Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: monesko IVF/ICSI teillä tärppäsi?

26.09.2006 |

Eli monessako kyseisessä hoidossa/yrityksessä kävitte ennen kuin plussa näkyi tikussa? Ja miten äkkiä raskaus meni kesken, jos niin kävi? Meillä siis sumuttelut alkaa huomen aamulla ja kaikki pyörii karusellissa päässäni!!!! Siksi utelen täällä koko ajan...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä IVF-stä.

Alkioita saatiin kerättyä 24kpl. Joista 3 hedelmöittyi ja 2 siirrettiin ja yksi jaksoi loppuun asti. rv.37+1 syntyi pikkuinen prinsessa,joka nykyään on oikein iloinen ja vilkas leikki-ikäinen.

Toki ennen tuota olin lähtenyt monet kerrat polilta itku kurkussa, kun nuo pahuksen munasolut ei kehittyneet tarpeeksi ja hoito keskeytettiin siltä erää.

Vierailija
2/19 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen icsi tärppäsi. ekasta päästiin juuri ja juuri siirtoon, eikä yhtään pakkaseen. toisesta tärppäsi, nyt rv 17 ja 2 kpl 2-luokan alkioita jäi pakkaseen.

Toivotan kovasti onnea teille!

Eliane

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1½kk vanha PAS vauva joka siis tärppäsi 1.IVF:n 1.llä PASsilla joka tehtiin lääkkeelliseen kiertoon. Sitä ennen alla 5xiui ja taustalla ärhäkkä PCOs.

Tsemppiä hoitoihin.Usko oli koetuksella täälläkin ja en uskonut ikinä onnistuvani kun " vierestä vietiin" kokoajan. 3v. hoitotaival tuli meillekkin.

Vierailija
4/19 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se rohkaisi kovin kun olen itse menossa ICSIn PASiin tässä lähiviikkoina. tuntuu, että yleinen mielipide on, että vain tuoresiirrosta tärppää, mutta eipä se taida tosiaan niin olla, ihmeitä nämä onnistumiset aina, jotenkin siltä tuntuu kun hoitoviidakossa yrittää selviytyä eteenpäin.

Vierailija
5/19 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin n. 1,5 v sitten ivf ( oli alunperin tarkoitus tehdä inseminaatio mutta munasoluja kehittyi liikaa joten tehtiinkin koeputkihedelmöitys )josta ei tärppiä, sen jälkeen kaksi tuloksetonta inseminaatiota ja nyt sitten huhtikuussa pitkän kaavan ivf joka tuotti kauan kaivatun plussan. Munasoluja kerättiin muistaakseni 15 joista olikohan 12 hedelmöittyi, yksi siirrettiin ja 9 laitettiin pakkaseen.

Olin todella pessimistinen ja uskoin hoidon epäonnistuneen mutta yllätyksekseni tulikin plussa! Nyt menossa rv 26+6 ja kaikki mennyt todella hyvin.

Itse en uskonut kuuluvani niihin onnekkaisiin joilla ensimmäinen ivf onnistuu ( itse katson tämän olleen ensimmäinen ' ' oikea' ' ivf-hoitomme ) mutta näköjään näinkin voi käydä, toivottavasti teillekin!

Moonchild

Vierailija
6/19 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x inssi luonnolliseen kiertoon -nega

2 x inssi clomeilla - nega

1 x ovulaation induktio - keskeytyi kun ovuloin liian aikaisin

1. ivf - lyhyt kaava, tuoresiirto 2 alkion siirto - plussaa, km todetiin np-ultrassa rv 13 (mennyt illmeisesti kesken rv 12 tienoilla)

2. ivf - pitkä kaava, tuoresiirto (1 alkio) nega - PAS ei päästy kun alkiot ei kestäneet pakastusta/sulatusta

3. ivf - pitkä kaava, tuoresiirto 2 alkion siirto - plussaa tänään ja varovasti päivä kerrallaan eteenpäin viime talven km mielessä...

Alkioita tullut aina vähän vaikkakin ihan hyviä, ensimmäisestä ja kolmannesta vain kaksi kelvollista, jotka molemmat siirrettiin, 2. ivfssä kolme alkiota.

