Etätöistä konttorille siirtyminen
no nion, nyt tuli tieto, että täysetäily loppuu. Jatkossa saa olla 2pv viikossa etänä. Aloin oikeasti pohtia tätä hulluutta. Siirtyminen toimistolle ei tuo yhtään lisää yhteisöllisyyttä, olen sen nähnyt tässäkin työpaikassa. Työt ovat sujuneet kotoakin, kaikki on tullut tehtyä. Sen sijaan nyt sitten taas ajelen 80km päivässä meno-paluu töihin, istun toimiston nurkassa ja palaan väsyneenä kotiin. Auto on varmaan uusittava koska tuota ajelua se ei luotettavasti kestä. Ja totta, voisihan sitä muuttaa lähemmäs töitäkin mutta hullulta sekin tuntuu.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Mä en ole menossa. Onneksi ei tarvitsekaan. Saa olla niin paljon kuin haluaa etänä, kunhan esihenkilö tietää. Meillä lukee etätyöohjeessa, että etätyö on kilpailuetu rekrytoitaessa. Ja näinhän se onkin.
allekirjoitan kohta määräaikaiselle jatkoa. Mietin, voinko ehdottaa (tai ana ehdottaa voi), että saisin tehdä enemmän etänä. Vai onko se sitten epätasa-arvoista muita kohtaan? Jos firman yleiset säännöt määrittelevät tuon tietyn etätyöajan. ap
Voi tehdä milloin vain kun ei ole aikarajoja. Illalla, aamulla, yöllä ja välillä tehdä muuta. Työt kun tehdään. Onhan tätä kestänykin.
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä milloin vain kun ei ole aikarajoja. Illalla, aamulla, yöllä ja välillä tehdä muuta. Työt kun tehdään. Onhan tätä kestänykin.
Näin sotetyöntekijänä en ole päivääkään etäillyt.
Vierailija kirjoitti:
no kas. Hakeudu töihin jossa se on edes teoriassa mahdollista.
2 pv viikossa on hyvä etäilymahdollisuus. Taidat olla vähän työhaluton.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on täysin ammatinvalintakysymys.
Vierailija kirjoitti:
2 pv viikossa on hyvä etäilymahdollisuus. Taidat olla vähän työhaluton.
On hyvä sekin. Mulla on sellainen työnkuva, että myös etänä saa/joutuu tekemään oikeasti töitä.
Päät pois pensaasta. Nyt toimistolle töihin. On tainnut olla liian mukavaa tuo etäily, ettei työnteko enää maistu.
Loppuu se työajoilla kikkailu kun tulee käsky käydä konttorille. Mun kaveri kehuskelee kuinka etäpäivinä avaa koneen klo 7.00 ja kirjautuu töihin. Klo 16.00 sulkee kirjautuu ulos koneelta. Ohjelma vähentää automaattisesti ruokkiksen puoli tuntia. Työpäivän pituudeksi tulee siten 8,5 tuntia. Kaverille tulee joka päivä 1 tunti 15 minuuttia plussaa.
Siten hän voi vähintään joka toinen perjantai pitää saldovapaan. Kehuskelee tällä aika estottomasti. Sanoo, että oikeasti tekee töitä max 6 tuntia päivässä. Kaveri on yhden etelä-suomalaisen kunnan sossussa töissä.
Nyt kaveri on suu nutturalla, kun jatkossa kuulemma ei saa tehdä kuin yhden päivän viikossa etätöitä.
Mä olen etäillyt koko korona ajan. Organisaatio muuttui ja minä unohdin siitä. Palkka juoksee. Yhtään työtehtävää en ole saanut. Kivaa on etäillä.
Ikävää. Mä en ole menossa. Onneksi ei tarvitsekaan. Saa olla niin paljon kuin haluaa etänä, kunhan esihenkilö tietää. Meillä lukee etätyöohjeessa, että etätyö on kilpailuetu rekrytoitaessa. Ja näinhän se onkin.