Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Terveellisimmät" sipsit?

Vierailija
18.07.2015 |

Onkohan maissi- vai perunasipsit terveellisimpiä? Missähän on vähiten kaloreita? Ja puhun nyt ihan oikeista sipseistä, en mistään omena- tai ruissipseistä.
Oon sipsien suhteen huolestuttavan kaikkiruokanen ja ois kiva valita sipsihyllystä se mukamas terveellisin vaihtoehto mutta en kehtaa siellä kaikkien pussien sisältöjä lueskella :D Kenelläkään tietoa asiasta?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen sipsit itse.

Vierailija
22/50 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:25"]

Vähiten epäterveellisiä ovat ne, joissa on vähiten kaikkia makuja. Perussipsit eivät sisällä mitään lisäaineita. Niistä kannattaa valita vähiten suolaiset.

"Maissisipsit" eli nachot? sama juttu. Niissä on vain perunan sijaan maissia.

Äläkä jaksa välittää noista :D. Vetelevät hyvällä omatunnolla uusia pottuja voin kanssa, mutta sipsit ovat kuolemaksi :D. (Tai sit eivät syö niitäkään, kun kaikki tappaa...). 

Mitä jos aina kun ostat sipsejä tmv., säästät tuteselosteet ja sit vertailet niitä kotona.

[/quote]

UUdet perunat ja voi on vähän eri asi kuin sipsit. Eroa on jo rasvan laadussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti nettisivuilla lukee tuoteselosteet, niin ei tarvii kaupassa lukea :)

Vierailija
24/50 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruissipsit on ihania ja terveellisiä <3

Vierailija
25/50 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko, osta niitä missä on vain perunaa, suolaa ja öljyä.

Vierailija
26/50 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:35"]

[/quote]

Niin on, voi on paljon epäterveellisempää kuin sipsien kasviöljy.

Vierailija
27/50 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:42"]

[/quote]

[/quote]

Ei kai kukaan usko, että sipsien härski jäterasva on terveellistä???

En siis ole itse mikään rasvanhimoinen karppi, ja syön voitakin aika harvoin, mutta sipsien rasva ei todellakaan ole mikään terveystuote ja valitsen kyllä voin mielummin kuin härskin todella kuumassa kärisseen auringonkukkaöljyn, tai transrasvan.

Ulkomailla syön yleensä oliiviöljysipsejä, tai avokadoöljysipsejä, maistuvat paljon paremmalle kuin härskit rasvasipsit. Ja jos oikeasti haluan jotain "terveellistä" sipsiä, silloin teen lehtikaalisipsejä.

Vierailija
28/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:52"]

Muistan lukeneeni, että kartanon perunalastuissa oli melkein puolet vähemmän rasvaa kuin esim halvemmassa verrokissaan mitkä lie pirkan rainbown maalaissipsit siinä testissä oli mukana.

Eli vaikka ne kartanon lastut maksavat enemmän kuin se halvempi just vaikka pirkan maalais perunalastut niin kannattaa valita se kartanon.

En nyt jaksa etsiä ko. artikkelia. Se oli tyyliin vuosia sitten maikkarin sivuilla. Sen luettuani olen aina ostanut kartanon lastuja jos jotain olen ostanut.

[/quote]

Ja joku terveysintoilija/pakkomielteinen nillittäjä käynyt heti alapeukuttamassa kun "ikinä koskaan ei saa syödä mitään sipsejä tai muuta epäterveellistä, aina ja ikuisesti pelkkää parsaa ja muuta terveellistä ja kaikkien muidenkin suussa ruuan tulee maistua samalta kuin minun suussani!" No, kuule ihan alapeukuttajalle terveiset, että syön arkena terveellisesti luomu-kasvisruokaa. En tupakoi, tai käytä alkoholia. Sipsejä, juuri noita kartanon kahdesta viiteen kertaan vuodessa. Mittani ovat 173/56. Että pidä sinä vain huoli omista asioistasi. Vastasin ap.n kysymykseen juuri kuten hän sen kysyi, enkä tule tänne pätemään jollain keitetyillä perunoilla ja ruissipseillä vaikka ap nimenomaan kirjoitti, että ei sellaisia, vaan ihan oikeita pussissa myytäviä perunalastuja aka sipsejä.