Syy lapsettomuuteen epäselvää. Minulla ilmeisesti adenomyoosi - eräs endon muoto mutta siitä ei tiedetä tai ollaan eri mieltä voiko olla syy. Ja munasarjat ilmeisesti aika laiskat, kun saaliit on aina pieniä. Miehellä ollut hieman alentuneet normaalirakenteisten siittiöiden määrä mutta lukumäärä runsas - hyvät näytteet aina kyllä saatu.

Vierailija
7/19 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen IVF onnistui ja raskaus alkoi tuoresiirrosta.

Valitettavasti se meni kesken rv10. Menin ylimääräiseen tarkistusultraan ja siellä pikkuinen ei enää ollutkaan hengissä. Keskenmenoa jouduttiin avittamaan lääkkeillä, koska vaavi vain pysyi mahassa. Erittäin rankka kokemus, kenellekkään en sitä toivo.

Nyt piinailen PAS siirrosta.

Paljon onnea hoitoihin. Myös ensimmäinen kerta voi olla se oikea!!!! : )

Vierailija
8/19 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin ensin 9 IUI:ta ja I IVF josta tuoresiirrosta nega, pakkaseen kolme alkiota, jotka eivät yksikään kestänyt sulatusta. Sitten II IVF ja sen tuoresiirrosta syntyi poika! Pakkaseen ei silloin jäänyt yhtään. Aikaa meni 3 vuotta, ennenkuin tärppäsi! Monta kertaa olin jo luovuttaa, mutta onneksi jaksoimme vielä! Nyt olemmekin jo uudessa " kierroksessa" ja takana taas yksi IVF, josta tuoresiirto nega, mutta kolme alkiota taas pakkasessa. Eli edessä PAS, mikäli joku alkioista kestää sulatuksen! Sen jälkeen taidetaankin jo laittaa hanskat tiskiin!? Ei kestä enää lompakko eikä pää jatkamista! Onnea Sinulle hoitoihin!!!

Vierailija
9/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä kävi esikoisen kanssa todella hyvä onni, kun meillä tärppäsi heti ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta. Tuolloin siirrettiin 2 alkiota, joista toisesta meille sitten syntyi tyttö 5/02. (Pakkaseen jäi 11 alkiota).

Toista yrittäessä onkin sitten oltu hoidoissa jo 3 vuotta...

Silloin 3 vuotta sitten ensin aloitettiin 1.IVF:n PAS-siirroilla, yhteensä 4 siirtoa ja kaikista negaa...

Sen jälkeen vaihdoimme hoitopaikan yksityiseltä julkiselle ja tuli hoitoihin myös pieni tauko. Julkisella meille ehdotettiin IUI:ta ja ajattelimme kokeilla sitäkin vaihtoehtoa ja 2 IUI:ta meille tehtiin ja niistäkin negaa...

Sen jälkeen tehtiin 2.IVF ja siitä 1 alkion tuoresiirto ja taas nega. Pakkaseen saatiin 13 alkiota, joista myös saatiin 4 siirtoa. Näistä PAS-siirroista 1 oli kemiallinen ja 1 kohdunulkoinen ja 2 negaa...

Sitten kohti 3.IVF:ää..jossa tuoresiirtoon ei päästy (koska mulla oli vaarana saada hyperstimulaatio, kun rakkuloita punktioitiin 45kpl).

Niistä sitten selviytyi pakkaseen 17 alkiota.

Ensimmäisestä PAS:ista taas kemiallinen raskaus ja toisesta PAS:ista nyt raskaana viikolla 6.

Ja nyt sitten jännätään, että onko tuolla masussa todellakin joku, ultraan pääsen 5.10 jolloin sitten sekin selviää...

Mutta, toivotan paljon plussa-onnea! :)

-Mirtsu rv6- (ja tyttö 4,5v.)

Vierailija
10/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Varauduthan henkisesti myös siihen mahdollisuuteen, että hoidot eivät onnistu, vaikka niitä tehtäisiin useampikin! Meille tehtiin aikanaan 4 ICSI-hoitoa (4 tuoresiirtoa ja 4 PASia, yhteensä 16 siirrettyä alkiota) ilman toivottua tulosta. Tämä siitäkin huolimatta, että meillä oli ennestään yksi biolapsi (ilman hoitoja aikaansaatu). Mielestäni teimme viisaasti, kun päätimme jo hoitojen alkaessa, että kokeilemme enintään 4 tai 5 hoitoa, sen jälkeen ei ole mitään järkeä jatkaa hoitoja vaan siirtyä pohtimaan muita lapsensaantitapoja. Neljän hoidon jälkeen saimme tarpeeksemme, ja nyt olemme kv-adoptioprosessissa. Jos kaikki menee hyvin, saamme lapsen kotiin vuonna 2008. Tämä kaikki vaatii tietysti henkistä kypsyttelyä, joka on hyvä aloittaa jo hoitojen alkaessa siltä varalta, että kaikki ei menekään " suunnitelmien mukaan" .

Vierailija
11/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimisti:

" Mielestäni teimme viisaasti, kun päätimme jo hoitojen alkaessa, että kokeilemme enintään 4 tai 5 hoitoa, sen jälkeen ei ole mitään järkeä jatkaa hoitoja vaan siirtyä pohtimaan muita lapsensaantitapoja. " .

Johonkin raja on tietysti vedettävä, mutta tilanne on varmasti eri jos lähtee hoidoilla yrittämään ensimmäistä lasta tai sitten toista. Me emme olisi 4-5 hoidon jälkeen päässeet vielä edes ns. kunnon hoitoihin. Jos siis esim. clomi+pregnyl-hoito lasketaan hoidoksi. Sen jälkeen vielä inseminaatiot päälle ennen kuin oli vasta rankempien hoitojen vuoro.

Vierailija
12/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mirtsu76; ihan hirveän samanmoiselta vaikuttaa meidän yritys saada pikkukakkosta!!

Siis meilläkin tärppäsi heti ekasta IVF:stä reilu 3 vuotta sitten ja syntyi terve poika :)

Pikkukakkosen yritys aloitettiin sitten PAS-siirroilla tämän vuoden tammikuussa ja niitä tahkottiin kaiken kaikkiaan 4 kpl kevään aikana ja kaikista tyylipuhdasta negaa..

Kesä vedettiin sitten henkeä ja toka IVF-prosessi aloitettiin elokuussa ja tuoresiirrostakin tuli sitten negaa, vaikka niin kaikki toiveet siihen latasin kun esikoinenkin sillä tärppäsi..

Nyt sitten on pakollinen välikierto menossa ja luonnonkierron PAS:ia yritetään taas lokakuussa. Pakkasessa ois alkioita tällä kertaa 4 kappaletta eli mahdollisesti kahteen yritykseen.

Jotenkin alkaa kyllä usko ja toivo hiipua, kun pikkukakkonen ei meinaa sitten millään ilmoitella itsestään.

Mirtsu76, sun tarina antoi kyllä vähän lisää voimia ;) Kovasti tsemppiä ja onnea raskauteen!!

Vierailija
13/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aika samanlaisia tarinoita meillä oli kerrottavana... ;)

Kyllä sitä iteltäkin alkoi toivo jo hiipua, mutta siinä vaiheessa, kun noita kiinnittymisyrityksiä alkoi tulla, niin jostain se toivo taas nousi ja nyt reilu viikko sitten plussasin...

Mäkin luotin aika paljon niihin tuoresiirtoihin, kun kerran sellasella olimme jo lapsen saaneet. Mutta tämä plussa tuli nyt PAS:illa.

Toivottavasti teilläkin nyt tuo PAS tuo toivotun tuloksen. :)

Kiva kuulla, että sait tarinastani lisävoimia, toivottavasti niin paljon, että myös plussan saat... ;)

Vierailija
14/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen [b]Optimistin[/b] kanssa samoilla linjoilla!! Johonkin on raja vedettävä!

