardcore   -paikka.

Vierailija
17/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kekä. Mun äiti on käynyt, kahdesti.

Vierailija
18/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe, upataan.

Vierailija
19/19 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi AV-mammojen ryhmämatka Kiovaan Porvoon sijasta. Viemme Zelenskylle ja hänen urheille taistelijoilleen kutomamme villasukat ja jauhelihaa. Zelensky tarjoaa meille teet komentopaikassaan. Tutustumme paikalliseen Putinin pommittamaan päiväkotiin ja viemme pehmoeläimiä haavoittuneille lapsille. Ja matkan kruunaa discoilta valiojoukkotaistelijoiden kanssa, mikäli kiireiltään ehtivät, mutta  kyllä sieltä aina joku joutaa. Ja mikä parasta,hoikat ukrainalaisvaimot ovat Puolan puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi