Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** MAALIS' 05 keskiviikko**

27.09.2006 |

" Syksyn iltoina Uppo-Nalle

tekee puhdetöitä.

Täänään se tuvassa salaa valaa

synttärikynttilöitä"

UPPO-NALLE

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi vasta klo 8. Tosi kivaa kun Mimmi on alkanut nukkumaan pidempää. Moona söikin viime yönä klo 22-8 neljä kertaa, pitkästä aikaa taas tällänen yö. Onneksi sain hyvin nukuttua syöttöjen välillä niin ei väsytä.

JOLLA: Meillä on myös X-Adventuret ihan tarkaa mallia en tiiä, mutta kuitenkin kaksostenrattaat. Minulla on siinä Emmanjungan pehmeä kantokassi ja se ainakin ihan hyvin mahtuu siihen. Ihanat rattaat etenkin kaupungissa, mutta saa nähä kuinka loskassa niillä pääsee.

LEHTOVI: Voi hitsi, Onnea tosi paljon noista kuudesta puolesta kilosta!! Tosi siistii, vähän oikein kateeksi pistää, heh!! ;) Oletko saanut paljon kehuja, että olet laihtunut?

Nyt hei AUTTAKAA!!! Moona syö PEUKKUA!! Miten ihmeessä sen lutsutuksen saa pois? Moona syö kyllä tuttia, mutta peukku parempi. Huijaa välillä meitä, pitää tutin suussa, mutta sieltä alta on peukku työnnetty..=) Onko liian rajuu pitää kättä hihassa tai lapasessa? Minulla on ollut yksi hoitolapsi joka söi peukkua ja kovasti, en toivoisi sitä " kohtaloa" Moonalle.

Siiten minulla on kriisi, tämän vatsanahkan kanssa!!!! Se on niin ryppyinen että pahaa tekee. Kyse ei siis sellusta vaan kun iho on venynyt. Olen varmaan monesta turhamainen,mutta onko kellää mitään hyvää rasvavinkkiä siihen, joka edistäisi palautumista!!??? =) Tiedön että aika paras " lääke" mutta..

GALLUPPIA: kun tämä syksy on tullut ja ilmat välillä ollut jo kylmiä-mitä ihmettä puette lapselle päälle? Onko esim hankittuna välikausikengät. Mimmillä on lenkkarit ja pitäisi varmaa lämpimämmät kengät hankkia.Mut eihän toppakenkiä tarvi vielä aikoihin..en mielellää ostaisi monia kenkiä..

ATYAH kyseli tapaamisesta..Missäs te asuttekaan? Me mielellään tultaisiin, jos ei ihan kamalan vaikeassa paikassa tapaaminen olisi. Tullaan siis porvoon moottoritieltä. Harmi kun Lehtovi on töissä, siihen oli niin helppo tulla.

Paljon jaksamista pienten vauvojen kanssa..Ne on niin erilaisia kun taaperot. Olikohan Eliisaku mikä tuumasi, että helpompaa nyt kahden kanssa kun maalislapsen kanssa yksin. Meillä ihan sama. Mimmi ei viihtynyt yhtään yksin, pitää kantaa ja hyssyttää..yms, Moona on niin vähään tyytyväinen lapsi että välillä oikein huono omatunto, että saaahan hän tarpeeksi hellyyttä.

Nyt tarttee mennä avaamaan tissibaaria ja sitten koko konkkaronkka ulos ja äidin 20min hikilenkki.

Tuulia, Mimmi ja Moona

Vierailija
2/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen väsyttää... tein töitä klo 1.30:een yöllä ja Saana herätti 6.15... Oli pakko saada yksi teksti kommentoitua ja eteenpäin, joten siksi urakointi. No, tänään olen kotitöissä ja olen antanut itselleni luvan päiväuniin, eli kun äsken söin lounaan, alkaa kohta varmaan nukuttaa ;-)

Muuten ei kuulu ihmeempiä, tasaista latua arki kulkee. Töissä on tosiaan paineita, mutta onneksi mies on tällä viikolla hoidellut lapsia kiitettävästi - juuri eilen totesi, että huomaa, kun lasten kanssa on enemmän, niin meneekin paljon paremmin, ts. oppii rutiineja ja toimimaan heidän kanssaan luontevammin. Toivottavasti oppimiskäyrä jatkuu samanlaisena ;-)

Lehtoville onnittelut hienosta painonpudotuksesta! Mistähän sitä sais itekin energiaa... Mä oon varmaan taas jo kerännyt viime&tän alkuviikon rötväilyllä ne muutamat pudonneet kilot takas... Huomasin kyllä sen, että kun ei nuku tarpeeks, on koko ajan nälkä ja tekee mieli mässäillä... No, onneksi tää työpaine pikkuisen helpottaa tän viikon jälkeen, ehkä sitä saa ittensä taas paremmin kuosiin sen jälkeen.

Jeps. Nyt lähden tekemään vähän töitä taas... Ja sit nukkuun...

väsynyt Terhi & hoidossa olevat muksut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä lusmuillaan kotona, kun Lauri sairastaa edelleen. Nyt poitsu meni päikkäreille, joten voin nauttia harvinaisesta herkusta eli juoda päiväkahvit netissä surffaillessa. Tarkoitus olisi myös kirjoittaa yhtä työjuttua ja mennä vielä illalla toimistolle jatkamaan, mutta saas nähdä ehdinkö ennenkö Lauri herää (asiat tärkeysjärjestykseen...).

Painonpudotuksesta oli ainakin puhetta. Itselläni varsinaisia liikakiloja ei kauheasti ole (suhteessa painoon), mutta ne muutamat ovatkin sitten jämähtäneet tuohon keskivartaloon, mikä harmittaa suunnattomasti (just sen verran on ylimääräistä, että kaapissa on varmaan kymmenet housut, jotka jääneet liian pieniksi juuri ko. kohdasta). Elokuussa aloitin sitten hillittömän kuntoiluintoilun ja päätin tiputtaa noi ylimääräiset säkit pois. Kuinka ollakaan, sitten alkoi sairastelu, väsymys ja sortumiset. Eli syyskuu on mennyt sitten aivan päinvastaiseen suuntaan... Ja täälläkin väsymys on suorassa yhteydessä syömiseen eli väsyneenä tulee sorruttua herkkuihin kunnon ruuan sijaan. Joku porkkana tässä täytyisi keksiä, että saisi taas itseään niskasta kiinni. Onnea painon pudotukseen muille kilojen kanssa kamppaileville!

Voi että kun tekisi mieli ulkoilemaan, mutta eihän tuon kuumepotilaan kanssa voi minnekään lähteä. Alkaa tulla itselle ihan " tunkkainen" olo, kun kaksi päivää on mennyt sisätiloissa.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Hurtta

Vierailija
4/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raapustanpa minäkin vähän, ennenkuin syöksyn syömään, toivottavasti ehdin, ennenkuin pikku-ukko herää päikkäreiltä ;) .

Teillä oli tuolla 1,5v. neuvolapinkkakin. Me saadaan mitat vasta 6.10, kun saatiin vasta niin myöhään neuvola-aika. Neuvolakin siirtynyt uuteen paikkaan...

Muuten meille ei oikeastaan paljon uutta kuulu. Kotona olla öllötellään ja tänään alotettiin taas kerhoilu kesän tauon jälkeen. Aatu tykkäsi kovasti. Puhetta ei edelleenkään tule muutamia sanoja lukuunottamatta mutta poika tuntuu tajuavan puhetta kuitenkin niin paljon, ettei itse perässä pysytä. :)

Korvatulehdus ja sitä ennen kurkunpään tulehdus oli tuossa pari viikkoa sitten, en muista olenko siitä jo kirjoittanut, mutta ne on kuitenkin nyt sairastettu ja toivottavasti ei tartte vähään aikaan sairastella. Jos nyt tulee lääkärin sanojen mukaan " vähälle ajalle" vielä yksikin korvatulehdus, niin sitten mars korvalääkärille--> putket.

Painosta oli puhetta, ja tuo Hurtan juttu kyseisestä asiasta kuulosti ihan tutulta, eli mullakaan ei ylipainoa ole yhtään, mutta niitä " ylimääräisiä" kiloja, mitä haluaisin tiputtaa, on tuossa vyötäröllä ja ne ärsyttää ihan suunnattomasti. Ja kuten mullakin, heinä-elokuussa aloitin juoksemisen ja olin " laihiksellakin" ja sain pudotettua melkein neljä kiloa, mutta sitten repsahdin, kun polvet meni sököksi ja kun kaksi viikkoa piti olla juoksematta, niin motivaatiokin meni sen siliän tien touhuun ja nyt on varmasti kohta pudotetut kilot tulleet takaisin. Täälläkin kaivattaisiin kyllä jotain porkkanaa, että jaksaisi taas aloittaa alusta!

