Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö purkkihernekeiton kerralla vai lämmitätkö uudestaan seuraavana päivänä?

Violiina
25.02.2022 |

Periaatteessa hygieniasyistä sitä ei saisi enää toista kertaa lämmittää vaan pitäisi syödä heti pois tai heittää roskiin. Mä kuitenkin lämmitän sitä vielä seuraavana päivänä. Nytkin lämmitin kattilassa kaksi purkkia, lisäsin maustettuja possunsuikaleita ja sinappia. Parempaa on toki itse tehty, mutta tuo oli tuollainen pikaruoka.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miten niin ei saa lämmittää? Aina jäänyt tyylin 1 annos yli ja olen syönyt töissä seuraavana päivänä. Ikinä kuullutkaan, että näin ei saisi tehdä. Aion kyllä jatkossakin lämmittää. 

Vierailija
2/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikkoaihe! Hyvällä tuurilla tulee taas 30 sivua vääntöä siitä pystyykö nelihenkisen perheen ruokkimaan yhdellä purkilla viikon vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Miten niin ei saa lämmittää? Aina jäänyt tyylin 1 annos yli ja olen syönyt töissä seuraavana päivänä. Ikinä kuullutkaan, että näin ei saisi tehdä. Aion kyllä jatkossakin lämmittää. 

Jo valmistettua ruokaa ei saisi hygieniasyistä lämmittää kuin kerran. En nyt kotona niin tarkka ole aina tuosta, mutta töissä on pakko olla tarkka. 

Vierailija
4/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassikkoaihe! Hyvällä tuurilla tulee taas 30 sivua vääntöä siitä pystyykö nelihenkisen perheen ruokkimaan yhdellä purkilla viikon vai ei.

Älä viitsi. Ei tässä ollut edes kyse siitä montako sillä purkilla ruokitaan vaan siitä lämmittämisestä. Yksi normaali purkki riittää kahdella aikuiselle yhdelle ruoalle. Isommasta en tiedä kun en ole sellaisia ostanut.

Vierailija
5/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Ei tässä ollut edes kyse siitä montako sillä purkilla ruokitaan vaan siitä lämmittämisestä. Yksi normaali purkki riittää kahdella aikuiselle yhdelle ruoalle. Isommasta en tiedä kun en ole sellaisia ostanut.

Riippuu miten kova nälkä kahdella on ja miten paljon keittoa jatkaa vedellä tai muulla.

Vierailija
6/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Moni syö yksin koko purkin. Toisten mielestä se on lâskien hommaa, yhden purkin pitää riittää nelihenkiselle perheelle.

Vierailija
7/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee koko purkki kerralla, leivän kanssa.

Vierailija
8/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Moni syö yksin koko purkin. Toisten mielestä se on lâskien hommaa, yhden purkin pitää riittää nelihenkiselle perheelle.

Kyllä on ravitsemus huonolla tolalla jos purkki pitää riittää neljälle.

Vierailija
9/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kyllä kylmänä suoraan purkista lusikalla.

Vierailija
10/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto ei ole mitään huonoa ruokaa. Joskus sorrutaan purkkihernariin, mut ei kyllä riitä kahdelle liikkuvalle aikuiselle yksi purkki/ateria. Kaksi pitää laittaa. Toki toisen energiankulutus on jotain pitkälti yli 3000 kaloria päivässä, että sikäli eri asia kuin joku liikkumaton toimistotyöläinen.

Vierailija
11/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen purkilliseen pitää lisätä aika paljon vettä. Jos leivän kanssa syö niin hyvin riittää kahdelle aikuiselle ja kahdelle pienelle lapselle. Ehkä jotain hedelmää jälkkäriksi.

Vierailija
12/27 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi purkillinen on sopiva kerta-annos.

Vierailija
13/27 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kyllä kylmänä suoraan purkista lusikalla.

Vierailija
14/27 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää vettu miten lystäätte. 

Vierailija
15/27 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus maistelen purkista kylmänä ja ainakin äänestä päätellen suolisto tykkää kun niin röyhtäilee😁. 

Vierailija
16/27 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto ei ole mitään huonoa ruokaa. Joskus sorrutaan purkkihernariin, mut ei kyllä riitä kahdelle liikkuvalle aikuiselle yksi purkki/ateria. Kaksi pitää laittaa. Toki toisen energiankulutus on jotain pitkälti yli 3000 kaloria päivässä, että sikäli eri asia kuin joku liikkumaton toimistotyöläinen.

Se Jalostajan välikoon purkki on kahdelle paras. Pienisyömäisempi saa yhden reiluhkon annoksen ja isosyömäinen annoksensa päälle santsiannoksen. Kahden peruspurkin taktiikalla jäi aina harmittavasti jämiä sen verran, että seuraavaa kokonaista ateriaa niistä ei saanut.

Vierailija
17/27 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muuten 70-luvulla pieniruokainen perhe: kaksi aikuista ja kolme lasta saivat yhdestä Jalostajan hernekeittopurkista yhteisen aterian.

Yhtään ei jäänyt yli.

Vierailija
18/27 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkette nyt Hernekeiton ja Hernerokan keskenään.

No Nykynuoret...

Vierailija
19/27 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotkette nyt Hernekeiton ja Hernerokan keskenään.

No Nykynuoret...

Itse sotket. Kumpikaan ei ole erisnimi. Purkissa lisäksi lukee hernekeitto.

Vierailija
20/27 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen purkilliseen pitää lisätä aika paljon vettä. Jos leivän kanssa syö niin hyvin riittää kahdelle aikuiselle ja kahdelle pienelle lapselle. Ehkä jotain hedelmää jälkkäriksi.

Minun ostamani hernekeittopurkki on 435 grammaa ja siihen lisään vettä vajaat kaksi desiä. Runsaammalla vedellä tulee vesivelliä. Minä syön koko annoksen leivän kanssa yksinään. Melko vähällä tulette toimeen, jos kyseessä ei ole kilon purkki. Jälkkäriksi pitää olla jäätelöä, suklaata ja pullakahvit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä