If vakuutuskusetus
Otin ifin laajan kotivakuutuksen. Siinä on omavastuu 150e. Kusetettiin, että jos menee kodin irtaimistosta rikki jotain niin hyvitetään se summa mitä jää 150 eurosta, täysimääräisestä vaikka telkkarin hinnasta otetaan 150e pois sekä 9% hinnasta per vuosi kuinka vanha laite on.
No telkkari tippui ja hajosi kreivin aikaan. Ei hätää mähän otin vakuutuksen Luojan kiitos!. Menen Ifin sivuille täyttämään vahinkoilmoitusta. No eipä mitään, omavastuu onkin että minä maksan 150e heidän huoltofirmalle ja he pulittavat loput tälle omalle kumppanilleen! Voi jumankauta mitä kusetusta. Tällaista ei lukenut sopimuksessa, vaan että he maksavat minulle! Ei niin että minut velvoitetaan maksamaan mitään!
Miten tällaista kusetusta voi olla?? Haastetaan oikeuteen sopimuspetoksesta?? Siis missään kohtaa ei ole tullut sopimuksessa ilmi että itse joutuu maksumieheksi! Tää lafka mihin pitäisi TV raahata on ihan varmasti osa heidän omaa puljuaan, eli he eivät hyvitäkään mitään minulle vaan minun täytyisi maksaa heille! Hahahaha anna mun nauraa! Irtisanoin oitis, kertokaa vastaisuuden varalle. Onko loputkin vakuutusyhtiöistä yhtä lieroja?
Kommentit (22)
Menikö vakuutuskusetus reisille :D
Juuri kaltaisiesi takia käytäntö on muuttunut.
Kusettajaa kusetettiin. Aijjai, nää on niin parhautta.
Vakuutusyhtiö LähiTapiola hankala. Onneksi omat vakuutukset op- pohjolassa ja yksi vakuutus Turvassa. Työnantajan vakuutus LähiTapiolassa ja hankalaa ollut. Työtapaturmassa vammaannuin ja pysyvä invalidi tuli dominantti käteen. Vääntänyt kohta 4 vuotta ja työkyvyttömyys todettu työterveyslääkärin B- lausunnossa. Uskomatonta miten vakuutusyhtiö kohtelee ja mielivaltaisesti toimii tällaisessa tilanteessa. En voi suositella LähiTapiolaa kenellekään. Itse kierrän kaukaa tämän vakuutusyhtiön.
Omavastuuhan on aina tarkoittanut sitä, että siitä mitä sinä joudut maksamaan muualle, jää sinulle itsellesi maksettavaa omavastuun verran.
"Kreivin aikaan". Montako päivää vakuutuksesi ehti olla voimassa ennen tuota aikaa?
Hmm onpa outoa😯 mun kämppä paloi, maksettiin 7 tuhatta tilille. Vuokra asunto.. eli siis kattoi kaiken irtaimiston.
Minä en nyt ymmärrä mikä ongelma on. Maksoit omavastuun 150 e ja loput vahingosta sinulle korvattiin. Ehtojen mukaanhan tuossa on toimittu.
Ei ole If:stä muuta kuin hyvää sanottavaa. Korvaavat reilusti ja nopeasti.
Mitä iloa tuosta vakuutuksesta siis oli sulle?
Yleisin kusetus on ettei olla luettu sopimusehtoja eli kusettu itse itseään.
Siis heidän olisi pitänyt maksaa sinulle ja sinä olisit maksanut firmalle? 🤦♀️
Niin mieti kuinka helppoa ja kätevää. Sinä maksat omavastuun ja vakuutusyhtiöt ja firmat hoitaa loput keskenään.
Vai olisiko sen pitänyt mennä niin, että sinä saat sekä rahat ja ehjän telkkarin ja korjauksen tekijä olisi jäänyt kokonaan ilman?
Nii kannattaahan se tulla tänne tekemään itsestä pelle. Mitä luulit omavastuun tarkoittavan
Siis minä en ees älynnyt mikä tässä on se ongelma ja kusetus...
En nyt muista missä vakuutukseni on ollut niinä kahtena kertana kuin puhelimeni hajosi mutta minulla katsottiin puhelimen nykyinen arvo miinus omavastuu ja tämä maksettiin tilille.
Oletan että tätä ap odotti ja olisin kyllä kokemuksen mukaan itsekin odottanut.
Noin yleisen typeriin ”kreivin aikaan” juttuihin en kommentoi.
Niin, se omavastuu tarkoittaa sitä, että sinä maksat tuhannen euron korjauksesta 150 € ja loput maksaa vakuutusyhtiö.
Mulla on pelkkää hyvää sanomista kyseisestä vakuutusyhtiöstä.Kaikki korvaukset mennyt hyvin.Isot plussat miten sain korvaukset matkavakuutuksesta 2012.Pari vuotta sitten hajosi pojan uusi kännykkä.Nopeasti tuli rahat tilille.
Maksat sen omavastuun 150 ja saat telkkarin ehjäksi. Mikä siinä on kusetusta?
Lähi-Tapiola on kyllä korvannut rahana rikkoutuneen esineen. Miinus omavastuu ja ikävähennys. Ei tarvinnut edes vääntää mitään.
Onko tällainen käytäntö muillakin vakuutusyhtiöillä? Jos niin miksi siitä ei tarvitse mainita sopimuksessa? Sopimuksessa puhutaan että minulle maksetaan tavaran hinta