Haluaisin että suomalaiset, feministeistä kansallismielisiin, puhaltaisivat nyt yhteen hiileen
Itse EN ole kansallismielinen, enkä ole nähnyt sitä maanpuolustusinnon arvoa, josta nyt yhtäkkiä onkin hyötyä. Ne, jotka ovat vuosia halunneet esim vahvistaa Suomen armeijaa ovat sittenkin tehneet arvokasta työtä. Kun taas ne, joiden mielestä ko. asiat ovat olleet pelkkää historianlarppausta (esim minä), joutuvat tunnustamaaan olleensa väärässä.
Koti-uskonto-isänmää -henkiset konservatiivit eivät välttämättä ole nähneet tasa-arvon kannattamisessa mitään arvokasta. Ehkä vielä tulee sekin hetki, kun heille, "taantumuksellisille" kansallismielisille valkenee tasa-arvon ja myötätunnon kaltaisten arvojen tärkeys. Nyt olemme kuitenkin siinä tilanteessa, että Eurooppa on sodassa. Tässä hetkessä olisi kaikkein viisainta kyetä toimimaan yhdessä ja heittämään ideologiat romukoppaan. Meillä on nyt tämä yhteinen maapläntti, joka on meidän moraalinen velvollisuus pelastaa. Ihan jo pelkästään sen takia että tulevat sukupolvet sen ansaitsevat. Se onnistuu parhaiten kun kohdistamme sen kaikkein tärkeimmän asian, eli huomiomme, sinne mihin juuri nyt kuuluu - maan puolustamiseen. Pidetään siis myös omasta henkisestä hyvinvoinnista huolta.
Tässä voi itse kullekin herätä mitä kummallismipia tuntemuksia, eikä niitä pidä pelästyä. Itse olen huomannut, että arvomaailmani on heittänyt kuperkeikkaa kolmessa päivässä(!). Tämä ei ole ihan niin kivuton tapahtuma, sillä arvoni ovat ohjanneet minua koko ikäni, ja nyt monet minun päänsisäisistä tienviitoista pyörivät ympyrää. Vaikka fiilis on lievästi sanottuna sekava, tiedän tasan tarkkaan mitä meidän pitää tehdä. Haluaisin uskoa että kaikki muutkin ihmiset Suomessa näkevät yhtä kirkkaasti. Meidän kaikkien sisässä taitaa sittenkin olla jokin kompassi, nyt vain pitäisi luottaa siihen. Juuri tällä hetkellä en inhoa yhtä ainutta suomalaista.
Kommentit (29)
Itselläni sama. Olen c-mies enkä ole armeijaa käynyt. Sodan syttyessä aion tehdä niin paljon itsenäisen maamme puolesta kuin terveydeltäni kykenen. Yhteisessä rintamassa täällä ollaan eikä tässä nyt riitä aikaa kitistä mistään turhanpäiväisistä asioista.
Vedetään nyt yhtä köyttä ainakin siihen saakka kunnes Suomestakin on tullut paskastania, jossa kantaväestö viihtyy ihan muissa ympyröissä kuin siellä missä uusi valtaväestö.
Vierailija kirjoitti:
Vedetään nyt yhtä köyttä ainakin siihen saakka kunnes Suomestakin on tullut paskastania, jossa kantaväestö viihtyy ihan muissa ympyröissä kuin siellä missä uusi valtaväestö.
Juu juu, mutta monet niistä paskastanilaisistakin uhkuvat maanpuolustusintoa. Voivat vielä jopa lunastaa paikkansa täällä.
Vihaan punavihertuholaisia ja muita liberaalihörhöjä vain mikroskooppisen vähemmän kuin rys siä.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan punavihertuholaisia ja muita liberaalihörhöjä vain mikroskooppisen vähemmän kuin rys siä.
Sinä oletkin lapsellisessa vihassasi poikkeusyksilö. Eihän sinua tietenkään edes tarvita mukaan, kun kansallista yksimielisyyttä kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, mutta monet niistä paskastanilaisistakin uhkuvat maanpuolustusintoa. Voivat vielä jopa lunastaa paikkansa täällä.