G Kengistä. Lenkkareilla ja kurakelillä kumppareilla mekin vielä mennään, mutta eilen just kateltiin jo lämpimämpiä kenkiä ja ne pitäisi ostaa kyllä pian. Kyllähän se vähän harmittaa, kun pitää varmaan ostaa kahdet, eli sitten talveksi taas omansa, mutta eipä voi mitään.

Nyt on pakko kiirehtiä syömään, mukavaa viikonjatkoa!

Neiti+Aatu

Vierailija
5/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, vapaapäivää tässä vietellään. Pian kyllä pitäsisi hakea Helmi hoidosta. Vein hoitoon, kun oli ittelleni sellasta menoa, että parempi oli hoidella se ilman tyttöä.

Ja nyt on haalariprobleemikin ratkennut. Käytiin vinguttamassa Kuan Visaa ja S-etukorttia Sokoksella ja haettiin identtiset Remut. Nyt meillä onkin sitten tekstiilikaksoset. Ja saattaa olla, että kulkevat vielä talven samanlaisissa kengissäkin. Hui! :)

Kiitoksia vaan painonpudotuskehuista! Mulla kyllä osui tää laihis tosi hyvään saumaan, kun aloitin työt samalla viikolla kun ravintoremontin ja töissä en pysty samaan tapaan napostella kuin kotona ollessa. Ja jotenkin ihmeesti sitä on saanut itsensä vieroitettua suurista ruokamääristä, silmillä syömisestä ja herkkuvuorista. Pisteiden laskussa on tosi kiva juttu se, että mitä vaan saa syödä, kunhan pitää kohtuudesta kiinni. Ja tosiaan, jos jonain päivänä herkuttelee, niin seuraavana päivänä palaa ruotuun eikä jatka montaa päivää peräkkäin.

Eipä niitä " Oh, oletpas sinä laihtunut!" -huudahduksia vielä ole kuulunut. Paitsi mies on kyllä maininnut muutoksen näkyvän ja, että olen kuulemma paljon energisempi nykyään. Kyllä siltä tuntuu itsestänikin. Ja itsehän sen myös huomaa, kun vaatteet alkavat löystyä ja roikkua päällä. Palkitsinkin itseni tänään ostamalla uudet housut! Ja ne tuli tarpeeseen, sillä mulla ei ole oikeastaan tällä hetkellä kuin 2-3 housut, jotka sopivat. Siis eivät roiku, pussita tai kiristä. Mutta pian (toivottavasti) nuo uudetkin jäävät suuriksi, koska onhan tässä vielä tarkoitus kiloja pudotella.

Nyt kyllä pitää alkaa lopetella. Lähden kävellen hakemaan Helmiä ja sitten pitääkin surauttaa kuudeksi työpaikalle vanhempainiltaan. Siellä menee 20.30 asti. Plääh. Olen siis joskus ysin pintaan kotona...No, kunhan kerkiän Grayn anatomialle. Tulihan se tänään?

Mietittiin muuten tuossa Kuan kanssa tänään, että töytyisikö meistä maalismammoista halukkaita johonkin kulttuuririentoon? Minun on tehnyt jo pitkään kovasti mieli esim. syömään ja sitten teatteriin tms. Tämä semmoinen olisi lapsivapaa ilta, että voisi iskä jäädä hoitovuoroon, kun äiti lähtee tuulettumaan. Laittakaa mielipidettä!

Ja vielä kengistä. Tällä hetkellä Helmillä käytössä lenkkarit ja Naperon tukevammat nilkkurit. Viimeksi mainitut tuntuvat melko lämpimiltäkin.

lehtovi ja Helmi

Vierailija
6/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtovin ja Kuan idis mammojen kulttuuri-illasta kuulostaa hyvältä! Osallistuisin mielelläni, jos vain ajankohta sopii (toivomuksena ettei osuisi viikkoon 41, kun mies lomareissulla=).

T: Hurtta

Vierailija
7/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulialle koomentoin, että toi meidän maalisneiti syö myös peukkua. Peukku on aivan järkyn näköinen. Vähän niinkuin turvonnut ja haavaumiakin välillä ja suuhun vaan, jepjep. Eroon pääsemistä olen miettinyt mutten mitään keinoa ole vielä koittanut...laiskako? Bepanthenia laitan illalla ja neiti sanoo namnam. Joten ideoita otan myös vastaan!

Kenkäg: lenkkareita meillä ei ole. alkusyksy mentiin ensiaskel vuorettomissa nahkakengissä. Nyt on käytössä " nilkkurit" ohut villavuorin tapainen sisus on kyllä näillä +20 asteen keleillä ollut hiukka liikaa. Kylmeneviä kelejä odotellessa...

Uusia sanoja meillä on kakka,mammi=mammutti,nenä ja aijaa. Tuo aijaa toimii yleissanana lähes kaikessa.

Esikoinen odottaa läksyapua joten mentävä on.

Vierailija
8/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin just miehelle (kun vihdoin on kotona hetken) sanoa, että nyt ottaa molemmat lapset hetkeksi, että mulla ois lapsivapaata aikaa, niin enhän saanut kuin sen sekunnin, että ehdin koneen avata ja vähän viestejä vilkaista. Eli ei siis 10 minuuttia.. huoh. Nyt komensin sen uudelleen remmiin, mutta Oon kitisee siihen malliin, että kohta taas pitää mennä.

JOLLA: twincot löytyy ja sillä niiden omalla kopalla. Hesassa kun molemmat asutaan, niin tuu kokeilee, jos haluat testata mahtuuko teidän oma koppa. AT lastenturvassa kun ei taida twincoja enää olla myynissä (edes testausta varten) ;)

TAPAAMINEN: kyllä kiinnostaisi. Meillekin voi tulla joskus tulla, vaikka sisustus on vieläkin ihan kesken. Maanantaina vasta lähti yläkerran 2 mh:n verhojen tilaus, ja kankaat siis saadaan ompelijalle vasta 4 vkon kuluttua. Mä olen vaan niin kovin kova buukkaamaan kalenteria, että seuraavat pari viikkoa olen taas enemmän ja vähemmän menossa tai tulossa. Miehelläkin on taas hoppu-hoppu, kun on kvartaalin päätös töissä, joten " YH:na" haluan varastaa ihan itselleni sen pienen hetken jos lapset joskus yhtäaikaa unilla.

TUULIA: pituutta löytyy 168cm, ja nyt vaaka näyttää n. 66kg eli samat kuin sulla. :) Hauska sattuma jälleen.

NIMET: hauskasti tosiaan nämä nimet menee pikku-kakkosilla. Meillä Oona oli yksi 5 vaihtoehdosta, mutta ne muut ei oikein istuneet tämän neidon persoonaan. Muutama vuosi sitten olisin sanonut, että se nimi istuu, mikä on ennalta lukkoon lyöty, mutta esikoisenkin kanssa jouduttiin vekslaamaan eli vaihtamaan 1. ja 3. nimi, joten jouduin " kääntämään takkia" .

VAUVA-ARJESTA kyseltiin. Juups, se on meillä tosiaan melkoisen täysvaltaisesti mun harteilla. Oona on ihanan kiltti ja helppo, mutta joku sopimus noilla tenavilla on keskenään. Päivällä ei nukuta päiväunia yhtäaikaa, vaan vuorotellen ja yöllä sitten heräillään vuorotellen, joten.. sitä rauhallista hetkeä saa hakea. Olen kyllä silti tosi-tosi onnellinen ja nautin tästä ajasta kotona. Pojun mammalomalla kun sitä väitöskirjaa ja töitä tuli tehtyä liiankin kanssa.

Nyt taas perheen pariin, kun alkaa illan happy hour maitobaarissa. ;)

öitä!

-E & Oliver & Oona

Vierailija
9/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui edellisestä..

Lehtoville kiitos piste&diettineuvoista. Enpä enää ihmettele, että olet noin hienosti onnistunut, kun noin hyvin osaat muillekin selittää. Leikkipuistossa yksi mamma muisteli, et imetyksestä " sais" 10 p. lisää.. onkohan se noin?

JOLLA: meillä siis mustat. Oisin halunut ne perus punaiset, mutta niitä ei ole 2004 vuoden jälkeen ollut ja se nykyinen pu on jotenkin kummallisen kiiltävä viininpunainen mun mielestä, joten ajattelin, että siihen on vaikeampi löytää mätsääviä lisävarusteita. Eli nim. turhamainen täälläkin.

-E *yksikätisenä*