Täysi-ikäisyys pitäisi olla 16 vuotta, niinkuin ennen vanhaan.
🐿️Ei ehkä esimerkiksi isovanhempiemme aikana, mutta esimerkiksi 1800-luvulla ja siitä alaspäin 16 vuotiasta pidettiin ns. täysikäsenä. Ymmärrän että nykyään monet nuoret käyttäytyy kuin lapset, mutta uskon sen pääosin johtuvan siitä että heitä kohdellaan kuin lapsia. Jos heille lykättäisiin vastuuta enemmän esim. just tuossa mainitussa iässä, uskoisin että monet käyttäytyisivät aikuismaisemminkin. Tiedän että tämä kommentti ei tule saamaan paljoa tykkäyksiä muttei se mua haittaa. Surullista vaan että ihmisistä on nykyään tullut niin ahdasmielisiä..🐿️
Kommentit (12)
Täysi-ikäisyyden rajaa pitäisi nostaa 21 vuoteen. 18-vuotiaat eivät tiedä mistään mitään, vaikka luulevat olevansa tosi aikuisia.
Ikäraja oli 15 vuotta vuoteen 1721 saakka, jolloin se nostettiin 21 vuoteen.
Ite ootte lapsia kun uskottelette ittellenne valheita. 18v on aikunen. Te ootte säälittäviä ikärasisteja, ja luusereita! Ihan sama mitä uskottelette itsellenne, olette rasisteja ikään liittyen! Opetelkaa elämään te oikeat lapsoset!!
18 vuotias on lapsi. 21 olisi hyvä.
Olin 18 vuoutias kun aloin odottaa esikoista. Siloin 21 vuotiaana tuli täysi-iäiseksi. kun menin naimisiin minustatuli heti täysi--ikäinen. Meitä oli aika paljon jo kotoa muuttaneita.
16-vuotiaat on henkisesti vielä aika kakaroita joten ei. Sama 18-vuotiaiden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Täysi-ikäisyyden rajaa pitäisi nostaa 21 vuoteen. 18-vuotiaat eivät tiedä mistään mitään, vaikka luulevat olevansa tosi aikuisia.
Olet varmasti sen iän ylittänyt, ja muistat miltä tuntui päästä irti vanhemmista <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti sen iän ylittänyt, ja muistat miltä tuntui päästä irti vanhemmista <3
Ja nyt rooli on nukkeleikkijänä, joka ei halua että nukke aikuistuu. Jokaiseen ikään kuuluu tietyt vaiheet.
Ainakin minä itse olin 16-vuotiaana vielä lapsellinen, ekaa lukiovuotta käyvä, hyvin vähän kiinnostunut politiikasta tai yleensäkään yhteiskuntaa koskevista asioista. Enkä ole mikään ”hemmoteltu nykyajan lapsi” vaan syntynyt 1950-luvulla. Samoin omat lapseni 1980-luvulta olivat lapsellisia 16-vuotiaina. En varmasti kannattaisi täysi-ikäisyyden alentamista!
Pikemminkin nostaa 25 vuoteen. Aivot kehittyvät tuohon asti vielä fyysisesti