Meillä se raja oli 7 ICSI:ä ja ilman tulosta =( Optimisti tarkoitti tuolla 4-5 hoidoilla nimenomaan näitä " rankempia" hoitoja (eikö vaan?). Itsekin lähdimme suoraan icsiin, koska noista " helpommista" hoidoista ei olisi ollut meille mitään apua.

Inssit ja clomiavusteiset kierrot sun muut ovat sitten asia erikseen ja mikäli niistä lähdetään liikkeelle, hoitoja saattaa kertyä hyvinkin yli 10 kaikki mukaan laskettuna.

Se ei mielestäni niinkään vaikuta asiaan(tosin kokemusta ei ole kuin ensimmäisen lapsen yrittämisestä hoidoilla) onko kyseessä ensimmäinen vaiko toinen lapsi sillä tavoite ja päänmäärä on kuitenkin täysin sama ja lapsenkaipuu aivan yhtä kova.

Muistakaa kuitenkin, että ihmeitäkin tapahtuu-olen itse siitä elävä esimerkki: Raskaana rv 39+ ja täysin luomusti kaikkien mönkään menneiden hoitojen jälkeen. Emme kuitenkaan olleet selittämättömästi lapsettomia vaan " vikaa" oli molemmissa ja kuitenkin kävi näin =)

Onnea kaikille kovasti hoitoihin!!!! Toivoa on niin kauan kuin on elämää=)

Terv. Je_Ni

Vierailija
15/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanasta tsemppauksesta :)!

Juu varmaan eri lailla sitä heti taas toivo herää jos on tapahtunut jotain kiinnittymisen yritystäkin, mutta jos yrityksestä toiseen vastassa on tyylipuhdas nega, niin se kyllä vie aika tehokkaasti tsemppifiiliksen.. Oon kyllä yrittäny uskoa siihen, että toinenkin lapsonen hoidoilla saadaan kun ensimmäinenkin on saatu, ja pitänee vaan sinnikkäästi jaksaa jatkaa tähän uskomista :) Ihan oikeesti, sun tarina anto TOSI paljon uskoa ja voimia!! Toivotaan toivotaan, että se seuraava PAS toisi meillekin sen odotetun onnistumisen!

Ollaan muuten samaa vuosimalliakin ;)

Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin ja saat ensi kesän kynnyksellä taas nauttia vauvan tuoksusta!

Vierailija
16/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vauva kuume puolella..

Takana yksi kaavinta luomuraskaudesta meni kesken rv 15 mutta jouduttiin kaapimaan.. Nyt yritystä reilu vuosi.

Olin aukiolotutkimuksessa elokuun alussa ja seuraava on kuulema IVF. Jos ensikuussa ei tärppää.. Voisiko joku kertoa mulle siitä?

Mitään muuta ei ole tehty. Verikokeet on että munasolu irtoaa ja kaikki arvot normaalit muutenkin. Ja simppa testi ok..

Kiitos.

T.Trixie

Vierailija
17/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen plussa tuli viidennestä ivf:stä tosin vasta kohdussa olleen pienen polyypin poiston jälkeen. Toivottavasti teillä onnistuu nopeammin.

Terveisin

Kamu 38+2

Vierailija
18/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkoisena onnenkantamoisena pidän " helppoa" tärppiä, sillä soluja saatiin vain kaksi ja niistä vain yksi kasvoi siirtokelpoiseksi alkioksi. Sinisilmäisenä nyt tietenkin luulen, että seuraavastakin hoidosta tärppää yhtä helposti, mutta koetan pitää jalat maassa ja odotukset realistisina. Ja vaikka synnyttää tän ekan ensin... (ai miten niin mieli laukkaa pitkällä??) Olisi ihanaa, jos kaikilla olisi yhtä hyvä tuuri kuin meillä, sillä melkoiselta arpapeliltä nää hoidot monesti tuntuu.

-Osse rv 34+0

Vierailija
19/19 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koetapas googlesta hakusanalla ivf suomenkielisiltä sivuilta, löydät varmasti kattavia kuvauksia. Yksi esimerkki löytyy täältä: http://www.lapsettomuus.com/hedelmoitys/hedelmoitys3.asp

-Osse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi