Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten sen "masennus"-diagnoosin oikein saa?

Vierailija
16.02.2010 |

minä myös ajattelin heittäytyä masentuneeksi.

miten sen diagnoosin lääkäriltä saa? valehtelemalla,että mikään ei kiinnosta,ei jaksa siivota,laittaa ruokaa?peseytyä?ei jaksa ruokkia lapsia?

mitä kaikkea etuja olette saavuttaneet sillä diagnoosilla?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulle siitä diagnoosista on ollut kyllä hyötyä, saan ensimmäistä kertaa elämässäni vaikeaan masennukseeni apua eikä tarvi koittaa yksin pärjätä hengissä.

Vierailija
22/39 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä paskapäillä MITÄÄN HAJUA, kuinka vakava ja lamaannuttava sairaus on kyseessä?? Tiedättekö miltä tuntuu olla masentuneen omainen, saati sitten itse niin masentunut että hautoo päässään vain itsaria?? No, tiedättekö?? ETTE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuilun syy taitaa olla se, että jotkut kuvittelee, että siihen tarvitsee masennusdiagnoosin, ettei tarvitse tehdä mitään (oikeasti masentuneet vihaavat sitä, etteivät halua tehdä mitään, eikä mikään herätä kiinnostusta tai tunteita). Miksette vaan hommaa itsellenne potkuja, ja käy silloin tällöin esittämässä luuseria työpaikkahaastatteluissa, niin ei tartte tehdä mitään enää koskaan!

Vierailija
24/39 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämään melkoisessa pelossa ja ahdistuksessa. Oikea masennus vaikuttaa sairastuneen lisäksi moneen muuhunkin. Myös perheen lapset voivat saada loppuelämän kestäviä traumoja.

Vierailija
25/39 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan muuten voi pitää vakituista työpaikkaansa varalla keksityn masennusdiagnoosin varjolla? Että saa heti halutessaan palata samoihin hommiin samalla palkalla ja arvostuksella? Kuusi päivää?

Mun kokemuksellani ei kovin kauaa. Mä sain potkut 6 viikon jälkeen.

Vierailija
26/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla sairastumatta mihinkään koska apua on lähes mahdoton saada ja jos jotakin saa, niin kovan taistelun ja vänkäämisen jälkeen. Kelan kanssa asioiminen on myös lähes mahdotonta. Pitää olal todella ahkera ja sinnikäs väitteleijä jos meinaa sieltä saada rahaa sairauksiensa tms. hoitoon. Mitään ne eivät usko/tajua/ ymmärrä ja kaikki pitää todistaa luekmattomin eri paperein.

Helpommalla tosiaan pääsee kun pysyttelee vaan terveenä ja ongelmattomana.

Mun tieni diagnoosiin:

-valvo kaikki yöt, pimahda, ahdistu ja panikoi niin ettet saa henkeä ja luulet kuolevasi. Menetä päivärytmisi, elämänilosi, elämänhalusi, tunne olevasi taakka läheisillesi ja suunnittele ja/tai yritä itsemurhaa

Yhteenveto: ennen kaikkea VIHAA itseäsi ja elämääsi, toivo kuolemaa.

Mitä etuja olen saanut:

- lukuisia lääkärikäyntejä, kolmesta ensimmäisestä käynnistä meni terveyskeskusmaksu

- nippu erilaisia lääkereseptejä, lääkkeet maksan itse, paljon turhia lääkeostoja, kun ei lääke sovikaan minulle

- lukuisia käyntejä psykiatrisen sairaanhoitajan luonna, käynnit maksuttomia, matkakulut jäävät minun maksettavakseni

- saan tosissani taistella pääsystä psykiatrin luo, kun mikään lääke ei minulle sovi ja omalääkäri ei enää enempää osaa auttaa

- saan väsymykseen asti taistella, selvitellä ja jankata Kelan kanssa kaikesta mahdollisesta: sairauspäivärahasta, sairauspäivärahan määrästä, psykoterapiasta jne.

- ehdottomasti suurimpana etuna on se, että elämäni on aivan sekaisin ja läheiseni kärsivät siitä

Suosittelen kaikille elämysmatkailijoille kokeilumatkaa masentuneen tai muuten mielenterveysongelmaisen elämään tässä maassa. Tulette yllättymään miten surkeassa jamassa on mielenterveyden hoito tässä maassa. Hoitolinjaus on "Purkki käteen ja kotiin kuolemaan."

