Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi: ihmetteletkö, jos lapseton kaveri ei halua tulla lapsesi synttäreille?

Vierailija
16.07.2015 |

Näin lapsettomana kiinnostaisi kuulla vanhempien näkemyksiä siitä, miten tähän asiaan suhtaudutaan. Itse en pidä lastenkutsuista, ja niissä ehtii harvemmin jutella muiden ihmisten kanssa. En koe myöskään ystävien pieniä lapsia mitenkään erityisen läheisiksi minulle.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele ollenkaan, enkä välttämättä edes taitaisi kutsuakaan, mikäli juhlat ovat enemmän sukulaisille ja pikkulapsiperheille.

Vierailija
2/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku edes kutsuisi lapsettoman aikuisen lastenkutsuille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:58"]

[/quote]En ole kysynyt. Veikkaan, että ainakin osa vanhemmista ei halua sulkea lapsettomia ulkopuolelle tilaisuuksista, johon on kuitenkin kutsuttu muita läheisiä. -ap

Vierailija
4/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja okei, lastenkutsut ei välttämättä ole oikea termi. Vai miksi kutsutaan juhlia, joissa on sekä paljon lapsia että lasten vanhempia ja sukulaisia? -ap

Vierailija
5/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:13"]Ja okei, lastenkutsut ei välttämättä ole oikea termi. Vai miksi kutsutaan juhlia, joissa on sekä paljon lapsia että lasten vanhempia ja sukulaisia? -ap
[/quote]Eihän nuo ole LASTENkutsut! Sulla on nyt puurot ja vellit sekaisin.

Vierailija
6/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:13"]

Ja okei, lastenkutsut ei välttämättä ole oikea termi. Vai miksi kutsutaan juhlia, joissa on sekä paljon lapsia että lasten vanhempia ja sukulaisia? -ap

[/quote]

Itse kutsun ihan lasten synttäreiksi. Lastenkutsut on mielestäni juhlat, jotka järjestetty yksinomaan lapsen kavereille. Meillä kutsuttu lasten synttäreille lähinnä lähimmät sukulaiset ja kummit

Vierailija
7/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:56"]

Näin lapsettomana kiinnostaisi kuulla vanhempien näkemyksiä siitä, miten tähän asiaan suhtaudutaan. Itse en pidä lastenkutsuista, ja niissä ehtii harvemmin jutella muiden ihmisten kanssa. En koe myöskään ystävien pieniä lapsia mitenkään erityisen läheisiksi minulle.

[/quote]

En, mutta ihmettelen, jos lapseton kaverini loukkaantuu siitä, että häntä ei kutsuta, vaikka hän on aiemmin tullut juhliin nyrpistellen ja vastentahtoisesti.

Vierailija
8/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kutsu lapsettomia lastenkutsuille, se nyt olisikin aika hoopo ajatus. Miksi ihmeessä lapseton HALUAISI istua kuuntelemassa sitä remellystä, kun emännälläkin on olo kuin tiejyrän alle jääneellä sen parituntisen jäljiltä...

Minä kutsun sen sijaan aikuisia lasteni kummeja ja perhetuttuja erikseen illallisille lasten synttärien yhteydessä. Eli lastenkutsut erikseen, aikuisten illallinen erikseen. Samana viikonloppuna yleensä, että voin hyödyntää täytekakun (lasten jäljiltä sitä on yleensä runsaasti, lapset kun eivät kauheasti kakusta perusta). Alkupala, pääruoka viineineen, päälle kakkukahvit. Lapsista on mukava olla sankarina ja puhaltaa kynttilät kahteen otteeseen ja me aikuiset pääsemme vaihtamaan kuulumisia rauhallisemmassa ympäristössä.

Vierailija
9/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:56"]Näin lapsettomana kiinnostaisi kuulla vanhempien näkemyksiä siitä, miten tähän asiaan suhtaudutaan. Itse en pidä lastenkutsuista, ja niissä ehtii harvemmin jutella muiden ihmisten kanssa. En koe myöskään ystävien pieniä lapsia mitenkään erityisen läheisiksi minulle.
[/quote]No ei minua ainakaan sen kummemmin haittaa tai vaivaa jos joku kutsuttu ei tule. That's life.

Vierailija
10/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hmm... no vaikka siksi, että ne lapsettomat aikuiset on mun kavereita edelleen, vaikka meillä onkin erilaiset perheet, joten kutsun heidät niihin perhejuhliin, joihin kutsun muutkin läheiset. Pidän asennettasi outona.

Vierailija
11/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:13"]Ja okei, lastenkutsut ei välttämättä ole oikea termi. Vai miksi kutsutaan juhlia, joissa on sekä paljon lapsia että lasten vanhempia ja sukulaisia? -ap
[/quote]Eihän nuo ole LASTENkutsut! Sulla on nyt puurot ja vellit sekaisin.
[/quote]VITTU KUN NUO VELAT EI OSAA EDES KÄSITTEITÄ! NIH!

Vierailija
12/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettelisi, etkä kutsua myöskään lapsiperhekemuihin saisi.

Vierailija
13/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:15"]

[/quote]

Itse kutsun ihan lasten synttäreiksi. Lastenkutsut on mielestäni juhlat, jotka järjestetty yksinomaan lapsen kavereille. Meillä kutsuttu lasten synttäreille lähinnä lähimmät sukulaiset ja kummit

[/quote]Okei, no lasten synttärit sitten. Muuttaako tämä vastauksia? -ap

Vierailija
14/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:58"]

[/quote]

Hmm... no vaikka siksi, että ne lapsettomat aikuiset on mun kavereita edelleen, vaikka meillä onkin erilaiset perheet, joten kutsun heidät niihin perhejuhliin, joihin kutsun muutkin läheiset. Pidän asennettasi outona.
[/quote]

Itse lapsettomana loukkaantuisin jos vaikkapa ystäväpiirini äidit jättäisivät minut kutsumatta lastensa synttäreille. Siis jos kutsuivat "lapselliset" kaverit. Samaten olisi outoa jos veljeni perhe ei kutsuisi minua lapsensa juhliin. Outo ajatusmaailma tosiaan että ainoastaan lapselliset kelpaavat sosiaalisiin tapahtumiin, joissa on lapsia tai juhlakaluna lapsi.

Vierailija
15/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:19"]

[/quote]

[/quote]

Määritelmällisesti lastenkutsut ovat lapsen kavereille tarkoitetut kutsut, joissa on vain lapsia. Ihan pienten lasten kohdalla lapsen vanhempiakin. Mutta ei mitään lapsettomia aikuisia. Perhejuhlat on eri asia. Pidän kielitaitoasi outona,

ohis

Vierailija
16/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:19"]

[/quote]

[/quote]

Määritelmällisesti lastenkutsut ovat lapsen kavereille tarkoitetut kutsut, joissa on vain lapsia. Ihan pienten lasten kohdalla lapsen vanhempiakin. Mutta ei mitään lapsettomia aikuisia. Perhejuhlat on eri asia. Pidän kielitaitoasi outona,

ohis

[/quote]

No ap tuossa viestissään (viesti nro 3) määritteli, mitä tarkoittaa, joten mä ajattelin, että siitä tästä nyt keskustellaan. Pidän outona, ettet ole lukenut ketjua kunnolla.

Vierailija
17/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:58"] Miksi ihmeessä joku edes kutsuisi lapsettoman aikuisen lastenkutsuille? [/quote] Hmm... no vaikka siksi, että ne lapsettomat aikuiset on mun kavereita edelleen, vaikka meillä onkin erilaiset perheet, joten kutsun heidät niihin perhejuhliin, joihin kutsun muutkin läheiset. Pidän asennettasi outona. [/quote] Itse lapsettomana loukkaantuisin jos vaikkapa ystäväpiirini äidit jättäisivät minut kutsumatta lastensa synttäreille. Siis jos kutsuivat "lapselliset" kaverit. Samaten olisi outoa jos veljeni perhe ei kutsuisi minua lapsensa juhliin. Outo ajatusmaailma tosiaan että ainoastaan lapselliset kelpaavat sosiaalisiin tapahtumiin, joissa on lapsia tai juhlakaluna lapsi.

[/quote]

Tuletko siis sitten juhliin ja nyrpistelet, kun paikalla on lapsia ja meno sen mukaista etkä ehdi "jutella muiden kanssa rauhassa"?

Vierailija
18/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:58"] Miksi ihmeessä joku edes kutsuisi lapsettoman aikuisen lastenkutsuille? [/quote] Hmm... no vaikka siksi, että ne lapsettomat aikuiset on mun kavereita edelleen, vaikka meillä onkin erilaiset perheet, joten kutsun heidät niihin perhejuhliin, joihin kutsun muutkin läheiset. Pidän asennettasi outona. [/quote] Itse lapsettomana loukkaantuisin jos vaikkapa ystäväpiirini äidit jättäisivät minut kutsumatta lastensa synttäreille. Siis jos kutsuivat "lapselliset" kaverit. Samaten olisi outoa jos veljeni perhe ei kutsuisi minua lapsensa juhliin. Outo ajatusmaailma tosiaan että ainoastaan lapselliset kelpaavat sosiaalisiin tapahtumiin, joissa on lapsia tai juhlakaluna lapsi.

[/quote]

Tuletko siis sitten juhliin ja nyrpistelet, kun paikalla on lapsia ja meno sen mukaista etkä ehdi "jutella muiden kanssa rauhassa"?

[/quote]

Ei mun lapsettomat kaverit kyllä noin käyttäydy, ihan normaaleja ihmisiä he ovat...

Vierailija
19/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
20/34 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:15"]

[/quote]

[/quote]Okei, no lasten synttärit sitten. Muuttaako tämä vastauksia? -ap

[/quote]

Totta kai muuttaa. On kaksi eri asiaa puhua perhejuhlista ja lastenkutsuista. Perhejuhlissa vieraat ovat etupäässä aikuisia, joista osalla sattuu olemaan lapsia mukana. Lastenkutsuille kutsutaan vieraaksi lapsia, synttärisankarin kavereita, joista osalla saattaa iän tai hankalan matkan takia olla vanhempi mukana.

Perhejuhliin minusta kukin tulee tai on tulematta ihan oman halunsa mukaan. Meillä perhejuhlat järjestetään lähinnä aikuisten tyyliin, hyvää ruokaa on tarjolla ja lapset ovat enemmän "siinä sivussa", mitä nyt toki lahjat annetaan ja päivänsankari saa synttärilaulun ja puhaltaa kynttilät. Minä olen lapsia opettanut jo pienestä pitäen istumaan juhlapöydässä mukana niin, että toisten päälle ei puhuta, eikä ruualla leikitä jne.

Minusta sellaiseen kehtaa ja viitsii lapsetonkin osallistua, en keksi mitään lapsiin liittyvää syytä miksei EI. Mutta kaipa se on kiinni bileistä... Voin kuvitella, että joskus kemut ovat niin lapsipainotteiset, ettei lapsettomalla ole intressiä istua kuuntelemassa lapsien leikkejä ja aikuisten jorinoita lastenhoidosta.

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi