Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa sinut haukkumaan muita ihmisiä?

Vierailija
26.02.2022 |

Itsekin olen joskus nuorena tätä harrastanut mutta olen ihan tietoisesti lopettanut sen.
Minulla on parempi olo kun en puhu selän takana muista.
Joskus jotain saatan sanoa ärsyynnyksissäni mutta sen jälkeen tulee heti huono omatunto ja paha olo.

Minulla yksi yatävä joka jatkuvasti haukkuu muita ja nostaa itseään jalustalle. (Tämä ystävä on se jonka kanssa itsekin nuorempana harrastin tätä haukkumista)

Olen pikkuhiljaa vähentänyt yhteydenpitoa kun itselle tulee paha olla hänen seurassaan.

Olen miettinyt mikä on hänen motiivi sille että nostaa itseään jalustalle jatkuvasti ja yleensä muiden kustannuksella?

Annan tässä esimerkin miten hän sen tekee/puhuu muista ihmisistä:

Hän lopetti tupakoinnin. Sen jälkeen hän on paheksunut naapuriaan joka polttaa sanomalla että "eikö silläkään ole muuta tekemistä kun rampata ulkona tupakalla" tai "siellä se istuu taas tupakalla kun ei töitäkään ole saanut"
Hän teki tuota samaa itse vuosi sitten...

Toisten ylipainoa arvostelee ja monta kertaa kuullut kun sanonut että onneksi hän ei ole niin lihava kuin se ja se ja hän näyttää paljon paremmalta. Hänellä on ylipainoa itselläänkin reilut kymmenen kiloa.

Mikä saa ihmisen arvostelemaan muita ja tekemään sen niin että korostaa itseään?

Onko siinä kyse siitä että on paha olo vai ettei vaan osaa muuta toimintatapaa?

Nyt hänellä uusi mies ja tilanne vaan pahentunut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni he ovat tyhmiä. Eivät pyri ajattelemaan asioita laajamittaisesti ja jämähtyy siihen omaan periaatteeseen vaan.

Vierailija
2/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, paha mieli, toisen huono käytös, itsepuolustuksen tunne. Onhan näitä syitä. Ikinä en syyttä hauku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo!

Vierailija
4/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, lopetin puhumasta selän takana asioita, joita en voisi sanoa naamatusten. Tiedän, ettei se yhtään vähennä sitä pskanpuhumista, mitä minusta puhutaan toisten selän takana, mutta ainakaan mua ei saada kiinni panettelusta. 

Netissä taas, etenkin anonyymisti, tyhmyys saa minut joskus jos ei haukkumaan niin ainakin ikävään sävyyn kirjoittamaan. Toisaalta jos minun osoitetaan olevan väärässä tai käsittäneen väärin, ei ole ongelmia pyytää anteeksi tai myöntää väärässäoloni. 

Vierailija
5/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana anonyymius.

Vierailija
6/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siinä saa hetkellisesti paremmuuden tunnetta kun pääsee kertomaan miten on parempi tai toinen huonompi. Mutta vaan hetkellisesti, koska sitä tarvii tehä lisää ja lisää. Ehkä hän ei myöskään kuuntele miltä oma puhe kuulostaa, joten pystyy vaan jatkaan. Oikea päätös vähentää yhteydenpitoa, turha myrkyttää omaa mieltä

Vierailija
7/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koira.

Vierailija
8/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän tyhmyys, järjetön käyttäytyminen ja heidän muiden ihmisten väheksyminen.

Vierailija
9/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan aloittaminen höllentää meikänaisen kielenkannat.

Onko sopivan pätevä syy arvon ap:lle?

Vierailija
10/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko.

Pikku piipertäjänä on edes joku paikka jossa voi anonyymisti ittuilla.

Vierailija
11/11 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla mm. oma paha olo (mahdollisesti vielä masennus ja/tai muut mielenterveyden ongelmat jotka vaan pahentaa pahaa oloa), huono itsetunto, syvä tyytymättömyys omaan elämään/avuttomuuden ja hallitsemattomuuden tunne oman elämän suhteen, ei pysty kohtamaan omia ongelmia/ kipukohtia joten "pakenee" niitä keskittymällä toisten tekemisiin....

Näin sanoisin omasta kokemuksesta. Syitä on varmasti vielä paljon enemmän ja jokaisen yksilön kohdalla ne vaihtelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän