Hyvä kahvinkeitin
Vanha hyvä meni rikki ja nyt selailen nettikauppoja. Onko joku viimeaikoina ostanut kahvinkeitintä ja onko löytynyt hyvä? Entä nuo kitcheaid koneet ja Smeg onko kokemusta? Phillipsin thermokeittimet?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mokkametsuri ehdottomasti joko halpa ilman tippalukkoa tai kallis automaattisella tippalukolla , mutta ei keskihintaista mekaanista tippalukollista se on superärsyttävä .
Sellainen missä suodatinsuppilo on omalla kannattimella on miellyttävämpi käyttää. Siis ettei koko helahoitoa ladota pannun päälle ja sitten kun alkaa kahvia ottamaan niin on ensin purettava kaikki päältä pois.
Eli ei niitä homeline versioita toimita ostaa, ellei aina ennen kahvin kuppiin saamista aio suorittaa askartelutehtävää ja sijoittaa vielä liruvaa suodatinsuppiloa jonnekin tiskialtaaseen.
Ninja on ollut vuosikausia. Seuraavaksi kahvikone, paljon järkevämpi.
Italialainen, alumiininen hellanlevyllä kuumennettava espressokeitin, ei ole oikein muuta mahdollisuutta jos aikoo kahvia juoda, suomalainen sumppi on sitte asia erikseen.
Maailman paras kahvi löytyy yllätys yllätys, Vietnamista, ehdottomasti.
Mokkamaster on uskonto.
Kymmenkertainen hinta, ei vastinetta rahalle,
En ikinä haluaisi jynssätä kymmenvuotiasta rakkinetta. Iso rohjo.
Allellelleluijjaa!
Vierailija kirjoitti:
päädyin ottamaan Philips eco conscious edition keittimen. Saa nähdä tuleeko hyvää kahvia. ap
Tulinkin epävarmaksi ja peruin tilauksen että en vielä sittenkään tiedä minkä ostaisi. Hmm. ap.
Riitta. Hyvät kyydikin antaa vaikka jo vuosia mittarissa.
Mä olen ratkaissut kahvinjuontiongelman siten, että mulla on mokkamasteri, pressopannu ja 6 ja 9-kuppiset mutteripannut. Saan aina halutessani sellaista kahvia kuin haluan: keittimellä laihaa litkua vieraille, itselleni pressopannulla pehmeää mokkaa iltapäiväksi, mutteripannuilla tummaa ja vahvaa aamukahviksi ja jälkiruokakahviksi. Vähän on säätämistä, mutta tähän ratkaisuun olen tässä vuosien kuluessa päätynyt. Miksi tyytyä vain yhteen?
Mutteripannut on hyviä kaasuliedellä mutta keraamisella en osaa tehdä ja jää kamalat tahrat jos jotain valuu.-ap
Pressopannu on itse asiassa paras.
Jos haluaa juoda hyvää kahvia niin kannattaa investoida ennemmin siihen, mitä kahvia ostaa kaupasta, kuin siihen keittimeen. Tunnen muutamia vimpan päälle kahvihifistelijöitä (mm. Italiasta tilatut yli tuhannen euron espressokoneet kotona) ja sanovat, että pressopannu on melkein paras.
Ja käyhän tuo järkeen, että parempaa kahvia ostamalla saa parempaa, kuin että tekisi kahden sadan euron Moccamasterilla Saludoa.
Tule sitten kertomaan mihin päädyit.
Melitta. Paremman näköinen kuin Moccamaster ja keittää vähintään yhtä hyvät sumpit.
Vierailija kirjoitti:
Tule sitten kertomaan mihin päädyit.
ostin tämän nyt: Electrolux E7CM1-4GB ja nyt suljen silmät muilta ja tyydyn tähän. Toivottavasti kestää sen 10-15 vuotta kuten edellinen kahvinkeitin. /ap.
Vierailija kirjoitti:
Mokkamaster on uskonto.
Kymmenkertainen hinta, ei vastinetta rahalle,
En ikinä haluaisi jynssätä kymmenvuotiasta rakkinetta. Iso rohjo.
Allellelleluijjaa!
No johan nyt lohkaisit. On siinä iso ero kahvin maussa kun valmistus vaihdetaan johonkin muovihärpäkkeeseen. On mulla kokemusta niistäkin. eräässä esim tikun nokassa oleva vedensuodatinkin mikä pujotetaan vesisäiliöön ja pitäs vaihtaa vähän väliä ja josta ei näe säiliössä olevan veden määrää sen jälkeen kun on alkanut sitä sinne kaatamaan kuin taskulampun kanssa kurkkimalla. Termoskeitin, jonka metallista valmistettua pannua ei voi pestä, koska jopa kraanan alla pestessä menee vettä termoskannun rakenteisiin pilaantumaan. On näitä.
Termarikeitin on paras ku kahvi säilyy jonkin aikaa siinä
Delonghi Primadonna, saat aina kahvia vastajauhetuista pavuista. Erikoiskahvit myös helppo tehdä. Mulla jäi moccamaster käyttämättömäksi, kun hankin tämän.