Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täysi-ikäisyys pitäisi olla 16 vuotta, niinkuin ennen vanhaan.

Kurren.kanava
26.02.2022 |

🐿️Ei ehkä esimerkiksi isovanhempiemme aikana, mutta esimerkiksi 1800-luvulla ja siitä alaspäin 16 vuotiasta pidettiin ns. täysikäsenä. Ymmärrän että nykyään monet nuoret käyttäytyy kuin lapset, mutta uskon sen pääosin johtuvan siitä että heitä kohdellaan kuin lapsia. Jos heille lykättäisiin vastuuta enemmän esim. just tuossa mainitussa iässä, uskoisin että monet käyttäytyisivät aikuismaisemminkin. Tiedän että tämä kommentti ei tule saamaan paljoa tykkäyksiä muttei se mua haittaa. Surullista vaan että ihmisistä on nykyään tullut niin ahdasmielisiä..🐿️

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin nostaa 25 vuoteen. Aivot kehittyvät tuohon asti vielä fyysisesti

Vierailija
2/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐿️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin 20v.

Vierailija
4/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisyyden rajaa pitäisi nostaa 21 vuoteen. 18-vuotiaat eivät tiedä mistään mitään, vaikka luulevat olevansa tosi aikuisia.

Vierailija
5/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäraja oli 15 vuotta vuoteen 1721 saakka, jolloin se nostettiin 21 vuoteen.

Vierailija
6/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ootte lapsia kun uskottelette ittellenne valheita. 18v on aikunen. Te ootte säälittäviä ikärasisteja, ja luusereita! Ihan sama mitä uskottelette itsellenne, olette rasisteja ikään liittyen! Opetelkaa elämään te oikeat lapsoset!!

Vierailija
7/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotias on lapsi. 21 olisi hyvä.

Vierailija
8/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18  vuoutias kun aloin  odottaa  esikoista. Siloin 21  vuotiaana  tuli täysi-iäiseksi. kun menin  naimisiin   minustatuli  heti  täysi--ikäinen. Meitä oli aika paljon  jo kotoa muuttaneita.

Vierailija
9/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaat on henkisesti vielä aika kakaroita joten ei. Sama 18-vuotiaiden kohdalla.

Vierailija
10/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäisyyden rajaa pitäisi nostaa 21 vuoteen. 18-vuotiaat eivät tiedä mistään mitään, vaikka luulevat olevansa tosi aikuisia.

Olet varmasti sen iän ylittänyt, ja muistat miltä tuntui päästä irti vanhemmista <3

Vierailija
11/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti sen iän ylittänyt, ja muistat miltä tuntui päästä irti vanhemmista <3

Ja nyt rooli on nukkeleikkijänä, joka ei halua että nukke aikuistuu. Jokaiseen ikään kuuluu tietyt vaiheet.

Vierailija
12/12 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä itse olin 16-vuotiaana vielä lapsellinen, ekaa lukiovuotta käyvä, hyvin vähän kiinnostunut politiikasta tai yleensäkään yhteiskuntaa koskevista asioista. Enkä ole mikään ”hemmoteltu nykyajan lapsi” vaan syntynyt 1950-luvulla. Samoin omat lapseni 1980-luvulta olivat lapsellisia 16-vuotiaina. En varmasti kannattaisi täysi-ikäisyyden alentamista!