Minkä hintaisia synttärilahjoja alle kouluikäisten lasten kavereille?
Olimme lapsemme kaverin 5-vuotissynttäreillä. Olin hävetä silmät päästäni, kun kaikki muut kuusi perhettä antoivat 30-50 euron lahjan ja meidän lahjamme oli maksanut vain 8 euroa. Muut lahjat olivat esim. täydellisiä Playmobil-jättipakkauksia. Annetaanko tosiaan ihan yleisestikin tuon tasoisia lahjoja lasten kavereille? Olen ollut jo monta päivää pyörällä päästäni. Ja nämä muut perheet olivat yhtä lailla tuttavaperheitä isäntäväelle niin kuin mekin, eli eivät mitään sukulaisia.
Kommentit (6)
on jokseenkin sanaton sopimus tarhakevereiden vanhempien kanssa, että 10e on raja, mielestäni ihan sopiva
Mareila+Pojat 1v ja 5v
meidän 5-veellä on kaksi oikein hyvää ystävää ja heille on ostettu synttärilahjaksi n. 12-15e hintainen lahja. muut, kerhokaverit ym. ovat saaneet 5-8e arvoisen lahjan. suurinpiirtein samanhintaisia lahjoja on myös meidän poika saanut ja nuo ovat ihan sopivia summia minun mielestäni.
täytyy ihmisillä ihan oikeasti olla tolkku näissä lahja-asioissa. jäisi nimittäin meidän pojalla kerhokavereiden synttärit väliin jos jokaisen lahjasta pitäisi pulittaa 30egeä...
Minusta 2-10 euron lahja on sopiva määrä maksaa lapsen ystävän lahjasta. Markoissa täysin ymmärrettävä summa! 12-60mk ;D
Meillä max. hinta 10¿ ja usein saa hyvin 5-7¿:lla. Mä ostelen jemmaan alesta kivoja kirjoja yms. jotka mun mielestä sopii hyvin lapsen kavereille lahjoiksi. Tosissaan me ainakin ostetaan vaan kummilapsille arvokkaampia lahjoja (20-30¿).
Meillä yritän aina ostaa lahjaksi jotain mikä olisi juuri saajalleen mieluinen. En ole kamalasti hinnoista välittänyt. Myös olen yrittänyt toitottaa meidän synttäreille tulijoille, että tuleminen on pääasia lahjoja saa tuoda jos jotain keksii, mutta se ei todellakaan ole pääasia! Välillä olen itsekkin niin hajamielinen, että kummilapsenikin voi saada synttärilahjan puolikin vuotta myöhässä :) Ei se käytetty rahasumma lapsilla vaikuta mieluisuuteen...lapseni on voinut olla kaikista iloisin saadessaan vaikka tarroja! Samalla kun joku on kantanut sadankin euron lahjoja. Nautitaan lapsista ja synttäreistä :)
lapsen kummeja, läheisempiä perhetuttuja tai sitten muuten vain rikkaita ihmisiä?
Minusta teidän lahjanne hintataso oli ihan kohdallaan - itse asiassa en edes ymmärrä, miksi hintoja pitäisi vertailla. Jokainen antaa sellaisen lahjan, kuin mihin itsellä on varaa ja mikä sopivalta tuntuu. Ei lahja ole oleellista, vaan se, että osallistuitte. Tottakai päivänsankaria pitää jollain muistaa, mutta ei sillä ole väliä onko se itse tehty kortti vai tuliterä auto...
Ja sitten kukin ostaa lahjoja varojensa mukaan. Olisihan sekin vähän kummallista, jos joku huippurikas miljonääri toisi lahjaksi Tiimarista ostetun kahden euron lelun - ihan yhtä kummallista kuin jos työttömän ja velkaisen yhksinhuoltajan perheeltä tulee 50 euron lahja!
Älä siis vertaile, vaan vie lahjasi pää pystyssä - se on ihan yhtä arvokas kuin muidenkin lahjat, vaikka ehkä maksoikin vähemmän.
Itselleni lahjan hinta ei ole oleellista, vaan ostan yleensä lahjaksi jotain sellaista, mistä arvelen päivänsankarin pitävän, hinnasta riippumatta. Meiltä siis samankin perheen lapset voivat joskus saada viiden ja joskus sadan euron lahjan.