Voipi olla, ja hyvä jos näinkin on. Mutta kun savu laskeutuu, heistä suurin osa on edelleenkin lojaaleja ensisijaisesti omalle identiteetilleen, uskonnolleen, kulttuurilleen ja yhteisölleen. Islam, kunniakulttuuri tai antivalkoinen woke eivät ole koskaan suomalaisen puolella vaan sen vastapelureja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin lapsellisessa vihassasi poikkeusyksilö. Eihän sinua tietenkään edes tarvita mukaan, kun kansallista yksimielisyyttä kysytään.
Mitään kansallista yksimielisyyttä ei voi olla kaltaisesi ihmissaastan kanssa.
Miksi palstalla sitten ihmiset haukkuvat toisia? Kuuluuko sekin maanpuolustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Haiskahdat rölliltä.
Yritin sanoa jo pari vuotta sitten, mutta ette kuunnelleet. Myöhästä se nyt on ryhtyä sivuilleen vilkuilemaan. Ei siellä ketään ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalla sitten ihmiset haukkuvat toisia? Kuuluuko sekin maanpuolustukseen.
Suuri osa haukkujista tekee sitä tällä hetkellä Pietarista käsin. Mitä enemmän ihmiset ovat toistensa kurkuissa kiinni, sitä enemmän rölliä naurattaa tilipäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kriisiolosuhteiden turva luodaan rauhanaikana. Valitettavasti suomalaisia ei edes korona opettannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa haukkujista tekee sitä tällä hetkellä Pietarista käsin. Mitä enemmän ihmiset ovat toistensa kurkuissa kiinni, sitä enemmän rölliä naurattaa tilipäivänä.
Minua on haukuttu koko päivä venäjätrolliksi, ihan suomalaisten taholta. Ja mitä tahansa sanoo jostain eri aiheesta, alanuolitetaan ja haukutaan. Ei ole siis itänaapurista. Myös livenä ihmiset vihaisia ja hyökkääviä. Paitsi joku osa ei ole.
Mä voin tämän kerran taistella niiden kanssa, jotka ovat mua viime vuosina haukkuneet, mutta teen sen lasteni, perheeni, sukuni ja isoisien muistolle ja kunniaksi sekä lapseni tulevaisuuden puolesta, että muistaa aina taistella vapauden, oikeuden ja totuuden puolesta viimeiseen asti!
Olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa.
Riitaa haastavat ovat Pietarin tehtaalta. Äärioikeisto-vihervasemmisto jako ja woke-qanon ja koronadenialistihömpötykset kaikki sieltä.
Näytetään että lännen jakaminen ei olekaan niin helppoa. Niin yhdistyttiin sisällissodan jälkeenkin talvisotaa varten. Ihan sama jos et maskia käytä tai rokotusta ota tai uskot sukupuolisensitiivisyyteen tai vaikka vastustat yksityisautoilua. Ollaan kaikki samassa veneessä ja nyt puhalletaan yhteen hiileen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pietaristako käsin haukkuvat persuja? Voihan sekin olla.
Ja ei, kyllä minä olen Putinia vastaan kaikkien kanssa. Mutta kun savu laskeutuu niin vihermädättäjä-woket ovat siltikin tuhoamassa Suomea ja Eurooppaa peruuttamattomalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa.
P.S. Itseäni ottaa tällä hetkellä todella paljon aivoon se, että olen äänestänyt Halosta. Tulee halu korjata mokansa ja ..tuttaa oma typeryys. Homman nimi on tullut selväksi salamana.
1. Eurooppa ei ole sodassa.
2. Muuta Lähi-itään tai Afrikkaan, siellä ei ole valkoista ylivaltaa ajavia kansallismielisiä valkoisia heteromiehiä, jotka ovat pahuuden ruumiillistuma maan päällä.
3. Älä lakkaa puhumasta tärkeimmistä asioista, kuten Afrikan tähden kolonialistisuudesta tai ammattinimikkeiden patriarkaalisuudesta.
Vähän samantyyppisiä mietteitä täälläkin. Nyt ei jaksaisi kinastella rokotuksista tai sukupuolisensitiivisestä kasvatuksesta. Vedetään yhtä köyttä!