Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut poistavat FB-tilinsä syntymäpäivänsä ajaksi? :)

Vierailija
17.07.2015 |

Minulla on monia Facebook-kaveria, joilla on tapana sulkea FB-tilinsä joka vuosi juuri pari päivää ennen syntymäpäivää ja palauttaa tili taas pari päivää syntymäpäivän jälkeen. Miksiköhän he toimivat näin? Eivät halua juhlia tai saada onnitteluja? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn enkä millään pahalla. :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:25"]No jos se syntymäpäivä ei näy, niin eivät halua saada muutamilta läheisiltäkään, jotka muistavat päivän ulkoa, onnittelua sinne. Siksi varmaan poistavat tilin hetkeksi, kun tietävät, että joku kuitenkin laittaa sinne onnittelun. [/quote] No voihan tuon estää helpomminkin. Poistavatko he myös sähköpostin ja puhelimenkin käytöstä?

[/quote]Minun sähköpostiini ja puhelimeeni tulleet viestit näen vain minä, fb:n seinälle tulleet viestit näkyvät muillekin. Jos ei halua onnittelujen näkyvän muille?

Vierailija
22/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:46"]

Voiko siellä piilottaa synttärit muka? Tai itse muistaakseni piilotin, mutta ilmoitus silti menee kavereille.

[/quote]Voi piilottaa, ei mene ilmoitusta kenellekään. Olen tehnyt näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:25"]No jos se syntymäpäivä ei näy, niin eivät halua saada muutamilta läheisiltäkään, jotka muistavat päivän ulkoa, onnittelua sinne. Siksi varmaan poistavat tilin hetkeksi, kun tietävät, että joku kuitenkin laittaa sinne onnittelun. [/quote] No voihan tuon estää helpomminkin. Poistavatko he myös sähköpostin ja puhelimenkin käytöstä?

[/quote]Minun sähköpostiini ja puhelimeeni tulleet viestit näen vain minä, fb:n seinälle tulleet viestit näkyvät muillekin. Jos ei halua onnittelujen näkyvän muille?
[/quote]

No estä ne seinälle julkaisut.

Vierailija
24/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:25"]No jos se syntymäpäivä ei näy, niin eivät halua saada muutamilta läheisiltäkään, jotka muistavat päivän ulkoa, onnittelua sinne. Siksi varmaan poistavat tilin hetkeksi, kun tietävät, että joku kuitenkin laittaa sinne onnittelun.
[/quote]

No voihan tuon estää helpomminkin. Poistavatko he myös sähköpostin ja puhelimenkin käytöstä?
[/quote]

Miten facessa voi estää tuttaviaan onnittelemasta?
[/quote]

Helposti

Vierailija
25/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:28"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:25"]No jos se syntymäpäivä ei näy, niin eivät halua saada muutamilta läheisiltäkään, jotka muistavat päivän ulkoa, onnittelua sinne. Siksi varmaan poistavat tilin hetkeksi, kun tietävät, että joku kuitenkin laittaa sinne onnittelun. [/quote] No voihan tuon estää helpomminkin. Poistavatko he myös sähköpostin ja puhelimenkin käytöstä? [/quote] Sähköposti ja puhelin eivät ole sillä tavalla julkisia kuin fb-seinä. [/quote] Miksi heillä sitten on asetukset niin että muut voivat onnitella? Onko tyhmyys syynä?

[/quote]

Aloittaja mainitsi yhdessä viestissään, että näillä kavereilla, jotka poistavat tilinsä syntymäpäiväksi, on myös asetus niin, ettei syntymäpäivä näy. Siksi arveltiin, että poistavat tilin kun tietävät, että joku kuitenkin laittaa onnittelun faceen, vaikkei onnitteluita sinne kaivata.

Ja juuri näiden facekyttääjien takia ymmärrän hyvin jos joku ei halua onnitteluita sinne. Joku on kuitenkin siellä laskemassa onnitteluiden määrää ja tekemässä johtopäätöksiään. Kuka on onnitellut, kuka ei, montako onnittelua oli viime vuonna, entä sitä edellisenä. Miksi synttärisankari ei ole koko ajan online vastaamassa onnitteluihin tai peukuttelemassa niitä.

Vierailija
26/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä ystävällä feikki profiili facebookissa. Tunnistin kirjoitustyylistä.

Miks käyttää feikki profiilia?

Vierailija
27/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syntymäpäivä piilotettu sekä esto, ettei kukaan muu kuin minä voi postata seinälleni. Synttäreiden ajaksi poistan tilini hetkellisesti ja palaan sitten myöhemmin takaisin, koska en halua, että kukaan kirjoittaa onnitteluja esim. profiilikuvaani tai muihin kuviin. Inbox-onnittelut ei haittaisi, koska ne näkyy vain minulle. Kaverit lähettävät minulle onnitteluja whatsapp- tai tekstiviestin kautta tai soittavat. Ne onnittelut on mulle ihan ok. :)

Vierailija
28/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten haluavat "testata" ketkä ihan oikeasti muistavat synttäripäivän ja onnittelevat muuta kautta? Facessahan tulee pilvin pimein onnitteluja sellaisiltakin puolitutuilta joiden kanssa ei ole ollut yhteydessä pitkiin aikoihin, ei siinä että siinä mitään pahaa olisi, mutta ois kieltämättä hauska nähdä että kuinka moni kaveri ilman facea edes muistaisi muitten synttäreitä :)

Vierailija
29/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää vainoharhaisuutta tms. Miksi kukaan laittaisi onnitteluja esim profiilikuvaan :D

Vierailija
30/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta ylemmästä kommentista mieleen: onko olemassa asetuksia, joilla voi estää kuvien kommentoinnin ja tykkäämisen? Minusta on ihan kiva jakaa kuvia ja päivittää profiilikuva, mutta en haluaisi, että kuviani peukutetaan tai niihin kommentoidaan. Tietysti tältä välttyy, jos kuvat laittaa piiloon, mutta en sitäkään haluaisi.

Vierailija
31/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ei osaa piilottaa syntymäpäivää muilta :D Itselläni se on piilossa.

Vierailija
32/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:01"]

Entisellä ystävällä feikki profiili facebookissa. Tunnistin kirjoitustyylistä. Miks käyttää feikki profiilia?

[/quote]

Monella on useampi profiili eri tarkoituksiin. Miksi esim. jakaa tuttaville se kun myy omia vaatteitaan? Tai liittyy johonkin kiinnostavaan ryhmään..

Vierailija
33/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes julkinen, en vietä synttäreitä, enkä kaipaa onnitteluja, etenkään julkisia onnitteluja.

Vierailija
34/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:05"]Lievää vainoharhaisuutta tms. Miksi kukaan laittaisi onnitteluja esim profiilikuvaan :D
[/quote]

No kyllä näin on tapahtunut mulle monestikin. Kun olen estänyt seinälle kirjoittelut, moni kyselee kuulumisiani, lähettää terveisiä ja kirjoittelee synttärionnittelut juurikin sinne profiilikuvaan tai johonkin random-maisemakuvaan, koska se seinä on blokattu. Kaikki ei jostain syystä tajua käyttää yksityisviestejä. T.29