Koira hotkii nappulat
Koira kastroitiin kesällä ja ennen leikkausta oli nirso ruoan suhteen. Nyt syö ihan mitä vaan, mutta vatsa ei kestä. Kokeilussa on allergianappula, koska joistain ruoista saa iho-oireita. Mutta ongelmana on hotkiminen, ei pureskele nappuloita ollenkaan, vaan nielaisee suoraan. Raivostuttavaa. Onko tälle mitään tehtävissä?
Kommentit (13)
Jos ei pieni sotku haittaa, niin ripottele nappulat laajalle alueelle lattialle. Tai laita koirankuppiin vajaa desilitra nappuloita kerrallaan. On myös koiran aktivointilaitteita, joista koira joutuu itse vapauttamaan nappulan kerrallaan syötäväkseen.
Piilottele nappuloita, että kaikki ei ole siinä kupissa, tai hommaa sellaisia "aktivointikuppeja", kongeja ym. Onhan niitä hotkijoille joitain omiakin kuppeja, joissa eivät saa niin helpolla ja paljoa kerralla syötyä eli hotkittua.
Mun koira oppi ymmärtämään, kun sanoin sille pure. Sillon se rouskasi pari kertaa eikä hotkinut niitä kokonaisina. Annoin kädestä muutaman kerrallaan ja sanoin pure.
Aktivointipelien ja hotkimista hidastavien kuppien lisäksi löytyy tämäntapaisia aktivointimattoja: https://www.petenkoiratarvike.com/koirat/lelut/aktivointilelut-ja-alype…
Olen antanut pieniä määriä useamman kerran päivässä ja sillä on sellainen raksupallo, jota pyörittää kuonolla eteenpäin ja sieltä tipahtelee raksuja yksitellen. Mutta silti se nielaisee kokonaisena... Tuon turvottamisen olin unohtanut, sitä täytyy kokeilla. Jos ne hotkiikin, niin sulanee paremmin kuitenkin vatsassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aktivointipelien ja hotkimista hidastavien kuppien lisäksi löytyy tämäntapaisia aktivointimattoja: https://www.petenkoiratarvike.com/koirat/lelut/aktivointilelut-ja-alype…
Tämä oli uusi tuttavuus, kiitos vinkistä, taidetaan kokeilla jotain tuollaista. Koiran päässä ei pyöri nykyään mitään muuta kuin ruoka. Enempää ei voi antaa koska sitten lihoo. Seksimachoilu vaihtui näköjään ruokahimoon. Ap
Luultavasti piloille jalostettu ongelmarotu. Eli et voi asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti piloille jalostettu ongelmarotu. Eli et voi asialle mitään.
Ongelma alkoi leikkauksen jälkeen. Ennen leikkausta oli nirso. Ap
Kannattaa kokeilla hotkimisen estävää kippoa, niitä on myynnissä mm eri eläinaupoissa.
Meidän koira hotki myös purematta ja usein oksensi saman tien koko satsin. Tätä ei enää tapahdu kun aloin turvottamaan nappulat vedessä. Laitan illalla aamuruuan ja aamulla iltaruuan veteen eli se on ihan puuroa. Puruluita saa lisäksi.
On siis herkkujen perään. Helli koiraasi hyvällä ruualla.