Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi alkoholia saisi ottaa vain illalla ja mieluiten vkonloppuna?

Vierailija
17.07.2015 |

Monesti huomannut tällä palstalla tuollaisen kannan asiaan.

Mielestäni on mukavaa silloin tällöin lomalla aurinkoisena päivänä lähteä ulos rannalle (ei kuitenkaan mihinkään uimarannalle jossa lapsia) tai puistoon ja ottaa kavereiden kanssa olutta.Illalla kun viilenee, niin kotiin ja ajoissa nukkumaan. Seuraavana aamuna pirteä olo, eikä mene päivä hukkaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ota illalla koskaan, jos vain voi valita. Ällöttää mennä hiprakassa nukkumaan ja herätä krapulaisena. Kivempi pikkuisen ottaa päivällä, ja illalla on jo selvä.

Vierailija
2/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta + viikonloppu -malli perustuu suomalaiseen tapaan, että kun otetaan niin otetaan paljon. Ennen vanhaan työmies teki töitä lauantaisinkin, joten ennen iltaa ei ehtinyt korkata. Sunnuntai oli sitten varattu krapulalle. Tämä ajattelumalli elää meillä takaraivossa vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomi.

Vierailija
4/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin tulee jo 1,5-2 annoksesta sellainen inhan väsynyt ja koomainen olo iltaa kohden jos päivällä ottaa, siksi mieluiten otan illemmasta niin että voi mennä nukkumaan kun se väsy tulee.

Ehkä monilla on se ongelma että jos päivällä aloittaa niin sitten jatkaa iltaan asti ja annoksia kertyy yli suojarajan, en tiedä. Vastuulliset ihmiset voivat mielestäni ottaa ihan silloin kun huvittaa.

Vierailija
5/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin syödä lounaaksi fetasalaatti ja paistettua lohta ja juoda sen kanssa lasin retsinaa. Ihan lasten kanssa oon, hui kauhistus! ;)

Vierailija
6/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aikaan tehtiin töitä päivisin ja arkisin. Viikonloput vapaat ja silloin otettiin enemmänkin. Kyllä vieläkin jotkut kattoo pitkään kun tiista-iltana heilun baarissa :) loppuviikko töitä ja vapaa viikonloppu on haave vain.

Vierailija
7/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on viikonloppu juoppoja.

Vierailija
8/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei kylmä olut kirpaise niin ihanasti vatsassa ja nouse hilpeästi hattuun kuin aamupäivällä tuossa 10-11 aikaan, jos olen herännyt tavalliseen tapaan varhain ja syönyt hyvän aamupalan.

Vierailija
9/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:03"]

Mä ajattelin syödä lounaaksi fetasalaatti ja paistettua lohta ja juoda sen kanssa lasin retsinaa. Ihan lasten kanssa oon, hui kauhistus! ;)

[/quote]

Lasu. Ehdottomasti lasu!

Vierailija
10/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi kuuluu enemmän vapaa-aikaan ja arkipäivisin yleensä ollaan töissä, hoidetaan lapsia jne..

Päivällä myös yleensä tehdään kotitöitä, hoidetaan pihoja, käydään kaupassa yms, et voi lähteä autolla minnekkään, jos aloitat aikaisin tissuttelun ;)

Näkyyhän noita aikasin aloittaneita aikamoinen joukko esim metrossa ja ratikoissa. Kiitos en kaipaa enempää.

Vierailija
11/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:03"]

[/quote]

Lasu. Ehdottomasti lasu!

[/quote]

Negoista päätellen vitsi ei mennyt perille.

Vierailija
12/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä siis juon siihen iltaan saakka, ja olutta menee 8-10 tölkkiä. Vettä kyllä tulee juotua myös paljon. En kuitenkaan missään änkyräkännissä ole. Tuossa oluen lipittämisessä tulee joka tapauksessa raja vastaan ennemmin tai myöhemmin. Jos aloitan juomaan illalla, juon saman verran,mutta sitten se venyykin aamuyöhön.
Mitään vahvempia en tykkää juoda, esim. lasi viiniäkin kolahtaa päähän sen verran ettei oikein innosta.

Ap

Vierailija
13/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei darraa määritä se juotko päivällä vai illalla ja yöllä. Jos päivädokaamisesta ei tule darraa kuten iltadokaamista, se selittyy sillä, että päiväsaikaan syöt enemmän kuin illalla. Ala siis syömään enemmän kun dokaat illalla ja sulle ei tule yhtään sen enempää darraa kuin päivädokaamisesta.

Vierailija
14/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:14"]Ei darraa määritä se juotko päivällä vai illalla ja yöllä. Jos päivädokaamisesta ei tule darraa kuten iltadokaamista, se selittyy sillä, että päiväsaikaan syöt enemmän kuin illalla. Ala siis syömään enemmän kun dokaat illalla ja sulle ei tule yhtään sen enempää darraa kuin päivädokaamisesta.
[/quote]Ei minulle tule varsinaisesti darraa, ainoastaan hirveä väsy. En sitten tiedä mistä johtuu että päivällä kun juo, niin riittää vähempi uni. Nukun sen 12h. Mutta illalla kun juon, makaan koko seuraavan päivän sängyssä iltaan saakka. Palautumiseen menee puolet pidempään.

Ap

Vierailija
15/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ei ollenkaan

Vierailija
16/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla päiväkännit on ihan parhaita! Illalla sitten nukkumaan noin klo 21 mennessä ja seuraavana aamuna olo on ihan normaali.

Tälläiset tietenkin sillä edellytyksellä, että ei ole lapsia tai muita huollettavia jaloissa, eikä tarvitse lähteä autoilemaan.

Vierailija
17/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin että jos ei oo ongelmaa jättää juomat juomatta sitten viikonloppuna niin miksei sitä vois viikollakin sen pari lasi lasillista ottaa. Mutta usein tämä viikolla juominen tulee siihen viikonloppuna (runsaammin) juomisen lisäksi, joten kokonaismäärä nousee korkeaksi. Varsinkin jos viikollakin alkaa mennä enemmän kuin se pari lasillista.

Ihan hyvä sääntö, parempi noudattaa sitä niin ei tule ongelmia niin helposti.

Vierailija
18/18 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset "ottavat alkoholia" (ks. otsikko), muualla juodaan viiniä tai olutta ruoalla tai nautiskellaan tilkka hyvää konjakkia kahvin seurana jne. Ottaa alkoholia -ilmaisusta tulee sellanen fiilis että ei sen juoman maulla niin väliä, kunhan siinä on alkoholia.

Olemme kuulemma poikaystäväni kanssa (22 & 24v.) keski-ikäisiä ja juoppoja kun juomme keskellä päivää (!) huolella valikoitua (!) viiniä (!), joka ei ole sitä halvinta kyykkyviiniä(!).