Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa!! Mulla on rauta-arvot päin hanuria.

Vierailija
17.07.2015 |

Miten saan parhaiten ne nousemaan?
Onko orgaanisista raidoista mihinkään?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkäri neuvonut hankkimaan esim. Obsidania? Kai syy hemoglobiinin laskuun on selvitetty?

Vierailija
2/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap Mistä johtuu? Mitä arvot olivat? Musta tuntuu että hemppa on mullakin taas laskenut. Olen lopettanut ruisleivän syömisen noin vuosi sitten kun vatsani oireili niin pahasti. Nyt oivalsin että taitaa rauta-arvot olla laskussa..

Vierailija
4/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen rauta imeytyy hyvin ja on vatsaystävällisempää kuin monet tabletit. Itse olen ottanut akuutimpina raudanpuutoskausina tupla-annoksia.

Minulla on joskus ollut hemoglobiiarvo 73 ja se on jo aika heikko.. noilla sen olen saanut nousemaan, lisäksi kahvin vähentämisellä, mustan teen myös. lisännyt olen nokkosta (juonut teenä vahvaa kuivatusta nokkosesta valmistettua uutetta), pinaattia, mansikkaa, ruisleipää, maksamakkaraa.. maksaa jos muuten pystyy syömään niin yvä, sen kanssa c-vitamiinivamistetta tai esim kaalia.

Vierailija
5/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidania ja kunnon pihvi + kaikkea punaista (paprika, tomaatti, omena...)

Vierailija
6/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä rautakuuri ja verilettuja appelsiinimehun kanssa. Jos syöt e-pillereitä, vedä ainakin kolme laattaa putkeen.

Vierailija
7/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräät nokkosta ja teet nokkoskeittoa tai nokkoslättyjä. Lisäksi syöt parsakaalia/ruusukaalia.. ja jos verilätyt uppoaa niin niistäki saa rautaa.

Floradix kräuterblut-saft mehu on loistavaa myös. Ei aiheuta vatsanpuruja. Lisäksi c-vitamiinia joka edistää raudan imeytymistä.

Kahvin, teen ja muiden maitotuotteiden nauttimista hillitä sillä ne taas estää raudan imeytymistä.

Näillä konsteilla saanut itse rauta-arvot nousemaan pilaamatta mahaa teollisilla rautatableteilla. :)

Vierailija
8/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä en osaa linkata mutta "anna&ellit" sivulla on hyvä artikkeli "Rautaa raskaana oleville naisille" siellä on lueteltu paljon hyviä ruoka-aineita joita kannattaa syödä.

Itse löysin sen haulla "avocado ja raudanpuute".

Vierailija
9/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käski syödä maksaa paljon.
Laatikkoo makkaraa. Ruualla nousee nopeemmin kun pillereilkä

Vierailija
10/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo omaa verta!

Vierailija
11/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alhaalla sun rauta arvot on? Kannattaa käydä ottamassa laaja verenkuva näyte.. Vaatia sitä.. Mulla paljastu syöpä joten en leikkisi asialla..

Vierailija
12/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidan on paras.

Vierailija
13/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin kiitos kun muistutitte pitääkin ostaa maksalaatikkoa kun en oo pitkään aikaan syöny nams.

-ei ap

Vierailija
14/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossu vissy

Vierailija
15/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Maltoferia. Kalliimpaa kuin muut rautatabletit, mutta vatsa kestää yleensä paremmin ja voi ottaa yhtäaikaa ruuan kanssa. Minulla ei Obsidania kestänyt vatsa ollenkaan.

Vierailija
16/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut huono hemoglobiini. Joskus nuorena söin rautatabuja mutta sitten en ole enää jaksanut raskautta lukuunottamatta. Eipä ole moneen vuoteen edes tarkastettu hemoglobiinia 5 vuoteen. Mä olen alkanut ajattelemaan että sitä on turhaa keinotekoisesti nostaa.

Vierailija
17/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsakaalia popsimaan.

Vierailija
18/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurta lääkäri suositteli minulle korjaantui viikossa. Lounaalla ja päivällisellä söin noin 10 siivua perkerta..

Vierailija
19/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokolihaa, mustaviinimarjoja, appelsiinimehua, parsakaalia, ruisleipää. Noilla kohosi viikossa raskaana 30 yksikköä.

Vierailija
20/27 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:11"]Miten alhaalla sun rauta arvot on? Kannattaa käydä ottamassa laaja verenkuva näyte.. Vaatia sitä.. Mulla paljastu syöpä joten en leikkisi asialla..
[/quote]

Multa on otettu juurikin laaja verenkuva. Mistä sen syövän tunnistaa jos muuten arvot kunnossa? Ferritiini oli matala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi