Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras kuukausi / vuodenaika saada vauva?

Vierailija
15.07.2015 |

Jos lähdetään siitä, että kaikki optiot on käytössä niin mikä olisi mielestäsi paras kuukausi / vuodenaika aloittaa vauva-arki? Talven pakkasilla? Keväällä? Pimeinä syysiltoina? Miksi?

Mulla on kova päähänpinttymä, että vauvojen pitää syntyä keväällä :D En tiedä miksi, omani on syntynyt keväällä, mutta itse olen mieheni kanssa taas räntäsateen lapsia... Toisaalta suunnittelemme toista lasta ja yritän miettä että mikä olisi kaikkein optimoiduin aika lapsen syntymiselle... Tosin enpä ole vielä edes raskaanakaan, että saattaa jäädä haaveeksikin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät oli oikein mukava. Ei tarvinnut olla helteillä viimeisimmillään raskaana, ensimmäiset 2vko sai pesiä pakkasilmat sisällä ja pian tulikin lämpimiä aurinkoisia päiviä vaunulenkkien aloittamisen aikaan. Kesällä vauva ei ole ihan niin rääpäle helteiden aikaan jne. Ehkä alkutalvi voisi myös olla hyvä.

Toisaalta syksyllä saa pesiä sen talven ja on jo "iso" vauva kesän riennoissa mukana, mutta sitten pitäisi olla kesällä raskaana.

Vierailija
2/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikilla vuodenajoilla ole puolensa. Meillä on kevät-, kesä- ja syksyvauvat (isoja nykyään), ja ihan kivaa on ollut aloittaa vauva-aika kaikkien kanssa. Toisaalta esim. syksyvauvan kanssa jouduin olemaan isolla mahalla koko kesän, mutta jos kesä sattuukin olemaan viileähkö, niin ei sekään haittaa. Kevät/kesävauvan kanssa imetys oli helpompaa, syksyvauvan kanssa ei sitä takkia niin vaan talvella avattu ja istahdettu penkille imettämään. Mutta sitten ensimmäisenä kesänään tämä syksyvauveli olikin jo ihan "iso" menijä. Eli sanoisin, ettei siinä nyt vuodenajalla ole niin väliä. Kyllä sitä nauttii ihan varmasti, oli se vuodenaika mikä tahansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapset syntyneet Toukokuussa,Syyskuussa ja Marraskuussa. Ehdottomasti tuo kevät oli paras aika saada vauva. Ei ollut mitään pukemisrumbaa,ulos pääsi kun laittoi vauvan rattaisiin jne.

Vierailija
4/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 14:22"]

Toisaalta syksyllä saa pesiä sen talven ja on jo "iso" vauva kesän riennoissa mukana, mutta sitten pitäisi olla kesällä raskaana.

[/quote]

Tämä kesä on ainakin ollut erittäin hyvä aika olla raskaana. :D Itse olen ihmetellyt, että eikö se imetys ja jatkuva sylittely ole kuitenkin kesällä tukalampaa kuin raskaana olo? Jos siis on kovin lämmintä. 

Vierailija
5/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuun loppu - kesäkuun alku. Ei tarvitse olla raskaana helteillä mutta on kuitenkin suht lämmintä kun vauva syntyy, mies voi pitää kesälomat heti isyysloman perään, ei tarvitse miettiä pakkasrajoja tai vauvan pukemisia niin paljon. Mahdolliset sisarukset on lomalla myös ja jos on pikkukoululaisia niin voi olla vauvan kanssa kotona kun he aloittavat koulun, eikä vauva ole sitten enää niin pieni ja aikaa ja energiaa vaativa. :)

Vierailija
6/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti joku elokuu / syyskuu. Saat vanhemman lapsen hoitoon ja olla rauhassa vauvan kanssa kotona! Niin mä tekisin!

Vierailija
7/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu on nykyään tosi suosittu lomaoptimoinnin vuoksi, eli koitetaan saada kesävauva, jotta isä voi pitää kesälomat vauvan syntyessä. Minusta kamalinta oli saada vauva heinäkuussa, kun oli helvetinmoinen hellekesä jo heinäkuusta alkaen. Lisäksi kun "oltiin ihan vaan lomalla ja on se uusi vauvakin", niin olisi pitänyt juosta koko kesä viihdyttämässä sukulaisia ympäri maata. Kesä meni oikeastaan ihan ohi, koska loppuraskaus piti olla kotosalla sairaalan lähistöllä ja vauvan synnyttyä meni pari kuukautta ennen kuin pystyi liikkumaan kunnolla. Vauva-arki alkoikin sitten syksyllä ja seuraavana kesänä lapsi osasikin jo kävellä, eli seuraavat pari kesää menivät lapsen perässä juostessa.

Talvivauva on siitä näppärä, että saa olla ihan rauhassa väsynyt talvipimeillä, menee samalla vaivalla sekä kaamos- että vauvaväsymys, ja kesällä vauva on vielä pötkylä, eli saa vielä nauttia vauva-ajan helpommasta osasta. Toisaalta talvivauva opettelee kävelemään seuraavana talvena ja meno voi olla aika kiukkuista, kun lapsi ei pääsekään talvitamineissa eteenpäin.

Se on vähän niin että mikä nyt kenenkin mielestä on helpointa tai mieluisinta. :)

Vierailija
8/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haitannut lainkaan olla raskaana helteellä, mutta vastasyntyneen kanssa ei ollut kivaa kuumassa asunnossa. Rannallekaan ei pienen vauvan kanssa tullut lähdettyä (toisin kuin raskaana). Toisaalta miehen oli kiva yhdistää kesäloma isyysvapaaseen. Jos saisin vapaasti valita, ehkä maalis-huhtikuu olisi kiva. Vaikka sitten tarvitsisi paljon talviajan äitiysvaatteita (kesällä riitti bikinit, tunikat ym). Kaikilla vuodenajoilla on siis puolensa. Lapsen kannalta (urheilu, koulu) alkuvuodesta syntymisestä on hieman etua.

Vierailija
9/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa syntynyt oli kiva. Terassilla (kotona) loikoiltiin ja muutenkin helppo pukea/liikkua. Kesällä syntynyt oli hankala synnyttää: kuuma sairaala ja se kun oli hikinen, maito nous... Talvivauvan etuja oli, että sai istua kotona lämpimässä. En otranu paineita ulkoilusta vaan nautin vauvasta. Muutaman kuukauden kuluttua aloiteltiin rauhassa vaunulrnkit ja kesällä sai touhuta ja vauvakin jo nautti.

Vierailija
10/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain omani syksyllä (elokuun lopussa) ja oli ihana olla vaan kotona kun oli tosiaan jo syksy ja pimeää. Kesä meni raskaana ihan ok. Vauva oli helpompi totuttaa nukkumaan kun ei ollut koko ajan valoisaa. Tietyti ne yöhuudot ja pimeät syksyt oli välillä aika raskastakin aikaa.. Mut loppukesä/alkusyksy on mielestäni leppoisa aika :)

Vierailija
11/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 14:40"]

Minusta kamalinta oli saada vauva heinäkuussa, kun oli helvetinmoinen hellekesä jo heinäkuusta alkaen.

[/quote]

..siis toukokuusta alkaen. sama kuin ed.

Vierailija
12/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kevät-, kesä- syys-, ja talvivuvava. 

Aina on yhtä ihanaa saada vauva! Enpä pysty vertailemaan! Aikuisia kaikki jo ovat ja hyviä ihmisiä järjestään. 

Vierailija
13/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa. Mielellään 15 päivä. Silloin kesä taittuu viimeistään syksyksi.

Vierailija
14/14 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle talven pimeät oli paras aika. Sain rauhassa "pesiä" kotona lämpimässä ja suojaisassa luolassani vauvan kanssa. Ei ollut halua eikä tarvetta lähteä mihinkään tai tehdä mitään muuta kuin keskittyä ja tutustua vauvaan. Sitten kun vauva kasvoi ja molemmat kaipasimme enemmän virikkeitä, tulikin jo kevät ja pääsimme pihalle oleilemaan ja kiinteiden opetteluun tuli pitkin kesää mukaan kaikkea hyvää ja tuoretta marjaa ja hedelmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi