Maksoin väärälle tilille!
Maksoin erään laskun, joka meni vahingossa toiselle yritykselle (viitenumero, yrityksen nimi sekä laskun summa oikein mutya tilinumeron laitoin väärin ajatuksissani, kun makselin laskuja). Olen jo kolme kertaa soitellut rahojen perään ja aspat ovat sanoneet, että juu on käsittelyssä, rahat saapuvat tililleni noin viikon kuluessa... Nyt on kulunut kohta 5 viikkoa!! Auttakaa! Voinko soittaa kuluttajaliitolle tästä? He siis ovat luvanneet palauttaa rahat. Kyseessä sen verran iso summa ja laskuja täytyisi maksella..
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:54"]Olisit tarkempi senkin tomppeli!
[/quote]
Huh, vaikutat tosi kivalle! :o
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:54"]
Olisit tarkempi senkin tomppeli!
[/quote]
No ei mennyt kauon kun löytyi ensimmäisen kiven heittäjä.
Ei ole mitään käryä kuinka nopeasti tuollainen raha pitää palauttaa. Varmaan saavat myös vähentää kuluja siitä että korjailetvat virhettä.
e-lasku on kyllä parasta pitkään aikaan mitä pankkimaailmassa on tapahtunut, ei tule näppäilyvirheitä.
No, eihän siinä mennyt paljoa pieleen, ja vaan yksi lasku jäi odottamaan. Soitat sinne asiakaspalveluun ja sanot, että viikossa luvattu, viis viikkoa menny. Mutta oma moka, tollasen virheen kun tekee, niin se on heihei rahoille.
Ehkä yhteydenotto omaan pankkiin olis auttanu nopeemmin?
Itse joskus laskua maksaessa viitenumero on mennyt väärin niin heti herjaa, että väärä viitenumero. Mitenhän noin voi sitten käydä?
Niin siis oletko tehnyt omaan pankkiisi maksusta palautuspyynnön? Niiden käsittelyissä voi kestää, koska sinun pankkisi joutuu selvittää asiaa sen pankin kanssa johon raha on mennyt. Voit toki tehdä omaan pankkiisi uuden palautuspyynnön. En usko, että kuluttajaliitto voi auttaa.
Mulle kävi kanssa noin. Sain rahat tosi nopeasti takaisin ja kaikki tapahtui sähköpostin välityksellä. yritys itse otti minuunpäin yhteyttä kun viitenumero ei täsmännyt.
Niin herjaa, kyllä tuossa tapauksessa, ei hyväksy pankin ohjelma.
En ole soittanut pankille. Aspaan olen soitellut ja luottanut siihen, että rahat palautuu. Soitan heti huomenna pankkiin jos rahoja ei vielä näy! En halua antaa itsestäni typerää kuvaa sanomalla, että soitan kuluttajaliitolle jos niin en voi edes tehdä. Siis, että se ei auta mitään. -ap
Turha soitella kuluttajavirastolle, kun kysymyksessä on oma moka. Yritä saada tilinomistaja palauttamaan rahat tilillesi. Jos olet maksanut verkopankin kautta, vastuu on sinun, ei pankin.
Mun tilille tupsahti kerran 90.000 euroa ja soittaja kertoi, ettei pankilla ole oikeutta koskea tiliäni, koska ovat maksaneet verkopankin kautta ja olivat kovin ystävällisiä ja nöyriä, jos palauttaisin rahat heidän tilille. Olivat maksaneet asunnon käsirahan väärälle tilille eli kannattaa todella olla tarkka tilinumeroissa ja jos saaja on tyhjätasku ja yhteistyöhaluton voi tappio olla kokonaan maksajan, kun on ennättänyt tuhlata rahat. Onneksi sulla kysymys kuitenkin yrityksen tilinumerosta.
Mulle kävi kerran noin. Siis tyyliin maksoin vakuutusmaksun väärään vakuutusyhtiöön. Itse huomasin virheen parin viikon kuluttua kun sain karhun laskusta vaikka mielestäni olin maksanut sen. Soitin tuohon firmaan joka vahingossa sai rahat ja he palauttivat rahat parin päivän sisällä. Eikä ottaneet mitään kuluja palauttamisesta. Hämmästyttävän jouhevasti meni, harmi että kohdallasi takkuaa noin pahasti!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:12"]
Turha soitella kuluttajavirastolle, kun kysymyksessä on oma moka. Yritä saada tilinomistaja palauttamaan rahat tilillesi. Jos olet maksanut verkopankin kautta, vastuu on sinun, ei pankin.
Mun tilille tupsahti kerran 90.000 euroa ja soittaja kertoi, ettei pankilla ole oikeutta koskea tiliäni, koska ovat maksaneet verkopankin kautta ja olivat kovin ystävällisiä ja nöyriä, jos palauttaisin rahat heidän tilille. Olivat maksaneet asunnon käsirahan väärälle tilille eli kannattaa todella olla tarkka tilinumeroissa ja jos saaja on tyhjätasku ja yhteistyöhaluton voi tappio olla kokonaan maksajan, kun on ennättänyt tuhlata rahat. Onneksi sulla kysymys kuitenkin yrityksen tilinumerosta.
[/quote]
Yrityksiäkin on joka lähtöön. Protestilistoilla komeilee yrityksiä, joilla on maksuvaikeuksia jo 20€ summalle. Huijarit pitävät rahat.
Jos on vähänkin isompi ja "kunnollinen" firma kyseessä, niin ne palauttavat kyllä rahasi. Eivät saa kohdistettua suoritustasi kirjanpitoon, joten roikkuu heilläkin jossain avoimena saldona. Jos on iso firma niin palautuksessa saattaa kestää, kun palautus menee talousosaston kautta. Muistuttele heitä vielä ja kysy miten usein tekevät asiakaspalautusia? Olet toisaalta teettänyt heille turhaa lisätyötä joten voi olla että innokkuus palautella rahjasi ei ole senkään takia kovinkaan suuri. Mutta muistuttele nyt heitä vielä :)
Olisit tarkempi senkin tomppeli!