Vierailija
27/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. En nimittäin ole myöntänyt itselleni, että olen masentunut. Lopulta olen joutunut lääkäriin jonkun naurettavan pienen, mutta ehdottomasti lääkärin hoitoa vaativan vaivan takia, esimerkiksi silmätulehduksen. Sitten lääkäri on vähän katsonut mua ja kysynyt, miten muuten menee. Ja silloin olen ratkennut itkemään.

Sen jälkeen lääkäri on kaivanut esiin masennuskysymykset ja nikotellen olen sitten vastaillut. Ja mulla on ollut kaikki muut masennuksen merkit paitsi halu lopettaa elämäni.

Vierailija
28/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masennuksen varjollahan on niin hyvä olla tekemättä

mitään,mikä ei satu kiinnostamaan:lastenhoito,työssäkäynti.. tekee vain niitä mielekkäitä asioita. ei kannata hommata potkuja,kannattaa vetää masennuskortti esiin,ja jäädä saikulle,niin työpaikka säilyy,jos joskus sattuu huvittamaan palata töihin."

Masennuksessa ei jaksa niitäkään asioita, mitkä kiinnostavat. Menetät myös ystäväsi ja läheisesi, kun et jaksa pitää yhteyttä. Millä rahalla sitä oikeasti masentunut elää? Mun mies on masentunut. Saa Kelalta työkyvyttömyyseläkettä alle 600 euroa/kk. Sillä ei paljoa juhlita. Ei ole varaa autoon, pakko elää vuokralla, hakea ruokaa ruokapankista jne. Riittäisikö sinulle elämiseen vajaat 600 euroa/kk?

Vierailija
29/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se joo saikulle jääminen masennuksen takia kannattaa, on varaa tehdä mielenkiintoisia asioita, kuten käydä kirjastossa ja kävelylenkeillä ja öö, siinäpä ne ilmaiset harrastukset olivatkin. Ja luuletko, että masennuksen takia sairaslomalle jäänyttä tyyppiä hirveästi kaivataan töissä, ja hän ei ole ekojen listalla, kun tulee yt- neuvottelut?

Vierailija
30/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan persoonallisuushäiriödiagnoosin. Ja se ei lähde kulumallakaan. Ei mitään väliä, vaikka todistat sen vääräksi omaisten kera. Sitten jos lääkärit toteavat sen virheeksi, sitä ei voida siitäkään huolimatta poistaa papereista. Persoonallisuushäiriöllä saa ainakin huonoa palvelua terveyskeskuksesta, jos ei muuta. Persoonallisuushäiriöinen kun ei voi olla fyysisesti sairas/kipeä.

... ja hoitoa saadakseen tarvitsee diagnoosin.

Vierailija
31/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö: masennuksen yksi riesa on siinä, että ihminen kadottaa mielihyvän lähteet. Mikään ei huvita, mikään ei kiinnosta, mihinkään ei ole voimia.

Masentunutta ihmistä on tasan yhtä fiksua kadehtia kuin työtöntä. Työttömilläkin on tosi kivaa, kun on rajattomasti aikaa tehdä kaikkea kivaa,eikä tarvitse herätä ennen puolta päivää ja rahaa virtaa tilille tekemättä mitään, eikö niin?

Masennuksen varjollahan on niin hyvä olla tekemättä mitään,mikä ei satu kiinnostamaan:lastenhoito,työssäkäynti.. tekee vain niitä mielekkäitä asioita. ei kannata hommata potkuja,kannattaa vetää masennuskortti esiin,ja jäädä saikulle,niin työpaikka säilyy,jos joskus sattuu huvittamaan palata töihin.

Vierailija
32/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan muuten voi pitää vakituista työpaikkaansa varalla keksityn masennusdiagnoosin varjolla? Että saa heti halutessaan palata samoihin hommiin samalla palkalla ja arvostuksella? Kuusi päivää?

Vierailija
33/39 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut on ihan oikeasti masentuneita, sillä ei leikitä.