T: 18

[/quote]

Hihat paloi?  :D

Vierailija
29/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epäterveellistä sipseissä sitten on? Perunaa, silkkaa superfoodia, josta saa vaikka mitä tarpeellista c-vitamiinista lähtien. Ne on paistettu kasviöljyssä, jota suositellaan joka paikassa. Suolaakin ihminen tarvitsee, miksi suola on hyvä leivässä syötynä, mutta paha sipsin pinnalla syötynä? Saman verran niissä suurinpiirtein on suolaa.

Vierailija
30/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:48"]

Kokeile tehdä itse lehtikaalista. Todella hyviä ja helppo tehdä.

[/quote]

Mikä vika perunassa?

Vierailija
31/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:41"]

Ruissipsit on ihania ja terveellisiä <3

[/quote]

Millä perusteella?

[/quote]

Oletko idiootti?

[/quote]

Etkö osannut perustella? Oletko idiootti?

Vierailija
32/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:42"]

[/quote]

[/quote]

Millä perusteella?

Vierailija
33/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin ennen sipsipussin per päivä ja sitten vaihdoin ruuanlaitto vimmassani suolani ihan moneen muuhun kuin Jozoon.

Sen jälkeen sipsit ovat maistuneet yli rasvaisilta ja hyper suolaisilta ällöiltä.

Välillä tykkäisin vielä rouskutella, joten sitten itse teen poppareita tai satunnaisesti sipsejä.. vähäsuolaisia tai rasvattomia löytyy vain LIDListä! Maissilastuja. Näin kesällä kun itse tekee salsan ja guogamolen, HERKKUU!

Vierailija
34/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 01:24"]

Mitä epäterveellistä sipseissä sitten on? Perunaa, silkkaa superfoodia, josta saa vaikka mitä tarpeellista c-vitamiinista lähtien. Ne on paistettu kasviöljyssä, jota suositellaan joka paikassa. Suolaakin ihminen tarvitsee, miksi suola on hyvä leivässä syötynä, mutta paha sipsin pinnalla syötynä? Saman verran niissä suurinpiirtein on suolaa.

[/quote]

Sipsit vaatii kypsennystä kuumassa rasvassa. Kerroppa C-vitamiini, joka selviää kuumasta? C-vitsku kuolee hyvin matalissa lämpötiloissa. Note.

Vierailija
35/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 01:42"]

Mä söin ennen sipsipussin per päivä ja sitten vaihdoin ruuanlaitto vimmassani suolani ihan moneen muuhun kuin Jozoon.

Sen jälkeen sipsit ovat maistuneet yli rasvaisilta ja hyper suolaisilta ällöiltä.

Välillä tykkäisin vielä rouskutella, joten sitten itse teen poppareita tai satunnaisesti sipsejä.. vähäsuolaisia tai rasvattomia löytyy vain LIDListä! Maissilastuja. Näin kesällä kun itse tekee salsan ja guogamolen, HERKKUU!

[/quote]

Guacamole.

Vierailija
36/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 01:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 01:24"]

[/quote]

Sipsit vaatii kypsennystä kuumassa rasvassa. Kerroppa C-vitamiini, joka selviää kuumasta? C-vitsku kuolee hyvin matalissa lämpötiloissa. Note.

[/quote]

Mitä! Eikö keitetty peruna olekaan tähdellinen c-vitamiinin lähde suomalaisten ruokavaliossa? Onko meitä huijattu? Miksi sitä perunaa sitten joka paikassa tuputetaan terveellisenä?

Vierailija
37/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään maissinaksuista. Niistä mitä vauvatkin syö. Ne on oikeesti tosi hyviä!

Vierailija
38/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 02:43"]

Mä tykkään maissinaksuista. Niistä mitä vauvatkin syö. Ne on oikeesti tosi hyviä!

[/quote]

Onko ne terveellisempiä kuin terveellisessä kasviöljyssä paistetut sipsit?

Vierailija
39/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 02:52"]

[/quote]

Onko ne terveellisempiä kuin terveellisessä kasviöljyssä paistetut sipsit?

[/quote]

Ovat, vähemmän rasvaa ja suolaa.

Vierailija
40/50 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, valitettavasti syötetään myös vauvoille.