Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako luottotiedoton opintolainaa?

Vierailija
16.07.2015 |

Jos ei saa niin voiko saada toimeentulotukea opintotuen lisäksi? Perheellinen ihminen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten paljon ja minkälaista velkaa sulla on. Toimeentulotukea et todnäk. voi saada.

Vierailija
2/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut väitteitä, että jotkut olisivat tarkoituksella kusseet luottotietonsa, että saisivat nostettua toimeentulotukea takaisin maksettavan lainan sijaan.

Vierailija
4/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toimeentulotukea. Itse olen luottotiedoton opiskelija. Meni silloin, kun sairastin vaikeaa masennusta.

Vierailija
5/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saa...

Vierailija
6/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahtava tilanne!,nimenomaan opiskelijalle. Muut joutuu ottamaan lainaa ja maksamaan sen takaisin, ite sain just sossusta kaiken eikä tartte maksaa takaisin!!

Vierailija
7/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:46"]Jos ei saa niin voiko saada toimeentulotukea opintotuen lisäksi? Perheellinen ihminen.
[/quote]Sinulla on oikeus toimeentulotukeen. Jos saat ilmoituksen, että sulla ei ole opintotukeen oikeutta, saat toimeentulotukea ja yleistä asumistukea, sun pitää vaan viedä opintotukipäätös sossuun. Oikeastaan on parempi, ettei opintotukioikeutta ole, kiska toimeentulotuki on perheellisellä paljon suurempi.

Vierailija
8/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:49"]Olen kuullut väitteitä, että jotkut olisivat tarkoituksella kusseet luottotietonsa, että saisivat nostettua toimeentulotukea takaisin maksettavan lainan sijaan.
[/quote]Juuri näin. Eikä se ole tekijän vika vaan tyhmien lainsäätäjienm

Vierailija
9/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on luottotiedot. Toisilla on siellä maksuhäiriömerkintä ja toisilla ei ole.

Vierailija
10/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietysti + toimeentulotukea + hunsvotti / paskaperselisää  EU: n ihmisongelmajäte rahastosta ! Eikä muuta kuin hakemusta lähettämään =D 

Vierailija
11/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain, koska en saanut opintolainaa. Oli kolme lasta huollettavana.

Vierailija
12/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla luottotiedot olemassa. Vai miksi ei olisi? Etkö ole suomalainen? Rekisterissä näkyy kaikkien täysi-ikäisten tiedot,

Vierailija
13/13 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että sinulla on oikeus opintorahaan ja asumislisään, vaikka sinulla olisi luottotietoihin tullut merkintä maksuhäiriöstä.

Vakava maksuhäiriömerkintä kuitenkin voi estää opintolainan saamisen, siis et saa lainaan valtion takausta.

Jos syyt maksuhäiriön syntyyn ovat sellaiset, että niihin on lieventäviä asianhaaroja, voit yrittää kirjoittaa vapaamuotoisen kirjeen Kelalle ja anoa että saisit opintolainaa silti. Silloin olisi hyvä, jos maksuhäiriön aiheuttanut maksu olisi maksettu takaisin korkoineen takaisin tai ainakin sopinut takaisinmaksusuunnitelmasta.

Jos saat takauksen opintolainaan, voi silti olla, että pankki ei suostu myöntämään lainaa.

Riippuu siis tapauksesta ja kuinka olet hoitanut asiat sekä muista sellaisista asioista.

Luepa tuosta:

http://www.kela.fi/opintolaina_kenelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi