Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhat lasten vaatteet -muistoksi vai kiertoon

27.09.2006 |

Meillä on lapsiluku nyt täynnä (kai??) ja on aika tehdä päätös mitä tehdä vaatteille, eli laittaako kiertoon vai tallettaako muistoiksi.

Kertokaapa mitä itse olette tehneet ja miksi?

Itsellä järki sanoo, että mitä ihmettä niitä säästämään. Sitten kolmenkymmen vuoden päästä kun niille ehkä voisi tulla seuraava käyttäjä niin niitä ei kukaan käytä (etenkin kun meillä lapset on poikia, eli tulevilla äideillä ei ole " suhdetta" vaatteisiin...). Itse en niillä mitään tee, muuta kuin muuttojen yhteydessä kun pitäisi käydä tavaroita läpi jään muisteloihin... :-) Valokuvista näen vaatteet vähemmän tilaavievinä :-) Mutta mutta nyt kun olen totuuden edessä niin huomaan että kuinka vaikeaa on luopua... Tämä olisi kiva säilyttää ja tämä, tätä vauva piti sen kerran päällä ja tämä kettupuku oli tosi ihana, jne. Eli en osaa päättää mitkä olisi JUURI ne säästettävät. KOhta minulla on kaksi äippäpakettilaatikollista kamaa säilössä JA SE EI KÄY, sillä muutenkin tuota romua on kerääntynyt (viimeisessä muutossa 100 kuutiota...). " Tauluja" voisi tehdä joistain esim. ensikengistä, mutta kuka haluaa ripustella lastenvaatteita seinilleen pidemmän päälle :-) Nyt niistä vaatteista voisi vielä vaikka muutaman euron parhaimmista saada, mutta muutaman vuoden päästä (kun olisin varmaan valmiimpi luopumiseen ei varmaan sitäkään

Kumpaa siis kuuntelisi sydäntä vai järkeä. Joskun olin päättänyt että marimekon vaatteet säilyttäisin, mutta en tiedä yo syiden takia onko nilllä käyttöä 30v päästä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pohditaan noita säästämis/myymis/antamis juttuja. Itse erotan selvästi pois menevät heti -jos on hirmu nukaisia tms, niin kirpparille. Jotain suloisuuksia säästän sukulaisille, ja itselle ne kaikkein ihanimmat (joita on ihan liikaa). Ehkä myöhemmin raaskin harvestoida niitä sitten kovemmalla kädellä... Tosin meillä on vasta ensimmäinen lapsi eikä tietoa milloin seuraava jos sellainen tulee. Mutta meillä huomaan jo nyt ettei meinaa mahtua varastoon vaatteet kun siellä on ennenstään niin julmetusti tavaraa!

Vierailija
2/4 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita tarvitseville, jos et itse tarvitse niitä muutamia euroja, mitä kirpputorilla saisit. Anna sukulaisille, tuttaville, hyväntekeväisyyteen... Eikö mieltä lämmitä juuri eniten ajatus, että joku vielä hyötyy niistä rakkaista vaatteista?

Jos joku yksittäinen vaate on erityisen rakas, säilytä vain se muistona.

Appiukko on keräilijä, joka ei heitä mitään pois ja meille löytyi yllättäen mieheni lapsena käyttämiä lakanoita ja vaatteita 30-35 vuoden takaa. Ne olivat aika hauskoja:) Tosin käyttämättä jäi suurin osa, koska ne löytyivät liian myöhään. Pointtina siis, että jos säilytät, muista tarjota tarvitsevalle ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asut joissa tulivat sairaalasta kotiin. Ja muutaman tosi ihanan tytön mekon olen säilyttänyt. Kaikki mahtuu pieneen laatikkoon joten eivät vie kohtuuttomasti tilaa. Aika paljon olen antanut myös siskolleni lainaan mutta nyt hiukan harmittaa kun oli puhe että saa vaatteet lainaan mutta minä pistän ne sitten myyntiin kun ei enää tarvitse. Nyt sisko sitten säilyttää noita vaatteita ajatuksena että jos sitten vielä kuitenkin joskus saisi tyttö lapsen. Joten kun joskus kymmenen vuoden päästä saan vaatteet takaisin niin eihän niitä enää kukaan osta. Luopuminen on siis hankalaa näköjään aika monella mutta minä kyllä toisaan pitäisin kiertoon.

Vierailija
4/4 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se ihanaa jos voisi säästää kaikki - tai ainakin ihanimmat - mutta olen säästänyt molemmille lapsilleni ne vaatteet joissa toimme heidät kotiin synnytyssairaalasta sekä muutaman paljon valokuvissakin näkyvän vauvan vaatteen. Nämä on siis alle 68 senttisiä vaatteita. siitä isompia en taida säästää - ehkä muutaman jos on joku erityisvaate kuten mummin pariisista tuoma juhlamekko tms.

Meillä on erittäin rajalliset tilat ja pakko antaa vaateiden jatkaa elämää muualla. Onneksi ottajia vaatteille löytyy ja osan olen myynyt kirpparilla.

Minulla on kaksi vauva-aikaista vaatetta tallella ja se on riittänyt. Ja kun 70-luvun lapsi olen - ne ei ole millään tasolla ihania vaateita ;D mutta kivoja muistoja tietysti, etenkin kun ovat äitini ompelemia.