Silmien laserleikkaus
Kokemuksia kaipailisin... Oletko käynyt millaisessa leikkauksessa, ku niitä on nykyään niin monenlaisia:lasik, lasek, ultralasek, femtolaserk, prk...? Millaiset kokemukset?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 07:41"]Kysykää seuraavaksi kun menette kyselemään laserleikkauksesta että menisikö lääkäri itse kyseiseen operaatioon? Paljon niillä lääkäreilläkin on rilliä päässsä vaan erittäin harva antaa laseroida silmänsä. Miettikäähän että miksi.
[/quote]
Minut leikannut lääkäri oli leikattu samalla menetelmällä kuin itsenikin leikattiin. Enkä muista nähneeni koko puljussa kellään muullakaan rillejä päässä.
Mulle se silmälääkäri sanoi, että noin puolet lääkäreistä ei kannata laserleikkausasiasta koska heidän mielestään ei pitäisi kajota leikkaukseen ellei ole ihan pakko. Puolet on sitten sitä mieltä, että jos leikkauksella pääsee eroon huonosta näöstä, niin kannattaa se silloin korjata.
Kävin muutama kuukausi sitten teetättämässä SMILEn. Vaikka se on kallis (3900€), niin on siinä myös vähiten jälkioireita. Mm. haloja en ole nähnyt. En ole katunut hetkeäkään, vaikka kyseessä olikin vain hetkellinen päähänpisto. Voimakkuudet ennen leikkausta oli noin -4 ja 0,75 hajataittoa päälle.
Näinkin voi käydä:
Minulle kävi ikävästi, näöntarkkuus heikentyi (eli laseillakaan ei saada yhtä tarkaksi kuin laseilla ennen leikkausta). Silmissä on myös kuivuutta. Pärjään kyllä, mutta koko ajan on ikävä olo kun näkö ei ole entisensä. Smile oli tekniikka, ja juu, olen käynyt lääkärillä ja optikolla useasti leikkauksen jälkeen.
Laita tarinasi osoitteeseen info(at)katseenvanki.net. Siellä on hyvä foorumi laserleikkauskokemuksille.
Femtolasik oli menetelmä ja huonot on kokemukset. Todella kuivat silmät, älkää vaan menkö!!
Vierailija kirjoitti:
Kysykää seuraavaksi kun menette kyselemään laserleikkauksesta että menisikö lääkäri itse kyseiseen operaatioon? Paljon niillä lääkäreilläkin on rilliä päässsä vaan erittäin harva antaa laseroida silmänsä. Miettikäähän että miksi.
Turha kysymys.
Kysytkö sä autoliikkeestäkin että huoltaisiko ne itse oman autonsa samalla tavalla kuin sun?
Kysykää seuraavaksi kun menette kyselemään laserleikkauksesta että menisikö lääkäri itse kyseiseen operaatioon? Paljon niillä lääkäreilläkin on rilliä päässsä vaan erittäin harva antaa laseroida silmänsä. Miettikäähän että miksi.