Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan kasvattaa lapseni kansalaisuusneutraalisti

Vierailija
17.07.2015 |

Olen suomalainen ja omalta kohdaltani ylpeä siitä, mutta miten voin olla varma että suomalaisuus on se ainoa oikea ja paras kansalaisuus myös lapsilleni? En haluaisi tehdä heille karhunpalvelusta! Siksi olen päättänyt, että lapseni kasvavat ilman kansalaisuutta, kunnes he täysi-ikäisinä voivat valita sen kansan jäsenyyden, jonka kokevat eniten omakseen.

Nyt kaipaisin vinkkejä, miten toteuttaa tämä. Synnärillä on tottakai merkittävä kansalaisuudeksi maailmankansalaisuus. Mutta entä koulut, niissähän tunnustetaan Suomen kansalaisuutta? Ehkä kotikoulutus on paras vaihtoehto. Itsenäisyyspäivänä telkkari kiinni. Liputuspäivinä pitää osata selittää, että Suomi on vain yksi valtio monesta, jossa lapset nyt olosuhteiden pakosta ovat joutuneet syntymään vaikka syyttömiä he siihen ovat.

Muita ajatuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.provo

2.idiotti

3. provo + idiotti

Vierailija
22/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan kasvattamaan lapseni käytösneutraalisti. Tästä eteenpäin lapset saavat käyttäytyä siten kuin itse luonnolliseksi kokevat, en aio tuputtaa heille mitään patriarkaalisia, vanhentuneita ja rajoittavia käytösmalleja tai -tapoja. Lapseni saavat käyttäytyä oman vapaan tahtonsa mukaan ja sitten 18-vuotiaina voivat itse päättää, millaista käytöstä haluavat siitä eteenpäin harjoittaa.

Toivon että päivähoito, lähipiiri ja yhteiskunta kunnioittaisi tätä päätöstäni eivätkä puuttuisi lapsieni käytökseen ilman lupaani. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvatan lapset sukupuolineutraalisti, he saavat itse valita sukupuolensa enkä minä millään tavalla puutu asiaan. He saavat itse valita kumpaan vessaan haluavat mennä ja jos haluavat niin voivat mennä vaikka joka kerralla eri vessaan. Sama juttu uimahallin pukuhuoneiden kanssa.

Nimenkin pitää olla sukupuolineutraali ja piilotan lapselta kaikki hänen henkilöllisyyspaperinsa joissa lukee hänen sukupuolensa. Lisäksi vaadin että lapsen ei tarvitse osallistua koulussa biologian opetukseen koska siellä saatetaan sanoa että sukupuoli määräytyy fyysisten ominaisuuksien, esim. kromosomien ja sukuelinten, mukaan.