Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko äitini mielestänne ylihuolehtivainen?

Vierailija
15.07.2015 |

Olen 20-vuotias. En muista että olisi ollut ainuttakaan iltaa, kun äiti ei olisi soittanut minulle. Jos siis olen lähtenyt esim. baariin tai kaverille yöksi. Soittaa aina vähintään kerran, joskus monta kertaa illassa. Jos en vastaa niin huolestuu ja pommittaa puheluilla. Tämä on minusta jotenkin turhauttavaa, menee fiilis kun koko ajan pitää tuijottaa puhelinta että onko se äiti soittanut, ja aina kun vastaan niin samat utelut ''missä olet, kenen kanssa, mitä teet''. Hän ei voi mennä nukkumaan ennen kuin olen tullut kotiin. 

Minusta hän voisi alkaa pikkuhiljaa elää omaa elämäänsä, eikä jatkuvasti murehtia minua. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tullut kotiin?"

muuta omillesi, niin parissa kuukaudesa äitisi lakkaa kantamasta sinusta vastuuta.

Vierailija
2/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois kotoa, mieti asiaa sitten. Niin kuan kun asut kotona niin äitisi säännöillä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan nyt että asut vielä kotona. No kyllähän tuo on ihan helvetin outoa. Olen 18 -vuotias ja asun itsekin kotona kun tässä lopettelen lukiota. Kun lähden ulos niin kyllä kerron vanhemmille minne olen menossa ja kenen kanssa ja olenko tulossa yöksi kotiin. Ja kaikki on tyytyväisiä eikä perään soitella. Ensi kerralla kun lähdet ulos kerrot to pakasti minne menet ja milloin tulet ja sanot myös että puhelimeen et vastaa. Jestas sentään.

Vierailija
4/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aika muuttaa pois kotoa? On todella ylihuolehtiva. Melkeinpä jotenkin sairasta tuollainen. Jospa seuraavalla kerralla sanot suoraan, että jätän puhelimen nyt kotiin ja mulle ei voi soittaa. Todennäköisesti pommittaa kavereitasi tai sitten soittele ravintoloihin, kun eilen just oli iltalehdessa juttuan näistä vanhemmista, jotka baareihin soittelee ja kyselee lapsen asioita ja muka huolehtivat.

Vierailija
5/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on ratkaissut tuon ongelman niin, ettei hän vastaa puhelimeen.

En kovin monta kertaa jaksanut soitella turhaan. Tietysti patistelin ja kehottelin häntä vastaamaan, mutta minkäs teet, kun ei vastaa, niin ei vastaa.

Vierailija
7/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, googlaa läheisriippuvuus. Ei ole normaalia tuollainen täysi-ikäisen lapsen vahtiminen.

Vierailija
8/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valvooko hän sitten koko yön, jos menet vikka jonkun miehen luokse yöksi baarista? Vai ilmoitatko erikseen, että äiti kuule, mä lähden nyt naimaan aivoni pellolle, että älä turhaan siellä valvo ja huolehdi.

Muuta pois äkkiä tai tee selväksi, että olet jo pari vuotta ollut aikuinen ja että sun ikäsillä voi olla jo lapsia ja aviomies jne.

Vierailija
9/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitteleeko se sinne baariinkin sun perään?
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015071420035275_uu.shtml

Vierailija
10/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella vanhemmalla on niin, että eivät saa unta, jos lapsi on baarissa. Kai ovat vain niin jo erillään yöelämästä, että se on heidän mielissään joku suuri vaaran paikka. Tuo soittelu menee vähän pitkälle.

Vierailija
11/12 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama juttu, mutta asun jo OMASSA KODISSA puolisoni kanssa! Äiti ja isä asuvat Vantaalla, me Riihimäellä.

Olen 23 v, ja muutin pois lapsuuden kodista n. 3 vuotta sitten. Joka päivä tulee puhelu äidiltä. Jos en vastaa (en ehdi tai ei huvita silloin) niin tekstari. Jos en vastaa mitään niin pommitetaan. Jos en silloinkaan vastaa niin soittaa puolisolleni!

Rakastan äitiäni paljon ja ymmärrän että joskus voi olla yksinäistä, mutta ei joka päivä jaksaisi "käydä päivää uudestaan läpi" puhelimitse.

Lisäksi äiti aina mankuu minua kylään, YÖKYLÄÄN ja auttamaan siivoamisessa, pihan laitossa yms. Kun olin työtön niin "kun ei ole mitään niin tule tänne vaikka viikoksi, on paljon hommaa". Nyt kun olen töissä niin sama rumba mutta niin, että vapaapäivät pitäisi olla siellä. Argh!

Olen kiltti luonteeltani ja lapsena tein aina kun sanottiin, ja nyt tuntuu että saman meiningin olisi jatkuttava äidin mielestä :/

Vierailija
12/12 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan vähän huolestuttaa niin kauan kun lapsi on kotona. Ihan sama, vaikka ikää olisi 70 vuotta, siis lapsella.

Olet jo saanut moneen kertaan neuvon: muuta omaan asuntoon. Sitten voit kertoa äidille, että riittää hyvin jos kerran päivässä soittaa.