Vierailija
34/39 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselleni täydellisesti sopivat lääkkeet, joilla olen selvinnyt hengissä ja ajoittain ihan tyytyväisenä ja onnellisenakin jo 10 vuotta. Ilman niitä olisin tappanut itseni tai päätynyt katunarkkariksi tms. kivaa. Ihan itse olen vastuussa asioistani, joudun käymään töissä kuten muutkin, olen kasvattanut lapseni (nykyään voisin joutua lastensuojelun asiakkaaksi masennuksen takia, onneksi aikoinaan ei ollut tällaista systeemiä, että ilmoja tehtiin mistä vain), harrastan, mutta aina pari kertaaa vuodessa kaikki muuttuu hetkeksi mustaksi, en näe tulevaisuutta, haluan kuolla  ja vihaan itseäni jne. Onneksi se menee aina ohi. Mitään etuja en ole saanut, maksan itse lääkkeeni ja jos tilanne menee pahaksi, pääsen psykiatriselle hoitajalle juttelemaan ja annosta nostetaan. Mitähän ovat nämä edut ja hyödyt mitä ap hakee?

Vierailija
35/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään,mikä ei satu kiinnostamaan:lastenhoito,työssäkäynti.. tekee vain niitä mielekkäitä asioita.

ei kannata hommata potkuja,kannattaa vetää masennuskortti esiin,ja jäädä saikulle,niin työpaikka säilyy,jos joskus sattuu huvittamaan palata töihin.

Vierailija
36/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pillerireseptin.

Siksi ei huvitakaan mennä lääkäriin masennuksestani puhumaan kun en halua pillereitä. Haluaisin ihan oikeaa apua, kuten vaikka apua työpaikan saamisessa ja talouden kuntoon laittamisessa, lasten hoidossa, en ennestäänkin sekaisen pään sekoittamista lääkkeillä.

Vierailija
37/39 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tieni diagnoosiin:

-valvo kaikki yöt, pimahda, ahdistu ja panikoi niin ettet saa henkeä ja luulet kuolevasi. Menetä päivärytmisi, elämänilosi, elämänhalusi, tunne olevasi taakka läheisillesi ja suunnittele ja/tai yritä itsemurhaa

Yhteenveto: ennen kaikkea VIHAA itseäsi ja elämääsi, toivo kuolemaa.

Mitä etuja olen saanut:

- lukuisia lääkärikäyntejä, kolmesta ensimmäisestä käynnistä meni terveyskeskusmaksu

- nippu erilaisia lääkereseptejä, lääkkeet maksan itse, paljon turhia lääkeostoja, kun ei lääke sovikaan minulle

- lukuisia käyntejä psykiatrisen sairaanhoitajan luonna, käynnit maksuttomia, matkakulut jäävät minun maksettavakseni

- saan tosissani taistella pääsystä psykiatrin luo, kun mikään lääke ei minulle sovi ja omalääkäri ei enää enempää osaa auttaa

- saan väsymykseen asti taistella, selvitellä ja jankata Kelan kanssa kaikesta mahdollisesta: sairauspäivärahasta, sairauspäivärahan määrästä, psykoterapiasta jne.

- ehdottomasti suurimpana etuna on se, että elämäni on aivan sekaisin ja läheiseni kärsivät siitä

Suosittelen kaikille elämysmatkailijoille kokeilumatkaa masentuneen tai muuten mielenterveysongelmaisen elämään tässä maassa. Tulette yllättymään miten surkeassa jamassa on mielenterveyden hoito tässä maassa. Hoitolinjaus on "Purkki käteen ja kotiin kuolemaan."

Vierailija
38/39 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti. En nimittäin ole myöntänyt itselleni, että olen masentunut. Lopulta olen joutunut lääkäriin jonkun naurettavan pienen, mutta ehdottomasti lääkärin hoitoa vaativan vaivan takia, esimerkiksi silmätulehduksen. Sitten lääkäri on vähän katsonut mua ja kysynyt, miten muuten menee. Ja silloin olen ratkennut itkemään.

Sen jälkeen lääkäri on kaivanut esiin masennuskysymykset ja nikotellen olen sitten vastaillut. Ja mulla on ollut kaikki muut masennuksen merkit paitsi halu lopettaa elämäni.

Saitko siis masennusdiagnoosin kerrasta, voiko sen kerrasta saada, vaikka lääkäri ei edes tuntisi potilasta.

Vierailija
39/39 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko siis masennusdiagnoosin kerrasta, voiko sen kerrasta saada, vaikka lääkäri ei edes tuntisi potilasta.

En ole ap ja unohdin kirjoittaa, että viestiketju on siis vanha, joten muutkin voi vastata. En tarkoita siis sillä, että haluan sen diagnoosin. Onko oikein saada diagnoosi kerta käynnillä..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän